Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: osku212 - 26.10.2015, 17:22:24
-
Uus moniuraremmi se vain ujeltaa, laturi uusittu, ilmastoinninlaakeri uusi rulla ok kiristin ok
vikinä lähtee vähäksi aikaa kun kaataa tipan vettä hihnalle
on yritetty puhistaa hihnaa jarrukliinerillä yms. Onko tämä tarvike paska? pittääkö mennä siniselle hakkee remmi? :idiot2: :idiot2:
-
Onko ohjaustehostimen pumpun hihnapyörä kunnossa?
-
Hihnoja on eri pituisia. Onhan kiristin ehjä ja onhan kiristimessä kiristysvaraa?
-
Saatta olla hiukan liian pitkä hihna. Millaiset mitat oli uudessa hihnassa.
Ja mikä oli auto?
-
1825mm ja 1838mm pitkää on tarjolla, että aika helposti tulee arvottua vääräkin nimim. kokemusta on
-
Eihän hihnapyörien urat ole täynnä vanhaa hihnan kumia ja likaa? Varsinkin kampiakselin hihnapyörä kannattaa tarkistaa.
-
Epäilen myös että hihna on väärän pituinen.
-
Mulla loppui kitinä kun hain orkkishihnan. Vuosi meni ja taas pientä siritystä alkaa kuulumaan. Jakopää rempan yhteydessä laitoin Gatesin apulaitehihnan kiristimen. Hihna jäi vipottomaan n.1mm kiristinpyörällä sivuttain. Vika lienee tuossa kiristimessä mutta en ole jaksanut vanhallakaan kokeilla.
-
Onhan se moniurahihna varmasti oikein jokaisella hihnapyörällä. Itsellä vinkui autossa moniurahihna juuri sen takia kun oli kampiakselin hihnapyörällä oli hihna yhden uran pielessä.
-
D5:n hihnan saa ilmeisesti laitettua väärinkin. Hihnan pitäisi nousta alhaalta ilmastoinnilta suorana ylös aina tehostajan kiertääkseen.
"Ilmastoinnin laakeri" - mikäs remppa sellainen on?
Mikähän auto tässä oli kyseessä? Kannattaisi aina kertoa se.
Ensimmäiseksi tarkistaisin hihnan kiristimen asennuksen. Veikkaan vahvasti, että kiristin on asennettu väärin siten, että kiristimen ja lohkon välissä on toislaitaisesti telineen rauta. Ja kiristin on siten vinossa ja kampeuksissa. Halkeaa hetken päästä ja hihna lentää sellaisern paikkaan, että pääset koneremonttia tekemään tai vaihtamaan moottorin. Tarkkana sen asennuksen kanssa, kun ilmastoinnin purit pois ja tehostimen pumpun tukiraudat.
-
Oisko tuo ilmastoinnin laakeri se kompressorin laakeri joka on omastakin autosta uusittu jo.
-
Oisko tuo ilmastoinnin laakeri se kompressorin laakeri joka on omastakin autosta uusittu jo.
Mitä sellainen remppa tuli maksamaan?
-
Kolmesataa muun huollon yhteydessä pikkupajalla muistelen.
-
Laakeri maksaa muutaman kympin. Halvinta kiinalaista ei kannata ostaa.