Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Poude - 04.07.2011, 01:05:59
-
Niin, onko täällä ketään kuka harrastaa lievästi vaurioituneen auton ostoa ja sen kunnostamista ja tämän jälkeen myymistä voitolla? Itse mietin että vois sivubisneksenä ostaa joltain tyhmältä pikkuvikasen auton ja laittaa sen kuntoon ja myydä sitten. Nettiautossakin on myynnissä muutamia semmosia jotka myydään todella halvalla jonkun pikkuvian vuoksi. Korjauksen jälkeen auton hinta voi olla jopa 5 kertainen.
Vähän samaan tapaan kun jotkut remontoi asuntoja ja myy voitolla.
-
On tullut tehtyä joskus kun törmännyt sopivaan autoon. Jos etsimällä etsit, on vaikea sopivia löytää.
Paras on kun teet kimppaa paikallisen jobbarin kanssa, kunnostat ja KATSASTAT auton, ja jobbari myy sen.
Ja jos et ole varovainen, saattaa yksi huti auton valinnassa vesittää monesta autosta saadun tilin...
Parhaita on mielestäni "halvat" japsit joista on vikalista valmiina ja pari paikkaa hitsattavana. Halpoja ostaa ja menevät eteenpäin nopeasti.
Mutta parhaiten kyllä tienaa kun tekisi vaan ahkerasti ylitöitä päivätöissä! ;)
-
Mutta parhaiten kyllä tienää kun tekisi vaan ahkerasti ylitöitä päivätöissä! ;)
Väärin, parhaiten tienaa hakeutumalla eduskuntaan..
Mutta tosiaan jos tommonen sivutulo kiinnostaa, niin jonkun jobbarin kanssa yhteistyö on varmaan se oikea reitti.
Vähän samaan tapaan kun jotkut remontoi asuntoja ja myy voitolla.
Jotain legendaa kuitenkin.
-
Tuo asuntojen osto, remontointi ja myynti olisi muuten ihan jees, mutta kun siinä pitäisi ensin itse asua 2 vuotta, että saa myydä sen ilman veron maksua myyntivoitosta.. se vetäsee heti sellaisen lähes 30% voitoista valtiolle?? vai mitä se oli.
Alkupääomaa tuo homma kyllä vaatii, että on mahdollista myydä myös auto pois hieman tappiolla, jos sattuu huono tuuri..
Parhaat tilit moni tekee avk:n vehkeillä, etenkin moottoripyörät erään tuttavan käsissä muuttuvat helposti kunnon voitoksi, sattuu vaan tulemaan vastaan yksilö, jonka korjauksen saa suoritettua ihan kate ym. pikku-osin ja näitä se onkin jo useamman tehnyt.
Toki, aina on se vaara, että runko onkin kiero ja sitten tulee vähän kustantamaan enemmän.
-
Kyllä noita pirssejä on tullut laiteltua enemmän ja vähemmän voiton :2funny: :2funny: tavoittelu mielessä..
-
Joo asunnoissa se on se 2 vuotta tai 28% myyntivoittovero. Ja juuri tänään juttelin yhden asuntovälittäjän kanssa niin se kaks vuotta pitää ASUA siinä. Eli ei riitä että omistat sen kohteen.
----
Mutta niistä autoista..Olisko tää semmonen? http://www.nettiauto.com/opel/vectra/4065592 Vähän ajettu ja helposti korjattavissa..myyjä vastasi näin:
moi!
ei vaadi alustanmittausta,korjattavaksi lukee papereissa.
oikea etukulma saanut iskemän,umpio vilkku lokari sumari rikki. hieman takakaareen hipaissut,puskuri ei pahasti rikki "kiinnikkeitä repsahtana mut ei halki iskemän puolelta" abs/luistonesto toimi kun kävin hakee,testailin jarruja enempi ni sit tupsahti merkkivalo palamaan.
umpio, vilkku, lokari hommattu ja jotain muuta en muista ny iha tarkkaan auto on kotipihassa.
hintaa 800e pyyntö
*****
Tuon vois myydä jollain 2000e pois? Jos siis kunnossa ja maalipinnat ok. Työtunteja ei näissä hommissa lasketa..menee sitte vaikka kuukausi.
