Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: zombiland - 28.10.2015, 13:10:58
-
Moi! Miten on oletteko dieselillä ja autom. ajavat kierrättäneet konetta välillä korkeimmilla kierroksilla, kun normaalissa ajossa kierrokset on melko matalat näillä meidä nopeus rajoituksilla ;)
eli ajaisi silloin tällöin manuaali puolella,että kierrokset olisi korkeammat kuin autom. asennossa !
-
Moi! Miten on oletteko dieselillä ja autom. ajavat kierrättäneet konetta välillä korkeimmilla kierroksilla, kun normaalissa ajossa kierrokset on melko matalat näillä meidä nopeus rajoituksilla ;)
eli ajaisi silloin tällöin manuaali puolella,että kierrokset olisi korkeammat kuin autom. asennossa !
Sen oikeanpuoleista poljinta tarjoilee vaan normiajossa reippaasti niin eiköhän se riitä.
-
En ole koskaan varta vasten ns. huudattanut korkeimmilla kierroksilla. Tosin joskus DPF:llä varustetuilla Dieseleillä kannattaa ajaa pitempään maantienopeuksia, jotta moottori lämpenee ja hiukkasten poltto käynnistyy. Tälläkin foorumilla joskus on tuumailtu, että poltto taphtuisi noin kerran tankillisella. Mikäli aina ajaa nurkka-ajoa eikä polttoa pääse tapahtumaan, voi dpf tukkeutua.
-
En ole koskaan varta vasten ns. huudattanut korkeimmilla kierroksilla. Tosin joskus DPF:llä varustetuilla Dieseleillä kannattaa ajaa pitempään maantienopeuksia, jotta moottori lämpenee ja hiukkasten poltto käynnistyy. Tälläkin foorumilla joskus on tuumailtu, että poltto taphtuisi noin kerran tankillisella. Mikäli aina ajaa nurkka-ajoa eikä polttoa pääse tapahtumaan, voi dpf tukkeutua.
No ei mulla sitten pitäs olla ongelmia ,kun ajan päivässä yli 200km ja pääasiassa 100/120 rajoituksilla :)
-
Joo todennäköisesti ongelmaa ei ole eikä tule :) Itse ajan joka päivä noin 16km suuntaansa töihin tuolla omalla autolla (2.4D S80 tomaatti) ja ei ole ollut ongelmia. Suurin osa maantienopeuksia 80-100km.
-
Itse ajan pääasiassa työmatkoja 50 km suuntaansa ja olen nyt pari kertaa huomannut nykyisen autoni XC60 D4 AWD kulutuksen nousevan reippaasti tällä matkalla. Normaalisti kulutus 7,5l/100km mutta kulutus noussut yli 10l/100 km yksittäisella työmatkalla. Tämä tapahtunut n. 2000 km välein. Aikaisemmissa V70:ssä en tällaista ole huomannut. Toisaalta nyt käytössä VOC josta kulutuksen näkee helposti matkakohtaisesti. Kyseessä karstanpoltto?
-
Itse ajan pääasiassa työmatkoja 50 km suuntaansa ja olen nyt pari kertaa huomannut nykyisen autoni XC60 D4 AWD kulutuksen nousevan reippaasti tällä matkalla. Normaalisti kulutus 7,5l/100km mutta kulutus noussut yli 10l/100 km yksittäisella työmatkalla. Tämä tapahtunut n. 2000 km välein. Aikaisemmissa V70:ssä en tällaista ole huomannut. Toisaalta nyt käytössä VOC josta kulutuksen näkee helposti matkakohtaisesti. Kyseessä karstanpoltto?
Voihan sitä niinkin sanoa. DPF suodattimesta(hiukkaspönttö) polttelee suodattimeen kertyneet hiukkaset.
Ajosta riippuen polttelee n.500-2000km välein 8)
-
Kaupunkiajossa polton huomaa myös flektin huutamisesta viileälläkin kelillä. Tyhjäkäyntikulutus myös nousee puolilitraa (näkyy uudemmissa malleissa).