Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: stwtoni - 26.10.2015, 14:36:43
-
Olisi vaihdon aika ja paikalinen putiikki Porvoossa veloittaisi öljynvaihdosta suodattimineen 230euroa :( Öljyjen hinta 160euroa...
Ohjekirja suosittelee Mobil1 0W30 - Paikallinen Autovarosaliike Autokiri lupasi 4 litraa hintaa 65euroa. Autolla on jo ajettua 230tkm, joten mitä suosittelette tai paremminkin itse käytätte?
-
Castrol EDGE (Ti) 0W-30 A5/B5
Itse hankittuna 6 litraa 75e + suodatinpanos 10e
Vaihtotyö AD-korjaamolla 35e
-
Castrol EDGE (Ti) 0W-30 A5/B5
Itse hankittuna 6 litraa 75e + suodatinpanos 10e
Vaihtotyö AD-korjaamolla 35e
Saksasta tilaamalla saa 10-11,-/l + rahti (15-20,-) joten kannattaa tilata useampi setti. Tarvikkeet.fi 53,-/4l taitaa olla paras hinta täällä?
-
Meidän 2.0D menee Siniselle öljynvaihtoon, otin sen Essential-huollon ja kustannus kuulemma 159€ siltä osin. Öljyinä ovat DPF:lle sopivat 5W-30 öljyt, en sitten tiedä kuuluuko takapenkin saranoiden voitelua tms. huolto-ohjelmaan kuuluvaa sitten samaan rätinkiin. Kun pitää se takaparkkitutka aktivoida käyttöön, niin tuli sitten samalla otettua tuo 160 tkm huolto.
Onko tietoa, että saako valoautomatiikan purettua testerillä pois vai pitääkö sitä varten ajaa ohjelma? Jos pitää ajaa ohjelma, niin silloin veloitus 65€.
-
Meidän 2.0D menee Siniselle öljynvaihtoon, otin sen Essential-huollon ja kustannus kuulemma 159€ siltä osin. Öljyinä ovat DPF:lle sopivat 5W-30 öljyt, en sitten tiedä kuuluuko takapenkin saranoiden voitelua tms. huolto-ohjelmaan kuuluvaa sitten samaan rätinkiin. Kun pitää se takaparkkitutka aktivoida käyttöön, niin tuli sitten samalla otettua tuo 160 tkm huolto.
Onko tietoa, että saako valoautomatiikan purettua testerillä pois vai pitääkö sitä varten ajaa ohjelma? Jos pitää ajaa ohjelma, niin silloin veloitus 65€.
Tein itse entiseen 2,0D:hen öljynvaihdot ja kustannukset oli noin 50 euroa oikeilla öljyillä ja putsarilla...kyllä on sininentiski tuossakin melko kallis. Toki palkatkin yms. pitää maksaa tuosta 159 eurosta.
-
Helsingissä maksaa esim 145€ Ad-korjaamolla Mobil 1 0w30 A5/B5+suodatin vaihdettuna xc60 D5.
Lappeenrannassa oli 90€ vaihdettuna väliöljynvaihto, oikeat Castrol edge ti 0w30 A5/B5 orkkis suodattimella D5 mottiin (5,8L ölppää).
-
Helsingissä maksaa esim 145€ Ad-korjaamolla Mobil 1 0w30 A5/B5+suodatin vaihdettuna xc60 D5.
Lappeenrannassa oli 90€ vaihdettuna väliöljynvaihto, oikeat Castrol edge ti 0w30 A5/B5 orkkis suodattimella D5 mottiin (5,8L ölppää).
Eli tuota castrolliakin voisi sitten ilman huolia käyttää...tosin ei siinäkään kovin halvalla pääse...huoh autoilu on :)
-
Eli tuota castrolliakin voisi sitten ilman huolia käyttää...tosin ei siinäkään kovin halvalla pääse...huoh autoilu on :)
Nuo Castrolin 0W-30 Edgethän on juurikin oikeat öljyt mitä Volvo suosittaa mottiin. Esim Mobilin 0W-30 Economyn kohdalla lukee, ettei hiukkassuodattimella oleviin autoihin ;)
Käyttökohteet
Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 -öljyä suositellaan monentyyppisille nykyaikaisille ajoneuvoille, mukaan lukien tehokkaat turboahdetut bensiinimoottorit ja dieselmoottori (ilman hiukkassuodatinta).