-
Tuon vois myydä jollain 2000e pois? Jos siis kunnossa ja maalipinnat ok. Työtunteja ei näissä hommissa lasketa..menee sitte vaikka kuukausi.
En kyllä usko, että vanhasta vectran raadosta saa 2k€ mitenkään...
-
Joo asunnoissa se on se 2 vuotta tai 28% myyntivoittovero. Ja juuri tänään juttelin yhden asuntovälittäjän kanssa niin se kaks vuotta pitää ASUA siinä. Eli ei riitä että omistat sen kohteen.
----
Mutta niistä autoista..Olisko tää semmonen? http://www.nettiauto.com/opel/vectra/4065592 Vähän ajettu ja helposti korjattavissa..myyjä vastasi näin:
moi!
ei vaadi alustanmittausta,korjattavaksi lukee papereissa.
oikea etukulma saanut iskemän,umpio vilkku lokari sumari rikki. hieman takakaareen hipaissut,puskuri ei pahasti rikki "kiinnikkeitä repsahtana mut ei halki iskemän puolelta" abs/luistonesto toimi kun kävin hakee,testailin jarruja enempi ni sit tupsahti merkkivalo palamaan.
umpio, vilkku, lokari hommattu ja jotain muuta en muista ny iha tarkkaan auto on kotipihassa.
hintaa 800e pyyntö
*****
Tuon vois myydä jollain 2000e pois? Jos siis kunnossa ja maalipinnat ok. Työtunteja ei näissä hommissa lasketa..menee sitte vaikka kuukausi.
Mutta saako tuota enää kilpiin? Joskus tällä foorumilla joku kirjoitti että jos ostaa avk:lta auton korjattavaksi niin sitä ei voi myydä eteenpäin ilman että se on korjattu ja kilvissä. Tai saa mutta uusi omistaja ei välttämättä saa autoa enää kilpiin.
-
https://www.avk.fi/sivut/child.asp?page=3&c_id=3&lang=fi
Korjattavaksi
Ajoneuvo myydään vapaasti korjattavaksi.
Luovutusasiakirjat lähetetään ostajalle kun tieto maksutapahtumasta on saatu ja ajoneuvo on noudettu pois ostajan toimesta. Rekisteriotteen tekninen osa/jatko-osa saattaa puuttua luovutusasiakirjoista.
Luovutusasiakirjat toimitetaan ostajalle normaalisti noin 3 viikon kuluessa tuotteen luovuttamisesta ostajalle.
Ajoneuvon liikennekäyttöön saaminen edellyttää aina että ajoneuvo katsastetaan ja rekisteröidään ostajan toimesta.
Vaikka ajoneuvo myydään korjattavaksi ilman valvontaehtoja, saattavat ajoneuvon turvavarusteet tai turvarakenteet olla vaurioituneita.
Ajoneuvon korin turvarakenteet ja turvavarusteet on korjattava maahantuojan antamien ohjeiden mukaisesti. Korjaustyö on tehtävä asianmukaisesti ja hyväksyttävin työmenetelmin. Turvarakenteiden ominaisuudet on palautettava vauriota edeltäneelle tasolle.
Katsastusviranomainen voi vaatia selvitystä korjauksesta tai korjaukseen käytettyjen varaosien alkuperästä, vaikka ehtoja ei olisi näiltä osin Autovahinkokeskuksen toimesta asetettukaan.
Mikäli ajoneuvoa ei korjata ja rekisteröidä takaisin liikennekäyttöön, vaan se hyödynnetään esim. varaosakäyttöön, tulee tästä ilmoittaa paikalliselle katsastusviranomaiselle ajoneuvon lopullista rekisteristä poistoa varten.
