Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Markusboi - 19.10.2015, 17:05:23
-
Elikkä 2 kuukautta sitten ostin kyseisen pirssin autoliikkeestä ja viime viikon maanantaina autosta lävähti kampiakselin hihnapyörä irti ajosta. Apulaitehihnan soiro meni jakohihnan väliin ja näin ollen autosta jako sekaisin. Onko autoliikkeellä mitään lain määräämää kuluttajansuojalakia osallistua korjauskuluihin, vai meneekö kaikki omasta pussista?
Motti menee vaihtoon (2 500 € + asennus 1000 € nyrkkipajalla)
-
Ei kai nyt moottorit 2500€ näihin maksa, puolet tuosta voi olla lähempänä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Ei kai nyt moottorit 2500€ näihin maksa, puolet tuosta voi olla lähempänä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Paljon ajetuilla sitä hintaa on tietystikkin vähemmän, mutta vanhallakaan koneella ei oltu 242 000 enempää ajettu, niin ei viittis hirveesti enemmän ajeltua asennuttaa siihen. 236 000 olisi tuon hintaisella myllyllä pyöritelty
-
Kannattaa kyllä ehdottomasti neuvotella korjauskuluihin osallistumisesta, tuo hihnapyörän irtoaminen ei ole mitään normaalia kulumista jne. joten eivät voi siihen vedota.
Tosiaan 2,5k€ on kyllä ihan liikaa moottorista, ruotsista varmaankin löytää 200k ajetun moottorin tuohon puoleen hintaan.
-
Kannattaa kyllä ehdottomasti neuvotella korjauskuluihin osallistumisesta, tuo hihnapyörän irtoaminen ei ole mitään normaalia kulumista jne. joten eivät voi siihen vedota.
Tosiaan 2,5k€ on kyllä ihan liikaa moottorista, ruotsista varmaankin löytää 200k ajetun moottorin tuohon puoleen hintaan.
Onko heittää linkkiä jollekkin svedusivulle missä on myllyjä kaupan? Kattelin enkuista, että vajaalla tonnilla sais motin mutteivat toimita Suomeen
-
Bildelsbasenista löytyy
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/D5244T/
E: vaikeaa on linkin lisäys ;D
-
Onko noi maileja millä rullausmäärä ilmoitettu? Yhtä ilmoitusta katsoin, niin luki että 46.236 ja auton mittarista oli kuva jossa 462 360 kilsaa höylätty
-
Onko noi maileja millä rullausmäärä ilmoitettu? Yhtä ilmoitusta katsoin, niin luki että 46.236 ja auton mittarista oli kuva jossa 462 360 kilsaa höylätty
Ruotsin mil on meidän 10 kilometriä.
-
(http://s28.postimg.org/5m7y3cdrd/maxresdefault.jpg) (http://postimg.org/image/5m7y3cdrd/)
Papukaijamerkki sille joka löytää kahdella isolla hammasrattaalla varustetun yksilön, tuo oikeanpuolinen on luullakseni dieselpumppu?
-
Pumppu on moottorin toisessa päässä.
-
(http://s28.postimg.org/5m7y3cdrd/maxresdefault.jpg) (http://postimg.org/image/5m7y3cdrd/)
Papukaijamerkki sille joka löytää kahdella isolla hammasrattaalla varustetun yksilön, tuo oikeanpuolinen on luullakseni dieselpumppu?
Tuo kuva on bensamoottorista ???
Dieselissä on aina vain yksi nokkapyörä.
-
(http://s28.postimg.org/5m7y3cdrd/maxresdefault.jpg) (http://postimg.org/image/5m7y3cdrd/)
Papukaijamerkki sille joka löytää kahdella isolla hammasrattaalla varustetun yksilön, tuo oikeanpuolinen on luullakseni dieselpumppu?
Täh? Tuli varmaan ihan väärä kuva? Kuvassahan on moottori, jossa on kaksi kannen yläpuolista nokka-akselia. Ja kuva esittää nimenomaan niitä pyörittäviä hammashihnan pyöriä. Siis pakonokka-akseli ja imunokka-akseli.
