Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Domdom - 04.07.2011, 13:40:59
-
Otsikon mukaista probleemaa tuli yhtäkkiä tuohon Italian ihmeeseen, viime aikoina toiminut muuten mainiosti, paitsi tyhjäkäynti on ollut pari viikkoa 900-1100 välillä, yleensä lämpimänä tuolla 1100 tietämillä. Nyt sitten alkoi oireilemaan näin että nykäisi kertaalleen kesken ajon melko voimakkaasti, toimi muutaman kymmentä metriä normaalista ja sitten alkoi hyytymään yhtäkkiä enemmän, tätä kesti muutaman sekunnin, sitten matka jatkui taas hetken ja pääsin omalle parkkipaikalle saakka. Siinä huomasin sitten tyhjäkäynnin olevan 500 kierroksen tienoilla ja ei meinannut oikein vastata kaasuun. Muutamalla polkaisulla tyhjäkäynti löytyi taas ja tuntui pysyvän tuolla 1000 paikkeilla.
Tuon jälkeen en ole vielä kerennyt kokeilemaan kuinka auto pelittää nyt, viikonloppu meni reissutessa, täytyy kokeilla tänään vielä.
..Eli vinkkejä kaivattaisiin, mikä paikka on levällään, kun oireet on tuollaiset? ???
-
Missä kunnossa tulpan johdot ja muut sähkö osat? :)
-
Missä kunnossa tulpan johdot ja muut sähkö osat? :)
tulpat, virranjakajan kansi sekä pyörijä, puola..
-
tulpat, virranjakajan kansi sekä pyörijä, puola..
Muut näistä paitsi puola vaihdettu 2-3 vuoden sisään ja kilometrejä tullut melko vähän tuona aikana.. Ja mitä muihin sähköosiin tulee, niin aika pitkälti kaikki mahdolliset anturit yms on vaihdettu muiden vikojen johdosta parin vuoden sisään ( >:(), paitsi se lämpötila-anturi tms, joka on termarikopan kyljessä..
Ja niin, kävin äsken kokeilemassa kuinka auto pelittää, sain peruuteltua sitä jopa pari metriä parkkiruudusta taaksepäin ja siihen jäi. Aika pitkään sai pyöritellä starttia että käynnistyi ja kun käynnistyi, niin käynti tuntui olevan aika vaivalloista. Ajoin auton takas ruutuun ja annoin olla. >:(
Vikakoodeja lueskelin, saisko näistä jotain vinkkiä:
Pistoke A3/ABS
1-4-1 Jarrupolkimen asennontunnistin
Pistoke A7/Mittaristo
1–1–3 Fuel gauge sensor open circuit
1–2–2 Temperature signal interval too long <- lämpötila-anturi paskana??
-
Lämpöanturi tai kaasuläpänasentotunnistin.. Itellä teki toi 6-pyttynen vähän samanlaista ku oli tuo kaasuläppäanturi paskana. Lisäoireena automaattiloota heitti välillä vikatilaan kun ei saanut kunnollista tietoa tuolta kaasuläpältä.
-
No nyt ois uus anturi oottamassa vaihtoa. Katotaanpa että korjaantuko tuon vaihdolla. Toivottavasti. :)