-
Joo, ne avk vehkeet on itse ostettava avk:lta, mun mielestä siinä oli vielä joku aika jossa auto oli saatettava rekisteriin, muuten se menee automaattisesti romutetuksi??
-
Niin, onko täällä ketään kuka harrastaa lievästi vaurioituneen auton ostoa ja sen kunnostamista ja tämän jälkeen myymistä voitolla? Itse mietin että vois sivubisneksenä ostaa joltain tyhmältä pikkuvikasen auton ja laittaa sen kuntoon ja myydä sitten. Nettiautossakin on myynnissä muutamia semmosia jotka myydään todella halvalla jonkun pikkuvian vuoksi. Korjauksen jälkeen auton hinta voi olla jopa 5 kertainen.
Vähän samaan tapaan kun jotkut remontoi asuntoja ja myy voitolla.
Tuo toimii lähinnä kalliimmilla autoilla joiden kunnostuskin on kalliimpaa, mutta voitto suhteessa suurempi. Halvoissa autoissa on yleensä paljon muutakin vikaa kuin se mikä on lopulta johtanut myyntiin, ja kysyntä pienempää tai tarjonta ylittää sen. Tietenkin jos tekee jobbarin kanssa diilin ja laittaa sen autoja, silloin riskit on pienemmät.
-
Ollaan kaverin kaa tätä suunniteltu jo pitemmän aikaa että hankittais AVK:lta joku laite ja korjattais ja myytäis etipäin voitolla. Pikkuhiljaa sitä tekemällä on mahdollista kasvattaa voittoa koko ajan. Yks tuttava tekee sitä kesäsin koska talvet on muualla töissä. Kesän elättää korjaamalla ja myymällä autoja. Nyt sillä on työnalla jo auto jonka hinta huitelee ehjänä parinkymmenen tonnin hujakoilla. Serkkupojan kans laitettiin yks auto AVK:lta kuntoon ja saatiin myydessä n. 1500€ voittoa ja siihen laskettiin ihan kaikki kulut bensoista ja parkkipolttimoista lähtien. ja se maalasi koko autonki uudelleen. Tuliki mieleen että mulla on osa rahosita vielä saamatta :D
-
Ihan mielenkiinnosta, mitä tuli palkkaa tehtyä työtuntia kohti. ::)
-
Ollaan kaverin kaa tätä suunniteltu jo pitemmän aikaa että hankittais AVK:lta joku laite ja korjattais ja myytäis etipäin voitolla. Pikkuhiljaa sitä tekemällä on mahdollista kasvattaa voittoa koko ajan. Yks tuttava tekee sitä kesäsin koska talvet on muualla töissä. Kesän elättää korjaamalla ja myymällä autoja. Nyt sillä on työnalla jo auto jonka hinta huitelee ehjänä parinkymmenen tonnin hujakoilla. Serkkupojan kans laitettiin yks auto AVK:lta kuntoon ja saatiin myydessä n. 1500€ voittoa ja siihen laskettiin ihan kaikki kulut bensoista ja parkkipolttimoista lähtien. ja se maalasi koko autonki uudelleen. Tuliki mieleen että mulla on osa rahosita vielä saamatta :D
Niin..kaikista parashan olisi kun ei tarvis mitään erikoisempia vehkeitä esim korin oikaisuun.
Pikkuhiljaa se pisnes lähtis rullaan..aloittais halvoista ja etenis kalliimpiin...
-
Ihan mielenkiinnosta, mitä tuli palkkaa tehtyä työtuntia kohti. ::)
Mielestäni tällä ei juurikaan oo merkitystä...harrastustoimintaa kun tavallaan on.
-
Mielestäni tällä ei juurikaan oo merkitystä...harrastustoimintaa kun tavallaan on.
