Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volvosuhari - 04.07.2011, 18:58:29
-
Joo, on tää volvoilu jännää puuhaa ;) Nyt meikän farkun Yazakimittaristo on yhtä vikaa rikkaampi. Nimittäin kierroslukumittari näyttää ajossakin n. 700-900r/min ja kunnolla kiihdytettäessä saattaa olla, että mittari näyttää hetkisen päälle 1000. mut kun kaasun löysää niin neula tipahtaa sinne joutokäynnin tietämille. Mikähän siinä on?
Otin mittariston hyppysiini ja vaihdoin kaikki taustavalolamput. Samalla katselin liitokset ja ne näyttivät olevan ok. Bensamittarikin osoitti hetkenaikaa heräämisen merkkejä, mutta se taisi olla vain harhaa... Muut mittarit ja merkkivalot toimivat oikein.
Olisko jollain näitten mittarihäikkien korjaamisohjeita kuten VDO:n mittaristolle. Löysin sen joltain ruotsalaiselta sivustolta. Mut Yazakille en oo löytänyt mitään.
-
Itseänikin kiinnostais tää. Lämpömittarilla oma tahto. Löpömittari pelaa jotenkuten. Muut ok.
-
Omassakin tuo sama kierrosluku mittarin outo eläminen. Olen juottanut mittariston ei auttanut. Mitähän vielä
-
Joo, on tää volvoilu jännää puuhaa ;) Nyt meikän farkun Yazakimittaristo on yhtä vikaa rikkaampi. Nimittäin kierroslukumittari näyttää ajossakin n. 700-900r/min ja kunnolla kiihdytettäessä saattaa olla, että mittari näyttää hetkisen päälle 1000. mut kun kaasun löysää niin neula tipahtaa sinne joutokäynnin tietämille. Mikähän siinä on?
Otin mittariston hyppysiini ja vaihdoin kaikki taustavalolamput. Samalla katselin liitokset ja ne näyttivät olevan ok. Bensamittarikin osoitti hetkenaikaa heräämisen merkkejä, mutta se taisi olla vain harhaa... Muut mittarit ja merkkivalot toimivat oikein.
Olisko jollain näitten mittarihäikkien korjaamisohjeita kuten VDO:n mittaristolle. Löysin sen joltain ruotsalaiselta sivustolta. Mut Yazakille en oo löytänyt mitään.
Ei auttanut johtoliitosten putsaukset. Oliskohan teistä saanut Yazakin mittaristosta kierrosluku- ja bensamittarien viat korjattua, olis kiva saada vinkkiä moisiin ongelmiin. Uskoisin että nää on useamman vanhemmalla volvolla kurvailevien harmeja.
Bensatankin anturi vaikuttas olevan ok, ainakin se antas y-mittarilla mitattuna tyhjän tankin arvoa tankin ollessa lähes kuivana (yleistä meikän tapauksessa;)
Jospa joku viittis hiukan naputella ohjetta, saatas mittarit toimimaan niin kun niitten kuuluukin ja volvoilu yhtä vikaa vähemmäksi.
-
Joo, on tää volvoilu jännää puuhaa ;) Nyt meikän farkun Yazakimittaristo on yhtä vikaa rikkaampi. Nimittäin kierroslukumittari näyttää ajossakin n. 700-900r/min ja kunnolla kiihdytettäessä saattaa olla, että mittari näyttää hetkisen päälle 1000. mut kun kaasun löysää niin neula tipahtaa sinne joutokäynnin tietämille. Mikähän siinä on?
Otin mittariston hyppysiini ja vaihdoin kaikki taustavalolamput. Samalla katselin liitokset ja ne näyttivät olevan ok. Bensamittarikin osoitti hetkenaikaa heräämisen merkkejä, mutta se taisi olla vain harhaa... Muut mittarit ja merkkivalot toimivat oikein.
Viittaisi siihen, että sieltä mittaristosta on kiekkakellon konkat (elkot) kuivuneet ja menettäneen kapasitanssinsa.
Jos saisi valokuvan kiekkakellon komponenteista (lähikuva), niin voisin arpoa, mikä on sökönä. :o