Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Pas0 - 22.10.2015, 17:27:52
-
Elikkäs moottoriremontin jälkeen mennyt mitä todennäköisemmin liittimet vääriin antureihin (ei tullu merkattua liittimiä ennen remppaa, prkl). Auto toimi kohtuu hyvin, kun arpomalla laitto liittimet sinne minne kohtuudella yletti, mutta moottorinvikavalo paloi alusta asti. Oli kylmäkäynnistys ongelmia ja vähän nyki, muuten toimi ihan hyvin. Avain vaunulle vein sitten vaihteistoöljyn vaihtoon auton ja pyysin katsomaan, että liittimet olisi oikeilla paikoillaan. Korjaamolla sitten laittoivat liittimet "oikein"? Vikavalo hävisi, mutta käy ihan pirun rikkaalla (AFR 9-13,5). Noin 10km jälkeen valo taas syttyi, tod.näk liian rikkaasta seoksesta. Eli kone tukehtuu ihan täysin. Siellähän on 3 liitintä, mitkä voi panna väärin. Nyt liittimet menee seuraavasti: Vihreä liitin menee "lisäilmapumpulle", Musta liitin nakutustunnistimelle, valkea liitin moottorinlämpötila-anturille (3. imukanavan alle). Onko kellään TIETOA, miten liittimet kuuluu oikeasti olla (Vilkaskaa joku samaisen auton konehuoneeseen)!? Huomenna vielä vaihdan lämpötila-anturin, jos saanu kipeetä, jos ollut väärässä anturissa. Ihan sama miten muuten liittimet laittaa toimii ihan ok, mutta vikavalo palaa. APUJA!?!?
-
tossahan tommonen pihassa makaa,täytyy käydä tsiigaamasa ;)
-
vihree-tyhjäkäyntimoottori
musta-nakutusanturi
valkoinen-osaat jo päätellä itse
toisinsanoen sun johdot on oikein ;)
-
Ok, kiitoksia nopeasta vastauksesta! Sitten ilmeisesti jokin anturi p*****a...
-
Lämpötila-anturin liittimen irroitti, niin vikavalo toki syttyi, mutta toimi ihan ok (seokset kohdallaan), mutta flekti jäi huutamaan, kun virrat sammutti... Muita veikkauksia kuin lämpöanturi?? ???
-
Jos vaikka nollaisit vikakoodit ja kattelisit sen jälkeen miksi se vikavalo syttyy ja mitä koodia jättää? :hello:
-
veikkaan sitä anturia mihin tulee valkoinen liitin ;)
-
Voi tokkiinsa, kun oiskin vikakoodinlukija. Kaverin ihan perus OBD2-lukijalla ei päässyt lukee koodeja, johtunekko lastusta vai mistä... Kehtais viedä aina korjaamollekkaan ryöstettäväksi.. :) Ei kai se muukaan auta... :'(
-
Tossa ei ole OBD2 pistoketta vaikka siltä näyttääkin.
-
Vaikka tolla
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28638.msg519834#msg519834
Tai sitte ite rakentaa semmoisen led mokkulan...
-
No niin, taas sitä viisastuu... :)
-
Vikana tosiaan oli se lämpötila-anturi. Nyt on seokset kohdallaan. Tyhjäkäynti vaan huutaa 2500rpm, eli tyhjäkäyntimoottorikin on ottanut kipeetä, mutta sehän korjaantu sillä ku nappas liittimen pois. Kiitoksia avusta!
-
Vikana tosiaan oli se lämpötila-anturi. Nyt on seokset kohdallaan. Tyhjäkäynti vaan huutaa 2500rpm, eli tyhjäkäyntimoottorikin on ottanut kipeetä, mutta sehän korjaantu sillä ku nappas liittimen pois. Kiitoksia avusta!
Pistäppä liitin takasin ja ota sulake nro 1 tai akun napa pariksi tunniksi irti. Sitten pistät käyntiin ja odottelet tippuuko kierrokset.
Voi olla vaan ecu hukassa kun lämpötila-anturi kenkkuillut. :)
-
No tyhjäkäyntimoottorin liitin oli paikallaan, kun vaihdoin lämpätila-anturin ja akusta -napa oli irti. Mutta täytyy vielä kokeilla tuota. Nyt tosiaan moottorijarrutuksessa syöttää koko ajan ainetta, tekee varmaan aika höpöniä katalysaattorille. Aika arvokas laite on vielä tuo tyhjäkäyntimotti, nii pitää vielä kaikki keinot kokeilla. Kiitti vinkistä!
-
No tyhjäkäyntimoottorin liitin oli paikallaan, kun vaihdoin lämpätila-anturin ja akusta -napa oli irti. Mutta täytyy vielä kokeilla tuota. Nyt tosiaan moottorijarrutuksessa syöttää koko ajan ainetta, tekee varmaan aika höpöniä katalysaattorille. Aika arvokas laite on vielä tuo tyhjäkäyntimotti, nii pitää vielä kaikki keinot kokeilla. Kiitti vinkistä!
Tarkistappa kaasuläppäkytkin ja se että on säädetty oikein ja toimii, itse en luottaisi pelkkään naksaukseen vaan yleismittari kiinni ja mittaamaan milloin johtaa.