Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Putsi70 - 03.07.2011, 23:21:33
-
Elämäni ensimmäistä ja toivottavasti viimeistä kertaa pääsin matkustamaan hinausauton etupenkille. :hello:
Kyseessä Volvo XC70 vm-02, 2,4 T, ajettu 120 tkm. Kauppareissulla auton ajotietokone ilmoitti, että akun varaus alhainen. Ihmettelin asiaa, koska akku vaihdettu uuteen n. 4 kk sitten. Kaupasta autolle palattuani huomasin, että auton puhaltimet olivat jostain kumman syystä käynnistyneet aivan omineen. Starttasin auton normaalisti ja ajotietokone ilmoitti jälleen, että akun varaus alhainen.
Ajoin muutaman kilometrin eteenpäin, jonka jälkeen ilmastointi lakkasi toimimasta, sähköikkunan nostimet eivät toimineet ja kojetaulussa paloivat luistoneston, ABS, käsijarrun, laturin ym merkkivalot. Liikennevaloihin pysähdyttyäni ja liikkeelle uudelleen lähdettyäni totesin , että automaattilaatikko ei toiminut kunnolla. Laatikko toimi ainoastaan 3 vaihteella, kierroksista riippumatta. Hetken kuluttua bensamittari lakkasi toimimasta ja radio meni kiinni. Minuutin kuluttua tästä auton kierrokset laskivat ja auto hyytyi tienvarteen. Pysähdyttäni ajotietokone ilmoitti, että auto pysäytettävä välittömästi.
Konehuoneessa ei näkyviä vaurioita, lämmöt koneessa eivät nousseet normaalia tasoa korkeammalle.
Onko kenellekään kokemuksia tai ehdotuksia mikä vika mahtaa olla kyseessä? Tuli mieleen moniurahihna / laturi.. ??!!
Joka tapauksessa kuulostaa aika hintavalta, varsinkin kuin "sinisen" väki aloittaa jossain vaiheessa sitten tutkimaan asiaa.
-
Jos hihna on ok, niin laturia epäilisin.
-
Laturi lopettanut lataamasta, jännite laski pikkuhiljaa ja laitteet sammuivat sitä mukaa.
Tuo puhaltimen käyminen on automaattinen ilmastoinnin kennon kuivaustoiminto, lisää asiaa siitä löytyy muualta foorumilla.
-
Oikein arvattu.. Laturi meni / menee uusiksi.