Tuolla mentaliteetilla ei siis periaatteessa harmittaisi vaikka voittoa ei tulisi? Oletusarvona yleisesti on että jos jollain toiminnalla aikoo tehdä voittoa, on siitä saatavan katteen oltava oikeassa suhteessa menetettyyn vapaa-aikaan. Varsinkin oman työn ulkopuolisissa hommissa, sillä ne ovat lähtökohtaisesti verrattavissa ylitöihin.
-
Jos menis kesä jotain autoa kunnostaessa ja siitä sais voittoa tonnin niin se olis ihan ok.
-
Ihan mielenkiinnosta, mitä tuli palkkaa tehtyä työtuntia kohti. ::)
Palkkaa tuli sinänsä aika hyvin ku kohtuu vähällä selvittiin ku ei tarvinnu ku keulaa vähän oikasta ja sit asennella uudet korin osat paikoilleen. Maalausurakka tais viedä eniten aikaa mutta voitolle jäätiin kuitenki jopa työtunnit mukaan lukien. :) Sinänsä harmittaa että kaverin kanssa ei oikein voida yhdessä tähän hommaan alkaa ku se asuu tampereella ja minä oulussa ja serkkupojan kanssa hankala tehdä ku se tekee muutenki sataa eri työtä ja yrittää pyörittää omaa firmaa.
-
Oliskoos mitään järkeä?
Tästä auto: https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=167850&lang=fi
Ja vertailuna esim tämä: http://www.nettiauto.com/volvo/s40/3860773
Hintaero on huima. Ei olis ajettu kun 139000. Ilmastoinnista ei tietoa. Vai saako tosta moottorikuvasta joku selvää onko ilmastointia? Korjauskin melko helppo..
-
Oliskoos mitään järkeä?
Tästä auto: https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=167850&lang=fi
Ja vertailuna esim tämä: https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=167850&lang=fi
Hintaero on huima. Ei olis ajettu kun 139000. Ilmastoinnista ei tietoa. Vai saako tosta moottorikuvasta joku selvää onko ilmastointia? Korjauskin melko helppo..
Taisi tulla väärä linkki? Molemmat viittaavat samaan autoon.
-
Yleensä ne AVK:n autot missä on järkeä menee aika nopeasti. Pyynnit on yleensä täysin pielessä ja pitää itse pähkäillä mitä tarjoo.
-
Taisi tulla väärä linkki? Molemmat viittaavat samaan autoon.
Nyt on linkki korjattu.
http://www.nettiauto.com/volvo/s40/3860773
-
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=168364&lang=fi tos vois olla hyvä aihio mutta mahtaako olla runko vinos O.o
-
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=168364&lang=fi tos vois olla hyvä aihio mutta mahtaako olla runko vinos O.o
Joo tota kattelin aluks kans..saanu melkosen iskun pyörään niin varmaan tukivarret ja varmaan se apurunkokin kärsiny. Vaihtoon menis jos haluaa että auto kulkee suoraan. Voihan se olla että on ihan kunnossakin. Ja tolla on ajettukin 240tkm joten.... :idiot2:
-
näyttää että isku on tullu oikiaan reunaa nii että este on liukunu kylkiäpitkin ja pysähtyny tohon oven saranakohtaan kun se on noin mutkalla mutta loppu ovi on sitte suaras eli isku on tullu edestäpäin mutta hipassu vaan toho lampun kohtaan ja murskannu kaikki siitä sivusta
-
Tässäkin muuten ihan unelmakohde:
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=166701&lang=fi 12000€
Vertailuna: http://www.nettiauto.com/audi/a4/3988989 19900€
Kuvista päätellen vois kyllä voitto jäädä pieneks kun noita aletaan uusiin.
-
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=168255&lang=fi entäs tämä? ei kyllä oo juuri mitää vikaa :D pikkune ilmanottoaukko kyljes :D
-
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=167850&lang=fi mitä ihmettä O.o auto lunastuksee siitä hyvästä että on menny lamppu rikki?
