Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Minä vaan - 14.10.2015, 22:26:11
-
S60 volvo 2.4 l turbo koneella ja automaattilaatikolla
Automaatti vaihdelaatikko vetelee viimesiään. Autolla ajettu 350 000km . viimeisen öljyn vaihdon jälkeen alkoi ongelmat kerääntyä . Vaihteisto nykäsee autoa liikkeelle jarru pohjassa ollessa ,vaihtaa aika kovasti vaihteet etenkin kylmänä , turbiini alkoi ravistaa.
Kysymyksenä olisi kun manuaali laatikko voisi olla kanssa yksi vaihtoehto ,niin mitä kaikkea tarvitsee ostaa laatikon lisäksi?
Ei viittis tehdä 3000 e autoon 2500 e remonttia liikkeessä. Laatikon vaihto voisi onnistua kyllä itseltäkin .Tutulla vastaavia vikoja autossa .Näin merkki uskoisena ei viittis autoa osiksi vielä laittaa vielä :idiot2:
-
Jos vaihtaa automaagista manuaaliin, niin eiköhän siellä mene kaikki uusiksi:
-Vaihdelaatikko.
-Vauhtipyörä.
-Kytkin.
-Sisälle hankittava kytkinpoljin ja keppi osineen.
-Taitaa mennä vetaritkin uusiksi..
-
... eikä moottorikaan ihan tykkää varsinkaan jos on vapaalla eli pitää kytkeä D:lle. Vaihteiston ohjausyksikkö ilman vaihteistoa tuottaa paljon vikakoodeja. Ei taida kokonaisuutena tulla kovin halvaksi.
-
Ihan mielenkiinnosta, mitkä öljyt ja missä vaihdettu vai vaihdoitko itse.
-
Okei pitänee pysyä automaattilaatikossa. Paikallisessa autohuoltoliikkeessä vaihdatin öljyt ja on luotettava liike kyllä. Huuhtelu laatikkoon tehtiin myös .öljyjen laatua en muista mutta sen saisi kysyttyä .
-
Löytyykö porukoilta purkuautoja automaattilaatikolla? Muilla kokemuksia laatikon vaihdosta?
-
Tässä hieman aiemmin kun etsiskelin manuaaliaskia, niin tuntumaksi jäi että automaatteja oli huomattavasti enemmän tarjolla kuin kepitettäviä. Ilmeisesti aika iso osa Volvoista myydään tomaatilla.
-
Ihan mielenkiinnosta, mitkä öljyt ja missä vaihdettu vai vaihdoitko itse.
Luin itsekin aloituksen uudelleen ja kysyn ihan samaa. Siinä öljyn vaihdossa voi moni asia mennä pieleen. Varsinkin öljyn tyyppi on tärkeää eli mobil atf 3309.
-
Luin itsekin aloituksen uudelleen ja kysyn ihan samaa. Siinä öljyn vaihdossa voi moni asia mennä pieleen. Varsinkin öljyn tyyppi on tärkeää eli mobil atf 3309.
Ja määrä. Mutta 5 vaihteinen vaatii tosiaan oikean öljyn. Ei olisi ensimmäinen laatikko jossa toinen toista on pielessä, ellei molemmat.
Ja mitä tohon manuaaliksi muuttamiseen tulee: Ei kannata. Se on tehtävissä, mutta kustannukset nousevat sille tasolle, että fiksumpaa ja halvempaa laittaa käytetty toimiva automaattiloota tilalle.
-
Okei pitänee pysyä automaattilaatikossa. Paikallisessa autohuoltoliikkeessä vaihdatin öljyt ja on luotettava liike kyllä. Huuhtelu laatikkoon tehtiin myös .öljyjen laatua en muista mutta sen saisi kysyttyä .
Oliko automaattilaatikon öljyjä aiemmin vaihdettu ollenkaan?
Yksi tuttu korjaamomies sanoo vaihtaneensa 200 tkm:n kahtapuolta ajettuihin Volvoihin automaattilaatikoihin öljyjä sillä varauksella, että jos on ensimmäinen vaihtokerta vasta 200 tkm:n tietämissä, niin ne voivat pian vaihdon jälkeen pamahtaa.
-
Oli oikeat öljyt ollut liikkeessä. Edelliset öljyt vaihdettu 200000 km jälkeen jos en väärin muista. Käytetty laatikko 130000 km ajettu maksaa 1000 e rahtien kanssa kuukauden takuulla . vaihto työ maksaa 700 e kun kyselin . tuo laatikko oli halvinpia järkevästi ajettu laatikoita
-
Kannattanee tarkistaa vielä, että öljyä on oikea määrä laatikossa. Väärä määrä voi aiheuttaa myös kaikkea hassua laatikon toiminnalle...
-
Tarkastettu on ja oikea määrä on valitettavasti :'(
-
ja ongelmat alkoivat öljyjen vaihdon jälkeen vaiko jo aikaisemmin ?
-
oletko koittanut nollata vaihteistoa, en ole varma onko apua ja onnistuuko sulakkeen irrotuksella? mutta kokeile.
-
Öljyjen vaihdon jälkeen alkoivat ongelmat. Voisihan sitä nollusta kokeilla. laatikon malli 55-50 sn .voiko 55-51 sn laatikko sopia autoon ?
-
Jos vaihdon jälkeen alkoivat ongelmat heti niin voisi olettaa että jokin on nyt mennyt pieleen. Käytä laatikko lämpimäksi ja tarkasta öljyn määrä.
-
... ja onhan se öljynmäärä tarkistettu moottori käynnissä?
-
Ja keppi p asennossa..
-
(http://s29.postimg.org/4qwk405kz/20151025_164511.jpg) (http://postimg.org/image/4qwk405kz/)
Öljyt ei ollut viimeksi varmaan tarpeeksi lämpimät . Nyt öljyn määrä oli hot tekstin t kirjaimen kohdalla reilusti yli rajan. pitääpi kokeilla vähentää öljyä jos tuottaisi tulosta
-
Onpas tummat öljyt jos juuri vaihdettu!
-
Öljyn vähennys 2 dl pois tuotti tulosta.vaihteet pelasi normaalisti ilman nykimisiä . on kyllä tarkka tuo laatikko öljyn määrästä jos tuolla selvisi. Vaihdatan laatikko öljyt uudestaan lähipäivinä ,kun oli todella mustan näköiset öljyt.
-
Öljyn vähennys 2 dl pois tuotti tulosta.vaihteet pelasi normaalisti ilman nykimisiä .
Onhan tuo paljon halvempaa kuin koko vaihteiston vaihtaminen ;).
-
(http://s29.postimg.org/4qwk405kz/20151025_164511.jpg) (http://postimg.org/image/4qwk405kz/)
Öljyt ei ollut viimeksi varmaan tarpeeksi lämpimät . Nyt öljyn määrä oli hot tekstin t kirjaimen kohdalla reilusti yli rajan. pitääpi kokeilla vähentää öljyä jos tuottaisi tulosta
Mittasitko tuon niin että ajon jälkeen D -> R -> P? Se on ilmeisimmin oikea tapa ja omassa näyttää tuolloin olevan ylärajalla. N-> P niin omassa näytti samalta eli puoli senttiä yli.