Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: paku97 - 20.10.2015, 17:34:10
-
Moi, poika soitti juuri 120km:n päästä, ja ilmoitti pyysi kysymään asiantuntijoilta. Että joskus kun jarruttaa, niin jarrut/poljin nypyttää. Ei aina, mutta kun, niin pitää painaa jarrua otsa punaisena.ABS valo ei kuulemma pala.Kottero -97 V70 2.5 10 140hp. Osaisko joku neuvoa??? Kiitos pojan puolesta. :hello:
-
Jarrulevyt luultavasti kierot. Itse en ehkä ostaisi halvimpia tilalle ettei keväällä ole sama ongelma edessä.
pari kertaa olen sorvauttanut levyt kun olleet alle vuoden /5tkm vanhat ja uudet levyt yli 100e/kpl.
e: esim tunkilla pyörän ilmaan nostamalla kun pyörittää rengasta niin jossain kohti jos on jäykempi pyörittää nii luultavasti siinä levyssä ainakin on vikaa. Muutenkin kannattaa tarkistaa onko kuinka pahasti kuluneet
-
En usko levyjen kierouteen, koska omassa kiero(t), ja ei vaikuta poljin voimaan, niinkuin tuossa pojan volvossa. Ja tuo oire ei ole jakuvaa, vaan joskus.
-
Itsellä mersu ja moni asiakkaan autokaan ei aina ole tehnyt täristystä vaan satunnaisesti ja levyjen vaihdolla on parantunut.
onko tutkittu liikkuuko männät ja liu-ut jarrusatuloissa normaalisti/kevyesti?
Jonkun verran ollut jumivia satuloita näissä jos alkaa olla enemmän ajettu...
-
Itsellä mersu ja moni asiakkaan autokaan ei aina ole tehnyt täristystä vaan satunnaisesti ja levyjen vaihdolla on parantunut.
onko tutkittu liikkuuko männät ja liu-ut jarrusatuloissa normaalisti/kevyesti?
Jonkun verran ollut jumivia satuloita näissä jos alkaa olla enemmän ajettu...
Eipä varmaan vielä. Mitenkä noi levyt voi vaikuttaa siihen, että pitää polkea poljinta hirveällä voimalla??
-
Anteeksi epäselvyyteni mutta tuo täristys oli se johon oli ensimmäinen lause vastaukseksi.
toinen lause oli siihen miksi voisi olla jäykkä poljin.
tosin jumiminen luulisi aina tekevän polkimesta jäykemmän,mutta en silti varmaksi sanoisi.
ehkä voisi olla vettä jarrunesteen seassa joka keittää tietyn ajomatkan jälkeen jos joku jarru laahaa?
Kuluneet levyt ja palat voivat paitsi olla vähän kierot niin myös lasittuneet jolloin eivät pidä läheskään uuden tavalla.
Kuumeneeko vanteet kuumaksi esim 60km/h ajossa ilman että tarvii jarrutella paitsi pysähtyessä? Jos sen kokeilisi onko ne saman lämpöiset. Kädellä tuntee kyllä jos joku jarru laahaa enemmän kun ajaa muutaman km pituisen lenkin.
E:onko konehuoneen puolella alipaineletkut ehjän näköisiä varsinkin tehostimelle menevä,jos auto käy normaalisti niin luultavasti kyllä on.