Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: schuja-7 - 19.10.2015, 20:21:08
-
Moi, Mulla -01 vuosimallin 2.4d auto ja vikaa etsitty 4 kuukautta. Nykäisi muutaman kerran ja sitten sammui. Alussa vikakoodina herjaus seilaavista polttoaineen paineista. Tehty lähes kaikkea dieseljärjestelmään.. Ainoa rikkinäinen osa on ollut tankin siirtopumppu (vaihdettu). Vika ei ole poistunut, ja auto käy jonkin aikaa ja oireet alkaa uudelleen, välillä nopeasti, välillä 30km:n jälkeen. Enää ei ole tullut vikakoodeja. Releet ym vaihdettu, ei vaikutusta..
Nyt kaivettu boksi ratin alta, jossa lisää releitä ja vastuksia. Yhden vastuksen alla "palojälki". Oli paikassa sh4. Liittyykö polton syöttöön mitenkään? Cmi12 oli vissin pumpun rele.
-
Osan numero oli 9442190A, jos auttaa neuvomisessa..
-
Tämä on S60:n CEM-kaavio, mutta jos V70:ssä on sama, SH4 ei liity polttoaineen syöttöön, vaan valoihin. Kaavion mukaan CMI 12 on todellakin polttoainepumpun rele.
(http://s13.postimg.org/4uktfvg83/CEM.jpg) (http://postimg.org/image/4uktfvg83/)
-
Eli ei sitten varmaan ole rikki sekään, kun valot toimii.. ja auto ei toimi..
-
"Yhden vastuksen alla palojälki".... Ei rele sch-jotain ole mikän vastus. Irroita vastus jonka alla se palojälki on, ja vaihda uuteen, parasta antaa jonkun elektroniikkapajan hoitaa homma.
-
SH4 paikassa on siis shuntti, ei rele..