Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: zombiland - 29.10.2015, 16:26:01

Otsikko: Vielä "lastutuksesta"
Kirjoitti: zombiland - 29.10.2015, 16:26:01
Ajattelin ,että on ollut juttua moottoreiden eri tehoista ja ,että ne on saatu muuttamalla moottorin ohjausta esim. 163hv olis sama kone kuin 185hv vain eri moottorin ohjaus. Ja 185hv olis sama kuin 205hv tuli mieleen jos koneet ja laatikko kestää tehojen noston niin miten on esim. D5 205hv: "lastutuksen "kanssa jos tehot nousee 235hv: maan niin kestääkö autom. laatikko 500nm väännön mukisematta  ::) koska en ainakaan tiedä ,että olis valmiina jo noilla tehoilla olevaa !
Otsikko: Vs: Vielä "lastutuksesta"
Kirjoitti: J2K - 29.10.2015, 16:32:57
Jos ei älyttömästi käytä sitä vääntöä, niin kestää. Omassa -07 D5:ssa on nyt 214/525 penkitettynä.
Otsikko: Vs: Vielä "lastutuksesta"
Kirjoitti: zombiland - 29.10.2015, 20:29:08
Jos ei älyttömästi käytä sitä vääntöä, niin kestää. Omassa -07 D5:ssa on nyt 214/525 penkitettynä.
  Joo, niin varmaan ! Eniten se ala vääntö askarruttaa,mikä rassaa laatikkoa eniten !
Otsikko: Vs: Vielä "lastutuksesta"
Kirjoitti: 252R - 29.10.2015, 20:48:34
163 ja 185 hv moottoreissakin on eroja ja 185 ja 205hv on isojaki eroja, mm 205hv on tuplaturbo... mutta kestää laatikot ku välttää ihan   äärimmäistä rääkkiä. yleensä lastun tekijät rajaavat alhaalta vääntöä juurikin tuon laatikon vuoksi, sillä alaväännöllähän se juuri kuolee
 
Otsikko: Vs: Vielä "lastutuksesta"
Kirjoitti: Mepi - 29.10.2015, 22:34:00
Mulla olisi tarkotus hakea ensi viikolla omaan kulkineeseeni Rican Stage 2 ohjelmointi. Auto on D5 215hp ja luvataan melkoiset 275hp / 536Nm. Toivomus on että automaatti kestää väännön  :P

(http://i190.photobucket.com/albums/z238/Mepi86/image_zpsjamagb6v.jpeg) (http://s190.photobucket.com/user/Mepi86/media/image_zpsjamagb6v.jpeg.html)
Otsikko: Vs: Vielä "lastutuksesta"
Kirjoitti: J2K - 30.10.2015, 06:50:09
Noissa laatikoissa ja niiden ohjelmoinneissa kans eroa. Oma on mielestäni kierroslaatikko. Kun laittaa lisää kaasua, niin mielellään heittää pienempää vaihdetta.  Esim. 2010 XC60 polestar ohjelmalla pitää 1400rpm ja vääntää sieltä lähtien.
Olen yrittänyt opettaa tuota, mutta ei opi.
Otsikko: Vs: Vielä "lastutuksesta"
Kirjoitti: Ribbe - 30.10.2015, 07:15:25
163 ja 185 hv moottoreissakin on eroja ja 185 ja 205hv on isojaki eroja, mm 205hv on tuplaturbo... mutta kestää laatikot ku välttää ihan   äärimmäistä rääkkiä. yleensä lastun tekijät rajaavat alhaalta vääntöä juurikin tuon laatikon vuoksi, sillä alaväännöllähän se juuri kuolee
Mutta jos vertaa näitä ennen 205hv malleja. Saman vuoden dieselit on aina mekaanisesti samoja. D5 ja 2.4D moottorit siis :)
Otsikko: Vs: Vielä "lastutuksesta"
Kirjoitti: 252R - 30.10.2015, 11:12:16
voi kyllä hyvinki olla, muistelen vaan deran maininneen että ois joitain eroja suuttimissa tms, toki aika kultaa muistelot :)