Hae vain Volvo 2,5 D5 moottoria. Sellainen kai sinulla autossasi on?
Kysy vaikka tuolta; niillä on moottoreita useampiakin autoosi. Ja jos ei ole, niin hommaavat.
Tai viet autosi trailerin päällä Tallinnaan, josta moottori ja asennus edullisesti.
http://www.nurmonautopiste.fi/varaosa.php?nro=D5%202,4D%206901083%20D5244T&id=65
Sarjanumero: D5 2,4D 6901083 D5244T
Moottoreita tällä hetkellä 3kpl. hyllyssä 114TKM. 254Tkm. 88Tkm. ajetut... Hinta Riippuu minkä haluaa ja millä varusteilla... Soita!!! tai lähetä sähköposti.
-
No perskele, muistin väärin niin piti käydä pajalla kattomassa oliko kahdella vai yhdellä nokkapyörällä niin yhdellähän se sitten oli. Väliaikatietoja sen verran korjaamolta, että motti lähti kun palmun alta käyntiin. Tyhjäkäynti kuulostaa samalta kun toimivanakin, ongelma vaan on että on kierrokset kateissa. Uudet jakopäänhilppeet laitettiin ja käänneltiinväänneltiin nokkapyörää hammas kerrallaan, mutta ihan ku se jako olis edelleen hukassa :o Että kuinkahan helvetikseen se jako voi ylipäätänsä mennä paskomatta koko konetta siihen kuntoon ettei inahdakkaan. Seuraava jopi on suuttimenreiästä manuaalisesti jaon säätö oikeaan kohtaan. Korjaajan mielestä moottoria ei tässä vaiheessa kannata lähteä tilaamaan, alakerta ok.
-
Kyllä se siitä lähtee, se on niin pienestä kiinni tässäkin ja tuo säätöhän nyt ei ole mikn iso homma loppuunsa.
-
Ruotsin mil on meidän 10 kilometriä.
Englannin kielessä mil tai thou on 0,0254 millimetriä, ja mile on 1,609344 kilometriä
-
Englannin kielessä mil tai thou on 0,0254 millimetriä, ja mile on 1,609344 kilometriä
Mutta Ruotsissa "mil" -termiä käytetään näissä autoasiopissa tarkoittamaan 10 km matkaa. Siellä bensan kulutuskin ilmoitetaan litroja/mil. Sekä, jos autolla on ajettu 200.000 km, niin se on 20.000 mil.
-
Elikkä 2 kuukautta sitten ostin kyseisen pirssin autoliikkeestä ja viime viikon maanantaina autosta lävähti kampiakselin hihnapyörä irti ajosta. Apulaitehihnan soiro meni jakohihnan väliin ja näin ollen autosta jako sekaisin. Onko autoliikkeellä mitään lain määräämää kuluttajansuojalakia osallistua korjauskuluihin, vai meneekö kaikki omasta pussista?
Motti menee vaihtoon (2 500 € + asennus 1000 € nyrkkipajalla)
Ennen kuin tuolla nyrkkipajalla tehdään mitään kannattaa ensimmäisenä ottaa yhteyttä siihen liikkeeseen mistä olet autosi ostanut. Jos omatoimisesti nyrkkipajalla rupeavat korjaamaan ennen tuon liikkeen kannaottoa on turha oikeastaan huudella enään sinne päin, koska heillä ei ole ollut mahdollisuutta korjata tai vaikuttaa korjaukseen milläänlailla.
Periaatteessa liikkeessä ostetussa autossa on 6kk virhevastuu toki kilometrimäärä vaikuttaa tähän. Aikoinaan sain jobbarilta 400 euroa hyvitystä, kun moottori laukesi 700km ja viikko kauppojen jälkeen. Toki olin häneen välittömästi tapahtuneen jälkeen yhteydessä.
Tässä minun kaksi centtiä aiheeseen.
