Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Jalava - 15.10.2015, 21:32:27

Otsikko: 240 askarruttavia kysymyksiä
Kirjoitti: Jalava - 15.10.2015, 21:32:27
Muutama askarruttava kysymys liittyen 240 volvoon. Ostin hetken aikaa sitten kyseisen keksinnön ja tuli purettua laite alustallisesti osiin jne. Tarkoitus vaihtaa kaikki puslat uusiin jne jne.

Tankkia irroittaessa rikkoutui tankkasputken ja tankin välisen liitoksen klemmari. Jos joku irroittanut joskus, tietää mitä tarkoitan. Mistä moisen mahtaa saada? Ajaiskohan kaksinkertainen pakoputki klemmari asian..

Asia 2. Perän pulttien ( 4kpl mitkä kannattelee koko mutikkaa) momentti. Vastaukseksi ei kelpaa että vääntää kiintarilla niin paljon kun jaksaa niin pysyy. Varmasti pysyy mutta nyttei ole siitä kyse.

Asia 3.Ennen perää ja jarruletkuja on pultattu pohjaan kiinni jonkunmoinen liitos/paineensäätäjä. Voiko sen poistaa ilman suurempia seurauksia? Joku voi kertoa sen tärkeellisyyden muutenkin.

Asia 4. Toimiiko normaalisti ilman toimivaa tankkilaitetta kun pohjassa myös pumppu. Eli onko pohjassa oleva pumppu ns imevä vai vaatiiko väkisin pumpun tankkiin lisäksi?

Otsikko: Vs: 240 askarruttavia kysymyksiä
Kirjoitti: 240 - 15.10.2015, 21:40:51
Ruisku Volvo toimii, vaikka siirtopumppu tankissa mykkä (pääpumppu voi ulista). Paineenrajoittimia ei pidä poistaa. Estävät takapyörien lukkiutumisen ennen etusia.
Otsikko: Vs: 240 askarruttavia kysymyksiä
Kirjoitti: Kaziganth - 15.10.2015, 22:12:29
Tuohon täyttöputken klemmariin saa vastaavan kun kävelee palvelevan varaosakaupan kassalle sen rikkinäisen kanssa ja sanoo tarvitsevansa sellaisen. Joissain ranskalaisissa ainakin käytetään sellaisia pakoputkissa.