Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: raikkuri - 18.10.2015, 21:21:02
-
Piti kiihdyttäessä ja moottorijarrutuksessa klonsahtavan äänen. Se paikallistettiin moottorin tukikumeihin. Nyt kuitenkin auto jäi tien päälle eli vika ei sitten ollutkaan niissä. Kytkintä painaessa ei kuulu ylimääräisiä ääniä, mutta kun laittaa vaihteen ja nostaa kytkintä, auto räksättää eikä liiku mihinkään. Oliko tämä nyt vaihdelaatikon loppu vai mistä vikaa kannattaisi etsiä? Vaihteet kyllä toimi tuohon asti normaalisti, pakkia joskus joutui suostuttelemaan.
-
Piti kiihdyttäessä ja moottorijarrutuksessa klonsahtavan äänen. Se paikallistettiin moottorin tukikumeihin. Nyt kuitenkin auto jäi tien päälle eli vika ei sitten ollutkaan niissä. Kytkintä painaessa ei kuulu ylimääräisiä ääniä, mutta kun laittaa vaihteen ja nostaa kytkintä, auto räksättää eikä liiku mihinkään. Oliko tämä nyt vaihdelaatikon loppu vai mistä vikaa kannattaisi etsiä? Vaihteet kyllä toimi tuohon asti normaalisti, pakkia joskus joutui suostuttelemaan.
Vauhtipyörä veikkaisin. Tosin en tiedä onko se nyt sitten hajoittanut laatikon, jos pelkästään ennen varoitteli ääntämisellä.
-
Niin eli tuo räksätys alkoi nyt, kun auto jäi tien päälle. Ei aiemmin, muutakuin tuo lonksahdu kiihdyttäessä, joka johtui kai niistä moottorin tukikumeista.
-
Niin eli tuo räksätys alkoi nyt, kun auto jäi tien päälle. Ei aiemmin, muutakuin tuo lonksahdu kiihdyttäessä, joka johtui kai niistä moottorin tukikumeista.
Itselläni on marraskuun lopulle tulossa tuo kytkinremppa levyineen, on pitäny hissukseen ajella. Nyt kylmällä on huomannut kun vauhtipyörä raklattaa ja kiihdyttäessä ääntää korisevalla tavalla, ei arja koriseva :D
-
Pitäisikö se vauhtipyörä vieläkin ääntä jos auto on käynnissä? Kun tämä käy hyvin ja tasaisesti, vieläkin. Kytkinkin on täysin samantuntuinen kuin ennen.
-
Pitäisikö se vauhtipyörä vieläkin ääntä jos auto on käynnissä? Kun tämä käy hyvin ja tasaisesti, vieläkin. Kytkinkin on täysin samantuntuinen kuin ennen.
Jos kuuntelet sieltä vasemman eturenkaan kohdalta kuuluuko kalkatusta käyntiäänen yhdeydessä, sit se on varmaan vauhtipyörä. En tosin tiedä mikä sielä vois muu olla mennyt, voihan se olla laatikkokin, itelläni ei ole vielä kokemusta hajonneesta laatikosta, toivottavasti ei koskaan tulekkaan ja kerkiän tuon oman auton siltä osin saada kuntoon ennen kun hajoaa koko helahoito. :-\
-
Ei sieltä mitään tyhjäkäynnillä ollessa kyllä kuulu.. olisiko sitten tuo laatikko sökönä. Huomenna tuo sitten selviää..
-
Ei sieltä mitään tyhjäkäynnillä ollessa kyllä kuulu.. olisiko sitten tuo laatikko sökönä. Huomenna tuo sitten selviää..
Joo, no ilmottele mikä oli tuomio.
-
Jos auto vaan päätti lopettaa liikkumisen noilla oireilla, niin epäilisin ensimmäisenä vetoniveliä.
-
Jos auto vaan päätti lopettaa liikkumisen noilla oireilla, niin epäilisin ensimmäisenä vetoniveliä.
Kuten myös. Samanlailla olen tielle jäänyt, tosin 850 mutta kuitenkin...