-
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=167850&lang=fi mitä ihmettä O.o auto lunastuksee siitä hyvästä että on menny lamppu rikki?
Jos on bägit lauennu?
-
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=168255&lang=fi entäs tämä? ei kyllä oo juuri mitää vikaa :D pikkune ilmanottoaukko kyljes :D
Joo pari ovee vaihtoon niin hyvä auto pitkäks aikaa....mikähän sen määrittää että auto menee lunastukseen??? Itekki ajoin muutama vuosi sitten sillan kaiteeseen ja meni vilkku ja lokasuoja vaihtokuntoon...korjasin ne ja auto taas kun uus...ja samassa kunnossa oli kun toi punanen volvo..??? outoo
-
Jos on bägit lauennu?
Airbagit ei laukee iskusta...vaan rajusta pysähdyksestä. Moni auto on ihan paskana mutta bägit ei oo lauennu..johtuen siitä että on ollu liian pehmee mälli.
-
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=167974&lang=fi kukahan näitä hinnottelee :D ei tulisi miäleenkää maksaa 6500euroa autosta joka on jo paalikuntonen :D
-
Onhan noita tullut tehtyä. Lievillä vaurioilla olevan TDI Golfin ostin AVK:lta ja tein siitä näppärän käyttispakun ittelle. Tälläkin hetkellä on yksi AVK-ostos tuossa työn alla.
Mutta eihän näillä nyt rikastumaan pääse ::)
-
Ostin tuossa kaverilta alfa-romeon -95, joka oli menossa paaliin. Maksoi :2funny: :2funny: (40€). Päästölappu hommattu ja jarruja herkistelty siirtoajolla.. Perjantaina leimalle ja sitten voisi laittaa ilmoitusta myyntiin..
-
Jos on bägit lauennu?
Tokavimpas kuvas ainaki ratti aiva normaalin näkönen, en sit tiiä.. ::)
-
Tokavimpas kuvas ainaki ratti aiva normaalin näkönen, en sit tiiä.. ::)
Hups, silmä käteen :-[.
-
Tässäkin muuten ihan unelmakohde:
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=166701&lang=fi 12000€
Vertailuna: http://www.nettiauto.com/audi/a4/3988989 19900€
Kuvista päätellen vois kyllä voitto jäädä pieneks kun noita aletaan uusiin.
AVK:n auto on 2.0 vapari ja nettiauton yksilö oli 2-litrainen turbo. :nohnoh Muutenkin aika paljon saisi tuota Audia oikoa / vaihtaa uutta rautaa keulaan. Puhumattakaan arvonalennuksesta kun on 2-kilpinen auto. :(
-
AVK:n auto on 2.0 vapari ja nettiauton yksilö oli 2-litrainen turbo. :nohnoh Muutenkin aika paljon saisi tuota Audia oikoa / vaihtaa uutta rautaa keulaan. Puhumattakaan arvonalennuksesta kun on 2-kilpinen auto. :(
Kyllä, ja jos näitä aikoo ns. "pikku hiljaa" laitella niin pyyntihinnat tippuu koko ajan, ja kun se lopulta on myynti kunnossa niin siitä saa mitä saa. Tehokkainta olisi keskittyä tiettyyn malliin ja hommata useampi raato joista voi hyödyntää osia ristiin. Kun yhden mallin anatomian sisäistää niin työ käy nopeasti.
-
Tässä toiminnassa kannattaa myös muistaa, että verottajalla saattaa olla sanottavaa, jos tulkitsevat toiminnan ammattimaiseksi.
-
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=167974&lang=fi kukahan näitä hinnottelee :D ei tulisi miäleenkää maksaa 6500euroa autosta joka on jo paalikuntonen :D
ota ny huomioon mitä tollanen maksaa uutena. 06 ajettu 268
-
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=167974&lang=fi kukahan näitä hinnottelee :D ei tulisi miäleenkää maksaa 6500euroa autosta joka on jo paalikuntonen :D
Ei tuota voi ostaa kuin varaosiksi. Tuosta ei enää saa tehtyä autoa.
