Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Jalava - 14.10.2015, 19:49:19
-
Volvon perässä olevia puslia vaihdettaessa ilmaantui pienimuotoinen ongelma. Irroittaessa ei kummempia ongelmia kun käytti asianmukaisia työkaluja ym.
Asennettaessa uutta puslaa huomasin että se jää väljäksi, sen verran että pyörii pesässään muttei kolise ym.(ilmeisesti antautu irrotuksessa sen verran)
Kysymys kuuluu onko joku hitsannut väliin tyyliin oikeankokoista putkea/holkkia ja prässännyt sinne sitten puslan vai miten kannattaa toimia
Kyseessä siis tämä pusla: http://home.comcast.net/~bbuja/auto/bushing_c4.jpg
-
räkäse sinne migillä pienet pisteet semmosiin kohtiin että helppo hioa pois jos vielä tarvii vaihtaa
-
Ne silmät ovat hieman erikokoiset ja pusla pitää laittaa "oikeinpäin". Muistaakseni paikoilleen jarrulevyä kohti ja niinpäin että menee ensimmäisen silmän läpi helposti. Jos asentaa kierretangolla, niin akselin silmien väliin kannattaa laittaa latta yms. estämään korvien taipumista. Väärinpäin laittaessa pusla kutistuu ja jää siten väljäksi, nimimerkillä joskus näin käynyt. Voi lukita pienellä hitsitäpällä, mutta ei yleensä ole tarpeen.
-
Ne alatukivarren takimmaiset puslat ovat pikkuisen kartion malliset. Ne koputellaan paikalleen banjon puolelta jarrulevyä kohti. Ja toki otetaan pois päinvastaisessa järjestyksessä. Ennen vanhojen poistoa on hyvä pestä alue vaikkapa painepesurilla ja paikalleen ne meni WD-40:n ja moottoriöljyn kanssa. Lämmitin puslan pidikkeitä vain kuumailmapuhaltimella ja löin puslaa vasaralla käyttäen apuna joko 140-, tai 240-sarjan(uudempi) etupyörän romulaakerin isompaa liukupintakehää, joka meni hyvin puslan ulkokehää vasten :D
Lainaus kopioitu http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25282.0. Alkuperäisissä puslissa voi myös olla nuolimerkintä mikä pitää laittaa oikeaan suuntaan.
-
Silti voi jäädä väljäksi vaikka on oikeassa asennossa. Mig liima on se juttu tossa.