Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Renkaat ja Vanteet => Aiheen aloitti: v6omega - 14.10.2015, 14:15:07
-
No, tuli ostettu pari kesää sitten uudet 205/55-16 merkkirenkaat ja tasapainoon ei meinannut saada niitä millään.
Rengasliike suhtautui asiaan todella nuivasti ja viimein yksi rengas vaihdettiin takuuna liian ison pystyheiton takia (kun ensin olin ollut yhteydessa renkaiden maahantuojaan) . Lisäksi rengasliike syytti auton aluvannetta joka heidän mielestään oli niin kiero jotta täristystä ei saanut pois.
Nyt renkaat olivat kuluneet jo sen verran että hommasin uudet mustat kumit alle samoille vanteille kevättä varten ja hämmästys oli suuri kun odotin että vanteissa on liimattu taas painoja todella runsaasti entiseen malliin kun painoja ei meinannut löytyä vanteista millään :- )
Tänään otettu kuva (klik ja suurenee)
(http://i10.aijaa.com/t/00308/13995517.t.jpg) (http://aijaa.com/w3raVr)
Jos katsoo tarkaisti niin näkyy nuo raaputusjäljet mistä kohdista on entiset painot otettu pois. Ennen siis oli painoja esim. tässä vanteessa n. 14 kpl, nyt vain 5.... Muissa oli painoja 1-2 kpl /vanne
-
Varmaan jos rengasliike olisi viitsinyt pyöräyttää rengasta vanteella, olisi tärinä vähentynyt.
Vanteen epätasapaino + renkaan epätasapaino kun osuu samalle kohdalle niin painoja menee paljon.
-
Varmaan jos rengasliike olisi viitsinyt pyöräyttää rengasta vanteella, olisi tärinä vähentynyt.
Vanteen epätasapaino + renkaan epätasapaino kun osuu samalle kohdalle niin painoja menee paljon.
Arvaas vaan monta kertaa käytiin rengasliikkeessä ja rengasta pyöriteltiin vanteella eri asentoon....
-
Eihän uusissa merkkirenkaissa voi olla heittoa, ainakaan jos ne on testivoittajat? :o
Vai voisiko sittenkin...
-
Vähän OT:na...
Hienoa kun osa ihan ammattilaisistakin irroittaa nuo liimapainot puukolla tai vastaavalla "työkalulla".
Jäljen vanteessa on kuin ois painot moottorisahalla irroitettu :facepalm:
-
Vähän OT:na...
Hienoa kun osa ihan ammattilaisistakin irroittaa nuo liimapainot puukolla tai vastaavalla "työkalulla".
Jäljen vanteessa on kuin ois painot moottorisahalla irroitettu :facepalm:
Tätä olen aina miettinyt että onko jollakulla hellävaraisempaa keinoa? Olen tehnyt useamman tuhatta tasapainotusta ja puukko ainoa työkalu.
Kyllähän sen painon saa irti vaikka millä mutta milläs sen vanhan liiman? Ei vaan pysy uudet painot vanhassa liimassa joten pitää vanteen pinta kaivaa esille ja tällöin naarmuja tulee väkisinkin. Oikein kiva tasapainottaa vanteita jotka on noin 1000€/kpl :idiot2:
-
Ammattilaisena osaan sanoa että ei todellakaan oteta puukolla vanhoja painoja/liimoja pois!!!! Sitä varten on liimapuukko(Muovinen puukko) ja tarrapoistajaa. Maalipinta ei kärsi! Lähte jopa paremmin kuin tavan puukolla ;)
-
Ammattilaisena osaan sanoa että ei todellakaan oteta puukolla vanhoja painoja/liimoja pois!!!! Sitä varten on liimapuukko(Muovinen puukko) ja tarrapoistajaa. Maalipinta ei kärsi! Lähte jopa paremmin kuin tavan puukolla ;)
Aika terävä on ollut tuo muovinen puukko kun on kunnolla raapinut noita autoni vanteita :- )
-
Kuka sanoi että niitä muovipuukkoja käytetään.. :idiot2:
Aika terävä on ollut tuo muovinen puukko kun on kunnolla raapinut noita autoni vanteita :- )
-
Kuka sanoi että niitä muovipuukkoja käytetään.. :idiot2:
Markus ei huomannut sarkasmia ja hymiötä... :idiot2: