Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: jersme - 24.10.2015, 17:14:52
-
Terve minulla on s40 volvo 2.0i automaatti koneella autosta paloi venttiili keväällä 2014 auto ajettiin talliin ja alettiin purkamaan 2 venttiiliä vaihdettiin uuteen ja loput hiottiin sekä vaihdettiin kaikki tiivisteet sekä jakohihna ja ajateltiin että hommat on nyt tehty :D sen jälkeen kasattiin kone ja yritettiin käynnistää vaan eipä lähtenytkään käyntiin. startattaessa moottorin rele sirkuttaa aika lailla rele vaihdettiin uuteen ja sekään ei auttanut. oisiko täällä asiantuntijoita paikalla joka voisi opastaa mitä tehdä seuraavaksi :)
-
Mikä rele siellä sirkuttaa?
Jos starttimoottori ei pyöri, niin tarkista, että moottorin maadoitusjohto on kunnolla kiinni moottorissa. Voipi olla, että irrotitte sen rempan yhtreydessä ja nyt se lattahihna on siellä irrallaan - missä lie - esim. tulipellin luona.
-
Starttaa normaalisti eli akun johot on kiinni. Engine rele nakutti perkeleesti kun starttaa mutta ei vaihtamalla lähtenyt nakutus.
-
Bensapumpulle ei mene virta ei haise bensa yhtään käynnistäessä voiskohan olla ajonesto? Ei ole ainakaa merkkivalo päällä taulussa
-
Onkos sulake nr 20 ehjä?
Jos sulake on ehjä, niin katso rele: "Fuel system..." Varmaan relekotelon/sulakekotelon kannessa lukee mikä rele on polttoainepumpun rele. Kopsauttele sitä.
-
Sulakkeet ehjiä fuel pump relettä naputtelin vaan ei auttanut sirkuttaa edelleen rele kotelon pohja listan mukaan engine rele on se mikä sirkuttaa kun sormella koittaa relettä nii hirviä tärinä lähtee siitä
-
Tutki kaikki maajohdot jotka olet käyttänyt irti.
-
Puhdista akulta runkoon ja rungosta kytkinkoppaan laitettujen maajohtojen liitospinnat. Tarkista, että kaapeli ei ole syöpynyt poikki.
Vetäise vaikkapa uusi maajohto akulta moottorin kylkeen tilapäisesti - vaikuttaako asiaan?
Ota moottorin muovikoppa pois ja katso, ettei mikään kannen päällä olevista johdoista ole jäänyt puristuksiin. Heiluttele sieltä paljastuvia johtoja ja starttaa ilman moottorin muovikoppaa.