Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: musti79 - 22.10.2015, 12:43:34
-
Talvirenkaiden vaihdon jälkeen huomasin nosturilta pois ajaessa että tehostin ylitehostaa ohjausta, pikkurillillä pystyi rattia pyörittämään, hetken maantiellä ajettua ohjaustuntuma jäykistyi "normaali tahmeaksi". Auto uudelleen ylös nosturilla ja takaisin alas ja tielle ja sama juttu, hetken tosi kevyt ohjaus ja sitten palaa tahmeaksi, onko vain ominaisuus vai uuden ohjaustehostimen hankinta edessä, mites rattiakselin nivelen rasvaus vois auttaa? Autona v70 D5 vm05, johon on muutama vuosi aiemmin uusittu ohjausakseli ja rattiakselin nivel.
-
Jännä juttu, olen näköjään 3v ajanut " rikkinäisellä muuttuvalla ohjaustehostuksella" olevalla autolla, siniseltä solenoidi rattiakselin alle ja nyt parkkipaikka pyörittely onnistuu pikkurillillä ja maantiellä ohjaus jämäköityy ja taas hitaasti ajaessa kevenee. osa nro 30741754.
-
Tähän voisi laittaa jatkokysymyksen tuosta muuttuvasta tehostuksesta. Saako sitä helposti autoon jälkikäteen esim. ohjelmoimalla, vai joutuuko vaihtamaan osia?
-
Tuoko ei siis ole kaikissa kakkoskoppaisissa..?
-
Nyt rupesi itseäkin kiinnostamaan tämä. Itsellä samanikäinen S60. Mahtaako näissäkin olla tätä samaa "muuttuvaa ohjaustehostusta"? En voi kyllä sanoa, että parkkipaikalla pikkurillillä voisi pyöritellä :idiot2:
-
Taloudessa kaks kakkoskoppasta facelift V70:ä. Toisessa on tuo nopeuden mukaan muuttuva ja toisessa ei, elikkäs eiköhän se oo ollut ruksittava optio.
Ja on kyllä hyvä varuste.
-
Ei muuta kuin polvilleen maahan ja kurkkimaan kuskin jalkatilan yläosaan, siellä rattiputken alapuolella polkimien yläpuolella, pitäisi sellainen ison releen näköinen mokkula (solenoidi) olla jos on muuttuva ohjaustehostin.