Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Korisarjat ja alustamuutokset => Aiheen aloitti: ReeVeeRee - 02.12.2010, 00:47:54
-
Eli ennen ja jälkeen kuvia. Löytyykö teiltä vai netistä. :)
-
Tuotaniinnoin.. Mitä tarkalleen ottaen haet noista kuvista?! Normi alusta, vs motonetin normialusta, vaiko joku madallus?! ???
-
Tuotaniinnoin.. Mitä tarkalleen ottaen haet noista kuvista?! Normi alusta, vs motonetin normialusta, vaiko joku madallus?! ???
Motonetin madallusjouset, väittäisin. Museon puolella on ainakin Puusilmällä kuvia omastaan, ja taitaa siellä pari muutakin olla. Niitä tarttis kahlata läpi... muutama sivu. :-\
-
Tuossa pari kuvaa lesjön -40mm by motonet. Ja tuossa mun S70:ssä on vakioalusta jos sitä nyt siihen vertaisi.
http://i527.photobucket.com/albums/cc358/Puusilma1/P1030655.jpg?t=1291842273
http://i527.photobucket.com/albums/cc358/Puusilma1/P1020609.jpg?t=1291843393
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=627.0
-
Tuossa pari kuvaa lesjön -40mm by motonet. Ja tuossa mun S70:ssä on vakioalusta jos sitä nyt siihen vertaisi.
http://i527.photobucket.com/albums/cc358/Puusilma1/P1030655.jpg?t=1291842273
http://i527.photobucket.com/albums/cc358/Puusilma1/P1020609.jpg?t=1291843393
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=627.0
Kiitosta. Onhan siinä ihan kiva ero.
Kai sitä pitäis pikkuhiljaa pistää nuo lesjöt alle. Mitä tuossa ohjeita vaihtoon etsin, niin alustapukit ja hallitunkki pitäis kyllä varmaan ekaksi hommata.
-
Älä unohda jousipuristimia.
-
Pulttipyssy on kova sana jousipuristimien kanssa , voi käydä kiintoavaimien kanssa hatuttamaan päivän lyhyys . Ja on siitä noissa muissakin pulteissa tietty iloa .
http://i160.photobucket.com/albums/t163/masake/kartano.jpg
http://i160.photobucket.com/albums/t163/masake/volvo4.jpg
Tuossa minun vanhassa on edessä nuo Lesjöt pudotettu noin 12 - 14 mm lisää Kaarinan jousipajalla .
-
Ja sitten ohjauskulmien säätö...?
-
Pulttipyssy on kova sana jousipuristimien kanssa , voi käydä kiintoavaimien kanssa hatuttamaan päivän lyhyys . Ja on siitä noissa muissakin pulteissa tietty iloa .
Pyssy on usein jousipuristimille myrkkyä, itse suosin enemmän 1/2" paineilmaräikkää, se ei iske niin kovaa vaan vääntää melko tasaisesti.
Toki joitain jousipuristimia oon kyllä nähnyt myytävän, jossa on erikseen mainittu, että voi käyttää mutterimopoa
-
Anteeksi että lainaan topiccia. Itselläni on vähän samanlaista pohdintaa lähinnä jousien vaihdosta...
Olisiko jossain joku yleispätevä ohje mk1 v70 jousien vaihdolle, ja muuttuuko aurauskulma tai campperi jos laitan vakioiden tilalle lesjöt?
Kiitos vastauksista, ja anteeksi topicin lainasta :)
-
Anteeksi että lainaan topiccia. Itselläni on vähän samanlaista pohdintaa lähinnä jousien vaihdosta...
Olisiko jossain joku yleispätevä ohje mk1 v70 jousien vaihdolle, ja muuttuuko aurauskulma tai campperi jos laitan vakioiden tilalle lesjöt?
Kiitos vastauksista, ja anteeksi topicin lainasta :)
Ohjeista en tiedä, mutta homman jälkeen pyörät täytyy suunnata uudelleen.
-
Ohjeista en tiedä, mutta homman jälkeen pyörät täytyy suunnata uudelleen.
Jep...
Aina madallusjousien vaihdon jälkeen pitää tehdä pyöränkulmien suuntaus.
-
Se pyöränkulmien tarkistuksen/säädön hinta on senverran halpa että se kannattaa tehdä. Jos sitä hintaa alkaa vertaamaan kesärenkaan hintaan niin en sillä hinnalla saa kuin yhden uuden kesärenkaan tuohon omaan autoon.
-
Mistä Puusilmä saat 45€ renkaita?
-
Mistä Puusilmä saat 45€ renkaita?
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m54b0s15p49602 (http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m54b0s15p49602) ;D
Menee tosin muutaman euron yli...
-
Mistä Puusilmä saat 45€ renkaita?
Ainakin täälläpäin nelipyöräsuuntauksen hinta on siinä satasen paikkeilla.
-
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m54b0s15p49602 (http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m54b0s15p49602) ;D
Menee tosin muutaman euron yli...