-
Selvisikö tuon kampiakselin mutterin irtoamisen syy? Oliko sieltä esim. mahdollinen kiila pettänyt, vai oliko vain ollut huonosti kiinni edellisen jakopään rempan jälkeen? Jos remppa oli äskettäin tehty, niin heidän vastuu voi olla suurempi, kuin myyjäliikkeen. Voivat joutua korvaamaan/korjaamaan koko hoidon omalla kustannuksellaan.
Minä ainakin yrittäisin keskustella heidän kanssaan.
-
Selvisikö tuon kampiakselin mutterin irtoamisen syy? Oliko sieltä esim. mahdollinen kiila pettänyt, vai oliko vain ollut huonosti kiinni edellisen jakopään rempan jälkeen? Jos remppa oli äskettäin tehty, niin heidän vastuu voi olla suurempi, kuin myyjäliikkeen. Voivat joutua korvaamaan/korjaamaan koko hoidon omalla kustannuksellaan.
Minä ainakin yrittäisin keskustella heidän kanssaan.
Tämä on tosiaan aika erikoinen juttu. Hihnapyörä on kuitenkin aika lujasti kiinni, niin ei se sieltä luulisi irtoavan ilman selvää asennusvirhettä. Neljä pulttia ja yksi jumalattoman iso mutteri kuitenkin pitämässä kiinni :o
-
Tämå kiinnostaa minuakin, mikä aiheutti tuon hihnapyörän irtoamisen? Vaihdetaanko näissäkin kampiakselin pultti/mutteri jakohihnan vaihdon yhteydessä, kuten tdi.ssä?
-
Keskimutteri jäänyt löysälle, ei se muuten irtoa. Minusta ei ole vaihdettavien listalla, eikä tarviikaan jos on tiukassa. Jos hihnapyörä/dampperi irtoaa jakohihnan pyörästä, on niiden väliset pultitkin jääneet löysälle. Muuten hihnapyörät tulisivat pakettina ulospäin ja apulaitehihna saattaisi pitää vielä sen verran paikallaan, ettei tipu kovin nopeasti pois(?).
-
10 prosenttia tulevat vastaan, eli ei paljoa mitään. Hihnapyörän vulkanointi petti niin akselin päähän jäi vain keskiö pyörästä. Urarinkula singahti astmosfääriin vaikkei vauhtia ollutkaan kuin 50 km/h
(http://s11.postimg.org/6gi8b4cbz/20151019_142210.jpg) (http://postimg.org/image/6gi8b4cbz/)
(http://s27.postimg.org/5cuupu6hb/20151019_142143.jpg) (http://postimg.org/image/5cuupu6hb/)
-
Mutta Ruotsissa "mil" -termiä käytetään näissä autoasiopissa tarkoittamaan 10 km matkaa. Siellä bensan kulutuskin ilmoitetaan litroja/mil. Sekä, jos autolla on ajettu 200.000 km, niin se on 20.000 mil.
Tämä Ruotsin mil on siis peninkulma på finska. 10km
-
10 prosenttia tulevat vastaan, eli ei paljoa mitään. Hihnapyörän vulkanointi petti niin akselin päähän jäi vain keskiö pyörästä. Urarinkula singahti astmosfääriin vaikkei vauhtia ollutkaan kuin 50 km/h
(http://s11.postimg.org/6gi8b4cbz/20151019_142210.jpg) (http://postimg.org/image/6gi8b4cbz/)
(http://s27.postimg.org/5cuupu6hb/20151019_142143.jpg) (http://postimg.org/image/5cuupu6hb/)
Ei kannata noin pieneen korvaukseen tyytyä.
-
6 kk takuuhan sillä on ja korvaussumman suuruus on joko vastaavan verran ajetun moottorin korvaaminen siihen tilalle tai prosentteina uuden hinnasta sen verran kuin rikkoutuneella koneella oli odotusarvosta / ajomäärästää ajettu. Veikkaan, että paja esittää käytetyn koneen vaihtamista rikkoontuneen tilalle ja sen kokonaan maksamista. Kaikki muu on väärin ja ei mene läpi.