-
jos hommaa harrastaa, on syytä ostaa autot muualta kuin avk;lta. Avk auton osto itsessään jo taitolaji, pitää osata laskea 2-kilpisyyden tuoma arvonalennus, korjauskulut ja etenkin ostohinnan arviointi ja oikea ostohetki, hyvät menee jo ennen nettiin tuloa tai heti julkaisusta.
Ennemmin keskittyy nettiauton tonnipommeihin, joissa pikkuvikaa leimalle. Niistä kerää muutaman satkun kerrallaan taskurahaa.
Asunnoilla kikkailu tosin tuottaa paremmin vaikka 2v joutuukin odottamaan tai maksamaan 30%? voittoveroa, niissä liikkuu kymppitonnit, autoissa sataset ja tonnit.
-
Joo mutta semmonen ihminen kuka ostaa muutaman tonnin auton niin sitä harvemmin kiinnostaa onko siinä toiset kilvet. Ja asia pitää osata selittää ostajalle niin että autoo ei ihan heti luule täydeksi pommiksi.
-
jos hommaa harrastaa, on syytä ostaa autot muualta kuin avk;lta. Avk auton osto itsessään jo taitolaji, pitää osata laskea 2-kilpisyyden tuoma arvonalennus, korjauskulut ja etenkin ostohinnan arviointi ja oikea ostohetki, hyvät menee jo ennen nettiin tuloa tai heti julkaisusta.
Ennemmin keskittyy nettiauton tonnipommeihin, joissa pikkuvikaa leimalle. Niistä kerää muutaman satkun kerrallaan taskurahaa.
Asunnoilla kikkailu tosin tuottaa paremmin vaikka 2v joutuukin odottamaan tai maksamaan 30%? voittoveroa, niissä liikkuu kymppitonnit, autoissa sataset ja tonnit.
Ainakin ku me oltiin myymässä sitä AVK:n autoa niin myyjä kyseli kaikkea muuta mutta ei missään vaiheessa kysyny kilvistä mitään. kai se ei ees aatellu että on kilvistä käytetty pois joskus ku saatiin siihen samat kilvet ku oli ollu ennen kolaria. ja ei kaverikaan ole puhunu että koskaan olis auton hintaa joutunu laskemaan sen takia että olis 2-kilpinen auto. aina on menny hyvin kaupaksi vaikka ei juuri kilpien takia hintaa puottaiskaan. ja aika hyvällä voitolla se nykyjään tekee. alotti jollain satasien autoilla ja nyt puhutaan jo yli kymppitonnin vehkeistä. kärsivällisyydellä on näissä hommissa iso osa. Ja mieluummin harrastan autoja ku taloja, autot vaan kiinnostaa enemmän.
-
Ostin tuossa kaverilta alfa-romeon -95, joka oli menossa paaliin. Maksoi :2funny: :2funny: (40€). Päästölappu hommattu ja jarruja herkistelty siirtoajolla.. Perjantaina leimalle ja sitten voisi laittaa ilmoitusta myyntiin..
LEIMATTU, JES, JES ;D ;D . Nyt olisi sitten parikin ostajaa tulossa katsomaan ja toinen harrastaa noita.. Saa nähdä, saako edes omia pois :P :P
-
Ainakin ku me oltiin myymässä sitä AVK:n autoa niin myyjä kyseli kaikkea muuta mutta ei missään vaiheessa kysyny kilvistä mitään. kai se ei ees aatellu että on kilvistä käytetty pois joskus ku saatiin siihen samat kilvet ku oli ollu ennen kolaria. ja ei kaverikaan ole puhunu että koskaan olis auton hintaa joutunu laskemaan sen takia että olis 2-kilpinen auto. aina on menny hyvin kaupaksi vaikka ei juuri kilpien takia hintaa puottaiskaan. ja aika hyvällä voitolla se nykyjään tekee. alotti jollain satasien autoilla ja nyt puhutaan jo yli kymppitonnin vehkeistä. kärsivällisyydellä on näissä hommissa iso osa. Ja mieluummin harrastan autoja ku taloja, autot vaan kiinnostaa enemmän.
kertoiko kaveri aina että auto on 2-kilpinen, ilman että ostaja kysyi asiaa?