-
Nuo Castrolin 0W-30 Edgethän on juurikin oikeat öljyt mitä Volvo suosittaa mottiin. Esim Mobilin 0W-30 Economyn kohdalla lukee, ettei hiukkassuodattimella oleviin autoihin ;)
Käyttökohteet
Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 -öljyä suositellaan monentyyppisille nykyaikaisille ajoneuvoille, mukaan lukien tehokkaat turboahdetut bensiinimoottorit ja dieselmoottori (ilman hiukkassuodatinta).
ok - kiitokset tiedoista...tosin tää PDF hiukkassuodatin ja egr lähtenee jonain päivän omille teilleen.
-
Tämä on totta tuosta Mobilista. Onneksi käytin entiseen bensa vehkeeseen tuota välillä vaihdattamassa. Nykyiseen diesel härveliin ei ole muuta kuin castrolin kultalitkua käytetty.
-
Saksasta tilaamalla saa 10-11,-/l + rahti (15-20,-) joten kannattaa tilata useampi setti. Tarvikkeet.fi 53,-/4l taitaa olla paras hinta täällä?
www.race.fi
49,90e/4l (rahti 0e >100e tilaukseen)
-
www.race.fi
49,90e/4l (rahti 0e >100e tilaukseen)
Ei ainakaan nettisivuilta löytynyt sopivaa suodatinta, että saisi tuon 100 tilauksen täyteen. Mukavasti jää 0,2euroa alle rahtivapaan rajan kaksi pyttyä...täytyy soittaa miten homma toimii.
-
Ottaa kolme 4l pönikkää niin siinäpä on juuri sopivasti lientä kahteen vaihtoon. :) OEM laatuisia (Bosch,Mann) suodattimia (öljy,ilma,raitis,polttoaine) ja muuta tarviketta olen tilailut omatoimisiin huoltoihin muiden muassa herra autolta (mister-auto.fi) joka on toiminut luotettavasti.
-
No niin...Porvoon Autosalpa yllätti positiivisesti ja myi 1ltr pöniköitä 12,5eur/kpl Castrollin 0W30 Edgea A5/B5 + suodatin ja propun tiiviste 17euroa. Tulee ainakin halvemmaksi kun 230euroa, mikä oli lähtökohta...
-
Nuo Castrolin 0W-30 Edgethän on juurikin oikeat öljyt mitä Volvo suosittaa mottiin. Esim Mobilin 0W-30 Economyn kohdalla lukee, ettei hiukkassuodattimella oleviin autoihin ;)
Käyttökohteet
Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 -öljyä suositellaan monentyyppisille nykyaikaisille ajoneuvoille, mukaan lukien tehokkaat turboahdetut bensiinimoottorit ja dieselmoottori (ilman hiukkassuodatinta).
Otin tässä selvää tästä Mobilin suosituksesta enemmän. Tosiaankin rekkarilla Mobilin öljynvaitisin ilmoittaa tämän 0w30 Fuel economyn, vaikka ei suosita sitä hiukkassuodattimelliseen malliin. ACEA A/B –luokiteltuja öljyjä ei yleensä suositella ollenkaan hiukkassuodattimella varustettuihin autoihin.
Tästä säännöstä on olemassa yksi merkittävä poikkeus – Volvo – joka suosittelee nimenomaan ACEA A5/B5 –luokan öljyä käytännössä kaikkiin malleihin, myös hiukkassuodattimella varustettuihin.
Muut valmistajat käyttää hiukkassuodattimella varustetuissa autoissa eri luokituksen öljyjä. katsoin myös tuhka-arvot, niin ovat korkeat sekä mobililla että castrolilla. Eli ei ole ongelmaa tämän käyttämisen kanssa. Samalla keinoin tuhkaa myös Castrolin A5/B5 ölpät.
-
En tiedä missä "raja" menee, mutta esim Mobili ESP 5-30 tuhkaa on 0,6% kun taasen Mobilin Economy 1,4%
Castrolin Edge 0W-30 1,11% 8)
-
Tuo 5w30 ESP on ainut öly noista, mikä on oikeasti tarkoitettu noihin hiukkasloukulla varustettuihin menopeleihin. Mutta ei löydy A5/B5 luokitusta.
Acea C-luokitus on hiukkasloukullisille, kuten C3, C4.
-
Tuo 5w30 ESP on ainut öly noista, mikä on oikeasti tarkoitettu noihin hiukkasloukulla varustettuihin menopeleihin. Mutta ei löydy A5/B5 luokitusta.
Acea C-luokitus on hiukkasloukullisille, kuten C3, C4.
Ilmeisesti meille tuodaan eri Mobilin 5W-30 ESP, kun maailmalla löytyy myös tuo A5/B5 luokitus ::)
http://www.chemcorp.co.uk/creo_files/upload/related-items/mobil-1-esp-formula-5w-30.pdf
-
Ilmeisesti meille tuodaan eri Mobilin 5W-30 ESP, kun maailmalla löytyy myös tuo A5/B5 luokitus ::)
http://www.chemcorp.co.uk/creo_files/upload/related-items/mobil-1-esp-formula-5w-30.pdf
Itsekin voisi ruveta käyttämään tuota mobilin 5w-30 esp öljyä. Toiseen kulkineesen vaihdettiin hiljattain hiukkasloukku.. sitä edellisen kerran se vaihdettiin 80tkm aiemmin. Jospa tuolla öljyllä saisi sitä vaihtoväliä hieman pidemmäksi.
Sen verran täytyy tosin saivarrella, että ei sitä taideta meille mistään tuoda. Mobilin tehdas sijainnee ihan täällä kotosuomessa, Naantalissa. ;)
-
Itsekin voisi ruveta käyttämään tuota mobilin 5w-30 esp öljyä. Toiseen kulkineesen vaihdettiin hiljattain hiukkasloukku.. sitä edellisen kerran se vaihdettiin 80tkm aiemmin. Jospa tuolla öljyllä saisi sitä vaihtoväliä hieman pidemmäksi.
Sen verran täytyy tosin saivarrella, että ei sitä taideta meille mistään tuoda. Mobilin tehdas sijainnee ihan täällä kotosuomessa, Naantalissa. ;)
Vahvasti epäilen, ettei yhdessäkään Mobilin purkissa lue Made in Finland ;)
(http://www.4tuning.ro/images/ulei-motor-mobil-1-esp-formula-5w30-import/ulei-motor-mobil-1-esp-formula-5w30-import-817bb15e3e4c8cf96d-0-0-0-0-0.jpg)
-
Itseasiassa Exxonmobil tekee paljonkin tuotteita Suomen Naantalissa. Mutta joo, nämä paremmat moottoriöljyt yms kyllä valmistetaan muualla kuin täällä "halvantyövoiman" Suomessa.
-
Vahvasti epäilen, ettei yhdessäkään Mobilin purkissa lue Made in Finland ;)
(http://www.4tuning.ro/images/ulei-motor-mobil-1-esp-formula-5w30-import/ulei-motor-mobil-1-esp-formula-5w30-import-817bb15e3e4c8cf96d-0-0-0-0-0.jpg)
Ota koko loukku pois, niin ei tuu mitään ongelmia. Vaikka tuo 80 tkm vaihtoväliin on kyllä todella pieni, eli pönttöö menee
aika tiuhaan ja on ihanan kallista.
-
Ota koko loukku pois, niin ei tuu mitään ongelmia. Vaikka tuo 80 tkm vaihtoväliin on kyllä todella pieni, eli pönttöö menee
aika tiuhaan ja on ihanan kallista.
Ex V70:stä oli poistettu. Tosin ei mitään ongelmia ollut tuohon 180tkm mennessäkään ollut ;)
Tuosta Xc60:stä en lähde rääpimään, kun on EU5:nen.