-
Olin kuluttaja-asiamieheen yhteydessä asian tiimoilta ja ympäripyöreä vastaus oli, että eivät ole velvollisia tulemaan vastaan. Ja enintään 10% jos haluavat. Auto on iäkäs, ajettu JO ton verran (242 000). Mikä tahansa voi laueta tuon ikäisestä ja ajetusta moottorista. Tämä siis suoraan kuluttaja-asiamieheltä.
-
6 kk takuuhan
6kk VIRHEVASTUU ei takuu. Takuu on valmistajan, maahantuojan tai jälleenmyyjän antama lisäetu. Virhevastuu taas lakiin perustuva pakko.
-
Olin kuluttaja-asiamieheen yhteydessä asian tiimoilta ja ympäripyöreä vastaus oli, että eivät ole velvollisia tulemaan vastaan. Ja enintään 10% jos haluavat. Auto on iäkäs, ajettu JO ton verran (242 000). Mikä tahansa voi laueta tuon ikäisestä ja ajetusta moottorista. Tämä siis suoraan kuluttaja-asiamieheltä.
No siinä oletetaan sitten, että 240.000 km on moottorin kestoikä - ja sillä perusteella maksettavaa ei jää yhtään: 100% kestoiästä on jo käytetty.
Virheeksi katsotaan sekin, jos moottori on huonommassa kunnossa kuin ikä, kilometrit etc. antaisivat ymmärtää.
http://actts.readspeaker.com/cgi-bin/nph-acapela/f81a342e565057e2fda15775309730a4.mp3
-
Aavistuksen aiheen vierestä, pahoittelut siitä, mutta:
Kauppailen paraillaan omaa saman ikäistä, mutta liki tuplat enemmän ajettua.
Tuli yhden ostajakanditaatin kanssa juuri puhetta siitä, että hän etsii kyllä vähemmän ajettua ja on hieman epäileväinen näin paljon ajetun kestävyyden suhteen.
Kerroin, että jos hän hakee alle 300 ajettua, saat pistää pari-kolme tonnia lisää hintaa, mutta se ei silti takaa sitä, että kone voi laueta vähänkin ajetusta.
Ja tässähän se nyt on elävä esimerkki :( Tunnen syvää myötätuntoa omistajaa kohtaan. Kyllä ainakin itseäni moinen tuuri vituttais aika lujasti >:(
Tietääkseni myös automaattilaatikoita on paukkunut jo noilla kilometreillä. Laatikko on kyllä suhteellisen ikupäiväinen, jos siihen vaihtelee edes joskus öljyt
Sikäli tähän aiheeseen, että mielestäni on hyvinkin perusteltua olettaa ja odottaa, että joku D5 kone kestää vähintään sen 500 tkm.
Eikös tässäkin hajoamisen syynä ollut asennusvirhe, ei moottorin luonnollinen loppuminen?
-
Tietääkseni myös automaattilaatikoita on paukkunut jo noilla kilometreillä. Laatikko on kyllä suhteellisen ikupäiväinen, jos siihen vaihtelee edes joskus öljyt
Sikäli tähän aiheeseen, että mielestäni on hyvinkin perusteltua olettaa ja odottaa, että joku D5 kone kestää vähintään sen 500 tkm.
Eikös tässäkin hajoamisen syynä ollut asennusvirhe, ei moottorin luonnollinen loppuminen?
Höpöhöpö. Tutulla meni juuri vasta vm07 V70 D5 volvosta ensin automaatilaatikko 130tkm kohdalla ja 132tkm kohdalla suutin-->venttiili poikittain ja kansi korjaukseen. Öljyt vaihdettu laatikkoon 70tkm kohdalla ja muutenkin huollettu huolto-ohjelman mukaan. Toisella tutulla vm10 V70 D5 n.80tkm kohdalla lohko halki ja uusi moottori. Ei oikein vakuuta.
-
Aavistuksen aiheen vierestä, pahoittelut siitä,
Tietääkseni myös automaattilaatikoita on paukkunut jo noilla kilometreillä. Laatikko on kyllä suhteellisen ikupäiväinen, jos siihen vaihtelee edes joskus öljyt
Sikäli tähän aiheeseen, että mielestäni on hyvinkin perusteltua olettaa ja odottaa, että joku D5 kone kestää vähintään sen 500 tkm.
Eikös tässäkin hajoamisen syynä ollut asennusvirhe, ei moottorin luonnollinen loppuminen?
Tuo vulkanoinnin hajoaminen ei ilmeisesti asentamisesra johtunut. Ehkä valmistusvika pikemminkin.
-
Eikös tässäkin hajoamisen syynä ollut asennusvirhe, ei moottorin luonnollinen loppuminen?
Jos vulkanointi on lähtöjään ehjä, ei tuota kehää taida saada irtoamaan kuin parilla tapaa. Lämmittämällä keskiötä syystä tai toisesta niin paljon, että kumi menee pilalle tai painamalla prässissä/vetämällä ulosvetimellä kehää erilleen keskiöstä.
150-500tkm ajettuja D5/2.4D koneiden hihnapyöriä on tullut pyöriteltyä käsissä useampia, eikä yhdessäkään ole ollut tähän mennessä selviä hajoamisen merkkejä. Mikä lie tässä sitten syynä. Mieleen tulee viallinen laturin vapaakytkin joka rasittaa apulaitehihnakiristintä erityisesti. Voisiko sen aiheuttama värinä heikentää kumia niin paljon? Mutta pitäis ajaa aika pitkään.
-
Aiheesta hieman ohi, onko tuota vulkanoitua pyörää käytössä kaikissa 2.4/D5 koneissa vuosimallista riippumatta?
-
Itse en edes tiennyt, että siinä on vulkanointiakin käytetty; vaikka dieselmoottorisella XC70:ssä nyt ajankin.
-
Englannin kielessä mil tai thou on 0,0254 millimetriä, ja mile on 1,609344 kilometriä
https://fi.wikipedia.org/wiki/Peninkulma
-
Aiheesta hieman ohi, onko tuota vulkanoitua pyörää käytössä kaikissa 2.4/D5 koneissa vuosimallista riippumatta?
On. Taitaa olla kaikissa Volvon koneissa vuosimallista -85 lähtien.
-
Ok. Täytyypi tarkkailla tuotakin pyörää. :pomo:
-
Jos pyörä vähänkin väpättää niin vaihtoon ettei käy vanhanaikasia. Mulla tuo tosin ei oireillut mitenkään, enkä sen puoleen kyllä osannut aavistaakkaan että noinkin voi käydä
-
Höpöhöpö. Tutulla meni juuri vasta vm07 V70 D5 volvosta ensin automaatilaatikko 130tkm kohdalla ja 132tkm kohdalla suutin-->venttiili poikittain ja kansi korjaukseen. Öljyt vaihdettu laatikkoon 70tkm kohdalla ja muutenkin huollettu huolto-ohjelman mukaan. Toisella tutulla vm10 V70 D5 n.80tkm kohdalla lohko halki ja uusi moottori. Ei oikein vakuuta.
Höpö höpö itsellesi. Jos sinä tiedät muutaman poikkeuksen, se tarkoittaa vain, että poikkeus vahvistaa säännön.
Tuskin meidän tarvitsee tosissaan alkaa väittelemään siitä, kestääkö D5 kone normaalisti 500 000 kilometriä?
Toki se edellyttää että jakohihna, apulaitehihna, öljyt ja erittäin huonokuntoiset suuttimet on vaihdettu ajallaan. Normaalia se silti on, että kone kestää 500 000 kilsaa.
Ihmisetkin elävät tätänykyä useimmiten yli 70 vuotiaiksi, mutta minäkin tiedän monta jo lapsena kuollutta, en silti lähtisi huutelemaan jollekkin joka pitää yli 70 vuoden elinikää normaalina, että höpö höpö, tiedän pari jotka on kuolleet lapsena :facepalm
-
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit, eli Volvo käynnistyy kun palmun alta. Käy nätisti, mutta kaasuun vastaa todella huonosti eikä ota kierroksia. Laiskalle miehelle tuo riittäisi hidastaan kehä 3 liikennettä, mutta mulle ei. Eli siis tehot hukassa. Huomenna käsikopelolla ykkössuuttimen reiästä jaon tarkastus, mutta jossei sekään auta niin mitäs sitten ennen kannen avaamista? Vikakoodit on tänään katsottu ja mitään ei ollut, tuskinpa auto vikasietotilassakaan on ettei kierroksia anna kunnolla ilmottamatta siitä että joku on vihtaksellaan.
Roposiani vaan lähinnä mietin että onko jotain mikä on voinut mennä sekaisin muutakin kun jako hihnanpomppauksen seurauksena. Jos se 2 % D5:sen jaon mennessä on selvinnyt sillä, että motissa on puristukset tallella ja lähtee käyntiin niin kuuntelen mieluusti kokemuksia mitä on mahdollisesti mennyt vituilleen! Muutakin kun yläkerta.....
-
Turbon letku välijäähdyttimeltä turbolle jäi huonosti kiinnittämättä?
-
Venttiilit ovat voineet vaurioitua ja kulku huononee siksi dramaattisesti seuraavan 300km kuluessa.
-
Dieseleissä ei ole hihnan varaa hypätä hammastakaan. Siellä osuu venttiilit mäntään 100% varmuudella.
Joskus asiakkaat halunneet jaon kohdalleen uudella hihnalla ja "kyllä se nyt toimii, ei siitä tartte kantta aukasta".
Toimii n. päivästä viikkoon, kunnes vena menee poikki. Ja kone täysin pilalla.
Venttiilit ovat voineet vaurioitua ja kulku huononee siksi dramaattisesti seuraavan 300km kuluessa.
Näinhän se tuppaa olemaan.
-
Dieseleissä ei ole hihnan varaa hypätä hammastakaan. Siellä osuu venttiilit mäntään 100% varmuudella.
Joskus asiakkaat halunneet jaon kohdalleen uudella hihnalla ja "kyllä se nyt toimii, ei siitä tartte kantta aukasta".
Toimii n. päivästä viikkoon, kunnes vena menee poikki. Ja kone täysin pilalla.
Näinhän se tuppaa olemaan.
Raskauttavin mielin annoin kannenpurkutuomion... Onhan se hyvä tutkia ennenku lähtee hutkimaan ja manailee paskaa karmaa sitten myöhemmin kun on kone entinen.
-
Kaikki venttiilinnostimet murtuneet >:( Uusi kone ihan suosiolla, on saattanu metallisilppua lentää pyttyjen sisään ja tikittävä aikapommi olis valmis. Hohhoijakkaa.
-
Miten jos notin hajoaa niin miten ne pyttyyn pääsee ne kappaleet :o enkö mie ole kaikkea aivan ymmärtäny oikein vai mitä ihmettä?
Eikait se ole ku kansi vaihtaa jos se sökö on tai sitte uuet nostimet ja suorat venat ja tarkistella että kaikki muu on ehjää?? ???
-
Öljykierron kautta?
-
Pieni selvennys siis tähän asiaan. Venttiilikoneiston koppa on siis otettu irti ja vika nähty silmämääräisesti siitä koko kantta irroittamatta. Onkin siis arvoitus, että onko siellä mahdollisesti joku venttiili pudottanut murusia sylinteriputken ja männän väliin mikä myöhemmin saattaisi sinetöidä koko moottorin. Yhteistuumin kustannuksia ajatellen koko koneen uusiminen tulee halvemmaksi, kuin kansi koneistoineen.
Onko käyttäjillä varaosia.comista kokemuksia? Tämmösiä tarjottiin takuilla oikeen ja todellakin siedettävillä kilometreillä:
1. Käytetty perusmoottori ilman apu- ja lisälaitteita ajomäärällä 178000 km hintaan 1980.00 eur takuu 6 kuukautta, toimitusaika Sopimuksen mukaan
2. Käytetty perusmoottori ilman apu- ja lisälaitteita ajomäärällä 151000 km hintaan 2180.00 eur takuu 8 kuukautta, toimitusaika Sopimuksen mukaan
3. Käytetty perusmoottori ilman apu- ja lisälaitteita ajomäärällä 137000 km hintaan 2380.00 eur takuu 10 kuukautta, toimitusaika Sopimuksen mukaan
Kaikki käytetyt moottorimme ja vaihdelaatikot ovat koekäytetty ennen irroitusta. Perusmoottorit ovat avattu ja tarkastettu ala- ja yläkerran osalta jolloin päästään tarkastamaan kiertokanget / kampiakseli / laakeroinnit sekä venttiilikoneisto ja nokka-akselit. Nämä ovat siis takuutarkastettuja perusmoottoreita.
-
Ebay:n ihmeelliseen maailmaan:
http://www.ebay.de/itm/Dieselmotor-D5244T-Motor-120KW-6901044-168Tkm-Volvo-2-4-D5-V70-II-2005-/181914849188?hash=item2a5af84fa4:g:3mIAAOSwT5tWL5~1
http://www.ebay.de/itm/AT-MOTOR-0-KM-VOLVO-2-4-D5-D5244T13-/161778022156?fits=Make%3AVolvo|Type%3AD5&hash=item25aab8b70c:g:vIcAAOSwMmBVrS5m
-
...Nämä ovat siis takuutarkastettuja perusmoottoreita.
Lue takuuehdot ajatuksella varaosia.com sivuilta.
-
Mylly tilattu varosia.comin kautta
-
Päivitellääs tilannetta. Auto on vieläkin pajalla. Mutkia matkaan on tullut ihan kiitettävästi, kiitos vain moottorintoimittajan. Lähettivät vääräntyyppisen myllyn ekana, mikä oli vain pelkkä raakamotti ilman mitään osia. Nokkapyörästä lähtien kaikki oli otettu pois. Ja kaiken kruunasi vielä se, että kampiakselin ajoitusmerkki oli kello 10 missä venttiilit ottaa mäntiin kiinni. Aikani tapeltuani sain tuon puljun maksamaan venttiilien kunnon tarkastamisen. Mutta ennen nokalle nostoa havaittiin, että tullut moottori oli imuläpillä ja vanha taas ei.
Nyt tällä viikkoa sain oikean moottorin apulaitteineen päivineen, ja huomenna on moottorin koeponnaus. Jännittää ihan helvetikseen, koko joulu on pilalla jossei hyrskähdä käyntiin. Tosiaan todella huonoa tiedonkulkua kyseiseltä firmalta kun kaikki joutuu sähköpostilla hoitaan missä menee 2 päivästä viikkoon että vastaavat. Soittopyynnöistä huolimatta ei oteta puhelimella yhteyttä. Korjaamonsetään ei ole ottanut enään yhteyttä ollenkaan koska eivät ilmeisesti uskalla.
Oli viimenen kerta kun tuolta tilaan yhtään mitään. Päivittelen huomenna voiko hyppiä riemusta vai viritetäänkö hirttolenkki katosta valmiiksi.
-
Oliko uudessa moottorissa kilometrit tiedossa - kuinka paljon? Ja mihin hintaan sellaisen saa?
-
Oliko uudessa moottorissa kilometrit tiedossa - kuinka paljon? Ja mihin hintaan sellaisen saa?
Tuolla motilla mikä on vihdoinki oikea, on ajettu 145 000. Alunperin kone mistä kaupat tein oli 2170 ekee ja ajettu 155 000, mikä sitten osottautui vääräksi eikä siinä mitään apulaitteita ollut kiinni.
Olisin halunnut perua koko kaupan, mutta lainsäädännön mukaan jos toimittajalla on parempi korvaava tuote kuin alkuperäinen, kaupan purusta peritään x-määrä rahaa firmalle aiheutuneista kuluista. Eli toisinsanoen olisin saanu vaan tonnin takaisin
-
Noniin, vihdoinkin volle on tien päällä. Vedot on tallella ja mieli virkeänä. Kallista lystiähän tuo oli yhden vaivaisen hihnalimpun takia, mutta jospa se murhe siitä unohtuisi :) Muistakaa tarkkailla tuota hihnapyöräänne! Saatatte hyvissä ajoin huomata jotain oireilua ja vältätte tuhansien remontin!