Niin pakkohan aiheesta ei ole puhua, mutta jos ostaja huomaa asian, alkaa se melko usein vaikuttamaan hintaan, ei aina mutta usein, etenkin jos auton pyynti on samaa tasoa kuin ehjien. Kyllä ainakin omalla kohdalla 2-kilpisyys vaikuttaa, jos en tunne korjaajaa. On noita harrastajien korjauksia nähty siinä määriin.
Satunnaisharrastajalle suosittelen edelleen nettiauton kansipahvivikaisia puntoja yms. Joiden korjaus maksaa kymppejä, kestää muutaman tunnin ja voittoa jää muutama satanen. Niitä kun tekee pari per kuukausi, vaikka enemmänkin, niin taskuraha kasvaa kivemmin. Noitahan on netti pullollaan.
-
Eipäs ole tullut koskaan mieleen että tuollaisenkin voisi ostaa - oli sitten ehjä tai kunnostettu ::).
-
kertoiko kaveri aina että auto on 2-kilpinen, ilman että ostaja kysyi asiaa?
Eräs mersumies teki kultaisella 80-luvulla niin, että tilasi rekisteriotteen ruotsinkielisenä.
-
Ite oon tuota hommaa tehnyt jonkun aikaa! ei sillä rikastu mutta kyllä välillä jää mukavasti taskuunkin!
Joka päivä seurailen myytäviä autoja, jos tulee tili mahdollisuus!
Pitää vaan sitten tietää että mitkä autot ovat kysyttyjä, mitkä saa nopeasti myytyä ja saa hyvän hinnankin!
Aika usein olen ostanut auton katsastamattomana ja pikkuvikaisena 100-200e ja myynyt sitten n. 800-1000e.
Hyvä esim. ku ostin yhen kadetin 1.6i -91 beauty 100e, leimaa oli 1 viikko jäljellä ja siinä oli ongelma että sammus lämpimänä!
no hain uuden ohjausyksikön 30e ja hitsasin 1 reijän (n.30min) ja katsastin n.60e ja kun leima tuli ni sain autosta 850e ku myin sen :D mutta se oli hyväkuntoinen!
-
Eräs mersumies teki kultaisella 80-luvulla niin, että tilasi rekisteriotteen ruotsinkielisenä.
Vanha kettu! ;D
-
kertoiko kaveri aina että auto on 2-kilpinen, ilman että ostaja kysyi asiaa?
Niin pakkohan aiheesta ei ole puhua, mutta jos ostaja huomaa asian, alkaa se melko usein vaikuttamaan hintaan, ei aina mutta usein, etenkin jos auton pyynti on samaa tasoa kuin ehjien. Kyllä ainakin omalla kohdalla 2-kilpisyys vaikuttaa, jos en tunne korjaajaa. On noita harrastajien korjauksia nähty siinä määriin.
Satunnaisharrastajalle suosittelen edelleen nettiauton kansipahvivikaisia puntoja yms. Joiden korjaus maksaa kymppejä, kestää muutaman tunnin ja voittoa jää muutama satanen. Niitä kun tekee pari per kuukausi, vaikka enemmänkin, niin taskuraha kasvaa kivemmin. Noitahan on netti pullollaan.