-
Juu sellainenhan se tuomio oli, että sisempi vetonivel on sanonut sopimuksen irti. Joutuuko tähän ostamaan koko vetoakselin, että saa ehjäksi? :-\
-
Juu sellainenhan se tuomio oli, että sisempi vetonivel on sanonut sopimuksen irti. Joutuuko tähän ostamaan koko vetoakselin, että saa ehjäksi? :-\
Muistaakseni koko vetari menee uusiksi..
-
Joskus tänne hinattiin v70 missä oli veto kadonnut. Sisänivelen kohdalta varsinaisesta vetoakselista oli rihloitus sileä. Varaosaa ei ollut ja kiirekin oli. Pikakorjaus oli se että hitsasin kempillä akselin kiinni nivelen sisäosaan. Koska kuitenkin koko vetokseli meni uusiksi niin tuolla tavalla autosta saatiin nopeasti ajokuntoinen.
-
Moi
Itsellä kävi tässä tovi sitten jo toistamiseen, että V70 2,5T V70 automaatista pääsi oikean puolen vetoakseli liukumaan ulos laatikosta. Syy tuohon oli, että akseli oli päässyt luistamaan tukilaakerin läpi ulospäin ja tuli pooreiltaan sen verran ulos, ettei ottanut enää pitoja. Näissähän ei ole mitään lukitusta laatikon päässä ja tällainen on täten mahdollista. Nyt on laakeri laitettu lukitteella ja parilla hitsi täpillä varmistukseksi kiinni :pomo:
apa75
-
Osa laitettu tilaukseen. Kl-varaosilla pikkusen päälle 500€ ja 3viikon odotus. Sinisellä 660€ ja 4-5arkipäivää :'( Ei ole halpaa lystiä. Toivotaan, että tuolla tulee kuntoon.
-
Osa laitettu tilaukseen. Kl-varaosilla pikkusen päälle 500€ ja 3viikon odotus. Sinisellä 660€ ja 4-5arkipäivää :'( Ei ole halpaa lystiä. Toivotaan, että tuolla tulee kuntoon.
Onko noi hinnat molemmin puolin?
-
Ei. Vain vasemmalle puolelle. Joutuuko molemmat puolet vaihtamaan samalla?
-
Ei. Vain vasemmalle puolelle. Joutuuko molemmat puolet vaihtamaan samalla?
Ihan vaan siksi kysyin, että hinta tuntui aika kovalta. Noh, alkuperäisosan kohdalla sen toki ymmärtää.
Mutta jos vertaa vaikka tähän: http://www.motonet.fi/fi/varaosat/965/20469/autot/volvo/s60-i-00-09?vuosimalli=2001#Voimansiirto-Vetoakselit
Tokihan näissä laatu ja hinta jossain määrin kulkee käsi kädessä, mutta ero vaan tuntuu aika huimalta...
-
Ei ole motonetissä tähän malliin, eikä liioin muualtakaan tuntunut löytyvän. S60 2.0t manuaali..
-
Eipä näytä olevan Motonetillakaan varastossa noita. Jännää. Toisaalta, jännää olisi sekin, jos 2,0t:hen ei menisi sama vetari kuin muihin manuaalivaihteisiin. Esim. Skandix (http://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/wheel-drive/drive-shaft-parts/drive-shaft-left/1048059/) näyttäisi tarjoavan hintaan 249 tarvikeakselia ja Mister-Auto (http://www.mister-auto.fi/fi/kardaani/cevam-7435z_g13_a3937435Z.html) 168 eurolla.
Ylipäätään näiden vetarien tarjonta, tai paremminkin tarjonnan puute, kotimaassa ihmetyttää. Ei tunnu saavan juuri mistään, ja jos saa, niin maksavat 500 euroa.
-
Mister-autoon soitettu ja heidän osa 12mm lyhyempi alkuperäistä. Kilowatit kuulema määrää vetoakselin sopivuuden. Soitettu kyllä vähän joka suuntaan Suomessa ja hinta kyllä huimaa + pitkä odotus.