Saa sen tinkimällä -H-
Mutta eikai tässä nyt suuntauksen merkitystä kyseenalaisteta? Renkaankulumisen lisäksi ajaminen voi olla jotain ihan kamalaa jos renkaat vinksallaan.
Ainakin täälläpäin nelipyöräsuuntauksen hinta on siinä satasen paikkeilla.
Sitä luokkaa se on kyllä täälläkin..
-
Onpa hintavaa, kuullostaa vianorilta...
Siilinjärvellä eräällä korjaamolla teki 45€ tarkistus ja säätö töineen. Ukko vaihtoi alatukivarrenkin noin vartissa...
-
Onpa hintavaa, kuullostaa vianorilta...
Siilinjärvellä eräällä korjaamolla teki 45€ tarkistus ja säätö töineen. Ukko vaihtoi alatukivarrenkin noin vartissa...
Oliko kyseessä paikallinen Mersu-guru? Josta minulla on varsin hyvät kokemukset.
-
En tiedä, mutta abc:llä se korjaamo on. Helvetin sotkusta siellä on, mutta ainakin homma toimii, palvelu hyvää ja kohtuu hyvin saa ajan.
Mikäs tää mersu guru on? Toivalassa on ainakin joku mese hemmo... (taas menee aiheesta kanan p*skaan)
-
Helvetin sotkusta siellä on, mutta ainakin homma toimii...
Eipähän tarvi asiakkaan maksaa marmorilattiasta :D
-
Onko siulla Puusilmä kuinka kauan ollu noi jouset alla, millainen ollut ajaa, mitkä iskarit ja osaatko sanoa miten paljon madaltaa?
-
Eikö Hiltsulla ollut TDI. En mene vannomaan, käykö nuo niihin?
Vai menikö sekä-että?
-
Tiisselipä hyvinkin. Keulaa sais pudottaa jonkin verran, ja perää vois jäykistää... Eteen tolpiks ajattelin laittaa bilsteinin B4 Eikö madallus jousia saa mistään pareittain?
-
Ei tuolla Motonetin sivuilla kyllä lue mitään dieselistä tai bensasta, et kai ne sit menee?
Joissain muissa vaan on ollut maininta, että: "ei diesel".
Pareittain saa Siniseltä mutta oliko ne paperilla -30mm ja hintakin paljon kovempi
-
Niin no ne ärrän jouset olikin tiedossa. Ja eräällä foorumilaisella olis tarjota käytetyt ärrän jouset kohtuu hintaan, että pitäiskö ne laittaa... Haluais keulaa vaan enemmän alas kuin kaksi senttiä.
-
En tiedä, mutta abc:llä se korjaamo on. Helvetin sotkusta siellä on, mutta ainakin homma toimii, palvelu hyvää ja kohtuu hyvin saa ajan.
Mikäs tää mersu guru on? Toivalassa on ainakin joku mese hemmo... (taas menee aiheesta kanan p*skaan)
Auto-Pekkaa tarkoitan, ABC:eeltä vähän Nilsiään päin. Sinne uskaltaa jättää auton korjattavaksi. Painanpa mieleen tuon että Siilissä on nyt sitten toinenkin hyvä korjaamo.
-
Ai siinä omakotitalon pihassa, jossa myös auto myynti?
Pitääpä kysellä mitä kaikkea tekevät ja mihin hintaan...
-
Onko siulla Puusilmä kuinka kauan ollu noi jouset alla, millainen ollut ajaa, mitkä iskarit ja osaatko sanoa miten paljon madaltaa?
Kaksi vuotta on ollut jouset alla. Samalla kun vaihdettiin jouset niin laitettiin uudet vakio iskarit. Aikoinaan takaa madalsi vain pari senttiä ja edestä sen neljä senttiä. Oli vissiin aika kuoleentuneet jouset takana silloin. Aavistuksen pintakova ja pompottava mutta parempi kuin alkuperäinen.
Tuore kuva miltä näyttää kahden vuoden jälkeen auton asento:
(http://i527.photobucket.com/albums/cc358/Puusilma1/P1040360.jpg?t=1305478301)
-
Onhan noi ollut jo jonkin aikaa. Onko tuo pompotus niinku perällä vaiko koko alustassa?
Miten on vuosien saatossa jäykkyys pysynyt jousissa? Mitkä iskarit laitoit kaveriks? Itse jätän varmaan taakse orkkis iskarit, kun entinen omistaja on ne vaihtanut 1/2-vuotta sitten, ja eteen tulis bilstein b4, käyvät kuulemma madalluksen kanssa.
Onko sulla jossain välissä kiinnostusta mitata mitä jää kaaren ja pyörän navan väliin?
Millainenhan iskari on tuo konin punainen, olisi jonkun kympin blsteiniä huokeampi...
Onko muuten jousista millaiset laput? Tietoa onko estettä tiisselille?
-
Ai siinä omakotitalon pihassa, jossa myös auto myynti?
Pitääpä kysellä mitä kaikkea tekevät ja mihin hintaan...
Juuri siinä. Avainvaunu kannattaa unohtaa...
-
Avainvaunua en ole koskaan edes harkinnut...