Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: pmneuvon - 17.10.2015, 10:54:15
-
Terve! -04 mallin 2.5 Automaatissa mittariston sekoilua, joka täällä olevien kirjoitusten mukaan johtuu joko mittaristosta itsestään tai abs-boxista. Mutta, kun tähän liittyy myös moottorin sammuminen ajossa ja välitön uudelleen käynnistyminen, eli hetken käy syttö poissa ja palaa välittömästi takaisin, jolloin laatikko toki repäisee. Sytön katoamista ei ilmeisesti ole muilla ollut? Kuitenkin väylä tai ECM-probleemi? Tai sekä mittaristo + joku muu? Kiitos, jos löytyy ideoita!
-
Terve! -04 mallin 2.5 Automaatissa mittariston sekoilua, joka täällä olevien kirjoitusten mukaan johtuu joko mittaristosta itsestään tai abs-boxista. Mutta, kun tähän liittyy myös moottorin sammuminen ajossa ja välitön uudelleen käynnistyminen, eli hetken käy syttö poissa ja palaa välittömästi takaisin, jolloin laatikko toki repäisee. Sytön katoamista ei ilmeisesti ole muilla ollut? Kuitenkin väylä tai ECM-probleemi? Tai sekä mittaristo + joku muu? Kiitos, jos löytyy ideoita!
Alkuun mittariston korjaus..
-
Vika viittaisi auton iän huomioiden 90% cem vikaan.
-
Kyllä,ääni cemmille. Tuossahan on kuitenkin jo uudemman mallinen mittaristo missä ei kauheesti oo ongelmaa ollut.
Vikakoodit luettu??
-
MOi, ainoa vikakoodi oli ollut srs, mutta tuossa kohtaa oli jo virta-avaimesta nollattu tilanne. Logista kuitenkin oli näkynyt srs-vika, mutta ilmeisesti ei-aktiivisena. Kiitos kommenteista, odotetaan vian uudistumista ja vika-päällä sitten asiaa ymmärtävälle pajalle.
-
Moro, jatkoa tähän projektiin. Autoon on nyt vaihdettu toinen CEM. Ongelma on kuitenkin olemassa, mutta syötön katkoilu on huomattavasti pienempää, lähinnä pientä nykimistä, mittariston valot voi mennä myös pimeäksi ajon aikana ja turvatyynyn valo jää päälle. Erikoinen juttu on se, että ongelmat esiintyy vasta 100 km yhtenäisen ajon jälkeen. Kahvitauon jälkeen auto toimii aina normaalisti, eli ensin pitkä ajo, ongelmat, hetken seisotus, jonka jälkeen ei vaivaa enää mikään. Vaikuttaisi joltakin heikolta johdolta/liitokselta , joka kuumenee pitkän ajon aikana tai muisti täytyy jossakin boxissa, joka nollautuu tauon aikana? Virtalukko? Maakaapeli? Mittaristo sitten kuitenkin?
-
Jos "uuteen" cem-yksikköön siirrettiin tiedot vanhasta suoraan on paljon mahdollista, että vika siirtyi siinä mukana.
-
moi, CEM -vaihto tehtiin siirtämällä auton tiedot sisältävä häkkyrä uuteen cem-boxiin. Aikaisempaan boxiin ei nimittäin saanut yhteyttä, joten auton tietoja ei päästy lataamaan talteen. Olisiko ne tuossa tietojen mukaan menneet sitten uuteenkin? Ajonaikainen nykiminen kun ei edelleenkään tuntuisi olevan mittaristosta kiinni. Miten toimia?
-
Yksi vaihtoehto on laittaa käymään cem meillä niin eiköhän saada auto toimimaan.
-
Moi, eli vika on edelleen CEM:ssä ja saatte sen fiksattua kuntoon? Kauanko teillä kestää, jos laittaa paketin postissa?
-
Moro, tämän projektin osalta loppui omistajan mielenkiinto ennen cem.n ja mittariston uutta tarkistusta. Pitkän reissun jälkeen (auton seisotus aina reilun tunnin ajon jälkeen) auto meni lopullisen sekaisin, valot ja vilkut kateissa, tehot poissa ja laatikko repi. Ensi epäilys pajalla vaihteisto tai sen ohjausyksikkö. Tässä tapauksessa matka jatkuu Mersulla, kiitos ja kirjoittelen ratkaisusta, jos siitä kuulen.