Kyllä se minun käsittääkseni ihan rehellisesti puhui kilvistä sille. Mutta jos ostaja ei säikähtänyt sen takia koska saattoi ajatella että korjauksetkin on tehty hyvin koska autoihin keskittyvä yritys on myyjällä. ja autohan kävi kaikki alustamittaukset sun muut joissa todettiin kunto hyväksi. Siihen autoon kyllä tehtiin kaikki huollot ja massaukset viimeisen päälle. Kaikki nurkat ja kulmat on massattu ja kaikki muukin tehtiin aika viimeisen päälle. Erosi kyllä kirkkaasti näistä useimpien joppareiden kotteroista :D Mutta tottakai kannattaa ihan nettiautosta ostaa jos sieltä löytää koska onhan ne monesti ehkä helpompia laittaa riippuen yksilöstä. Tosin onhan välillä avk:llaki halvalla sellaisia joissa on ehkä pellit naarmuilla niin pahasti että pitää maalata uusiksi.
-
Selittäkääs mitkä on ne kriteerit että auto joutuu avk:n haltuun? Tuolla on niin paljon autoja joissa on lieviä peltivauroita mutta silti ne seisovat avk:n pihassa?
-
Selittäkääs mitkä on ne kriteerit että auto joutuu avk:n haltuun? Tuolla on niin paljon autoja joissa on lieviä peltivauroita mutta silti ne seisovat avk:n pihassa?
Joskus kuulin, että jos korjauskustannus arvio olisi yli 50% auton arvosta, mutta taitaa eniten riippua vakuutustarkastajan ja asiakkaan välisestä neuvottelusta.
Ja kai tuossa on erilaisia ohjeistuksia eri vakuutusyhtiöllä.
Korjauskustannus arviot nousevat usein melko ylös, kun monesti korjaamona on merkkiliikkeen kolarikorjaamo, jossa se tuntiveloituskin tekee harppauksen hinnassa.
Jos autossa näkyy "pelkkiä" pieniä peltivaurioita, voi sillä silti olla turvatyynyjä tai vöiden panoksia räjähtäneenä, tämän lisäksi sielä täälä olevat suurlujuusteräsrakenteet on voineet vääntyä tms. tällöin pitänee vaihtaakkin vähän noita osasia, ei selviä oikomisella.
-
Uudemmissa autoissa on sitte vielä se asia, että korin rakenteet voivat sisältää jopa 4 eri "suurlujuusterästä", jolloin osien vaihto/ oikaisu on tehtävä tasan oikein eikä sinnepäin. No oikaisuja ei tehdä, vaan joku tietty pätkä esim. a-pilaria uusitaan, tarkasti tehtaan määrittelemästä kohdasta. Jos korjaus tehdään väärin, ei auton esim. kolariturvallisuus vastaa tehtaan vaatimaa tasoa.
Eihän se tietysti myyjää haittaa, jos seuraava kuski kuolee kolarissa väärin korjatun auton takia. Viimeisin varoittavana esimerkkinä jos ostatte kolaroitua autoa, kannattaa aina tarkistaa käytetystä historia.
-
Uudemmissa autoissa on sitte vielä se asia, että korin rakenteet voivat sisältää jopa 4 eri "suurlujuusterästä", jolloin osien vaihto/ oikaisu on tehtävä tasan oikein eikä sinnepäin. No oikaisuja ei tehdä, vaan joku tietty pätkä esim. a-pilaria uusitaan, tarkasti tehtaan määrittelemästä kohdasta. Jos korjaus tehdään väärin, ei auton esim. kolariturvallisuus vastaa tehtaan vaatimaa tasoa.
Eihän se tietysti myyjää haittaa, jos seuraava kuski kuolee kolarissa väärin korjatun auton takia. Viimeisin varoittavana esimerkkinä jos ostatte kolaroitua autoa, kannattaa aina tarkistaa käytetystä historia.
Noissa kolaroiduissa saakin olla melkoinen etu hinnassa että niihin kallistuisi. Jotenkin suomessa vaan tuntuu se hinta olevan suurin kriteeri auton ostossa...