Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: mikkoko - 29.10.2015, 22:47:51
-
Eli koitin katsella ja hakea et löytäiskö jostaki et minkä laisellla turbolla pärjää mihinki asti vinokoneessa mutta ei sattunu silmään.
Eli itellä tuomonen kiinan pottu paikallaan niin missä vaiheessa loppuu kyvyt tuosta?? http://m.ebay.com/itm/T04E-T3-T4-63-TURBO-TURBO-CHARGER-57-TRIM-350-HP-W-INTERNAL-WASTEGATE-V-BAND-/301697012366?nav=SEARCH
Saa ylläpito poistaa jos vastaavaa on jo.
-
Eli koitin katsella ja hakea et löytäiskö jostaki et minkä laisellla turbolla pärjää mihinki asti vinokoneessa mutta ei sattunu silmään.
Eli itellä tuomonen kiinan pottu paikallaan niin missä vaiheessa loppuu kyvyt tuosta?? http://m.ebay.com/itm/T04E-T3-T4-63-TURBO-TURBO-CHARGER-57-TRIM-350-HP-W-INTERNAL-WASTEGATE-V-BAND-/301697012366?nav=SEARCH
Saa ylläpito poistaa jos vastaavaa on jo.
Laita pakopainemittari niin kyllä se siitä alkaa selviämään.
-
Vähän riippuu
Jos on TD04 sarjan turpo niin sinne 300 kaakin tietämille (19T) jos muut asiat on kunnossa. Jos taas kaliiberia isompi eli TD05 sarjan turpo, esim 16G niin sitten yli 300hv
Tuolta näkee vähän millä setupeilla on tullut mitäkin ulos; http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.0
-
Häätyypä alkaa laittaan se pakopaine mittari niin näkkee mitä sielä tapahtuu :)
-
Joku tuollainen puhallin oli tehdas B230FB jatkona.
Tuubipakosaja ja ulkoinen hukkaportti
+300hv/E85
Ihmettelin kun täysi ahtopaine vasta 3500rpm inertia rullilla. Pakopainetta ei mitattu. Tuskin liikaa?
Yhdessä omassa B230 koneessa saman tyyppinen ahdin vähän isommalla kompurakotelolla, valupakosarjalla ja T03 laippa hukkiksella
Mielestäni herää alempaa, johtuisiko vakio pakosarjasta? Toisaalta hukkaportin kapasiteetti loppuu yläkierroksilla, ahtopaine karkaa...
-
juu itekki huomannu tuon huonohkon heräämisen.
Noin 3300rpm niin alkaa heraileen.
Auttaiskohan asiaan mikään?
-
Nokka-akselin ajoitusta hienosäätämällä voi saada hiukan pelattua heräämistä aikaisemmaksi, syö tosin ylhäältä helposti samalla vetoaluetta pois. Kokeilemalla hieman pienemmällä overlapilla olevaa nokkaa, voi muutos olla suurikin. Eräässä kokoonpanossa esimerkiksi V nokan kanssa täysiin ahtoihin pääsi noin 500rpm aiemmin, kuin A nokalla. Vakiopakosarjalla on täälläkin todettu ahtimen heräävän hieman alempaa, vaikka ahdin onkin ollut eri.
-
Itellä on vakio sarja paikallaan ja nokkana k mutta pikimiten nokaksi vaihtuu vakio t takasi tai sitte jos kokeilis tilata kl:tä sen 2 tai 3 turbo nokan. Onkohan niistä kellään kokemuksia?? Sekin voisi varmaan auttaa ku mittais että missä paineessa alkaa hukkaportti aukeaan ja laittais tarvittaessa lisä jousta. Ja muuttais ahtojen ohjaukseksi sen vastapaine systeemin ku kaks kalvonen kello on paikallaan.
-
Itellä on vakio sarja paikallaan ja nokkana k mutta pikimiten nokaksi vaihtuu vakio t takasi tai sitte jos kokeilis tilata kl:tä sen 2 tai 3 turbo nokan. Onkohan niistä kellään kokemuksia?? Sekin voisi varmaan auttaa ku mittais että missä paineessa alkaa hukkaportti aukeaan ja laittais tarvittaessa lisä jousta. Ja muuttais ahtojen ohjaukseksi sen vastapaine systeemin ku kaks kalvonen kello on paikallaan.
Mikäs siinä k-nokassa niin huonoa oli?
-
Tyhjäkäynti on mitä on k nokalla. En ainakaan keksi muuta miks olis niin raskas tyhjäkäynti ja epätasanen. Ainaki se ennen koota tee nokala kävi nätisti tyhjäkäyntiä. Ja aikasemmin teellä katsastaessa ei ongelmia päästöissä mutta nyt koolla ei meinanu kaasutestiä millän läpi. Varmaan se sitte toimis hienosti tyhjäkäynniläki jos nostais puristuksia??
-
Tyhjäkäynti on mitä on k nokalla. En ainakaan keksi muuta miks olis niin raskas tyhjäkäynti ja epätasanen. Ainaki se ennen koota tee nokala kävi nätisti tyhjäkäyntiä. Ja aikasemmin teellä katsastaessa ei ongelmia päästöissä mutta nyt koolla ei meinanu kaasutestiä millän läpi. Varmaan se sitte toimis hienosti tyhjäkäynniläki jos nostais puristuksia??
Menee kyllä oftopicin puolelle, mutta mielenkiinnosta vain utelin. Omassa vääntää aikas alhaalta ja päästistäkin meni läpi vallan mainiosti. Tämän takia vain utelin, kun ihmetytti miten se sitten eroaa sinulla. Ainiin ja tyhjäkäynti ja vetoalue on vallan nätti, mutta tähän voi kyllä vaikuttaa kun omaan koneeseen on tehty niin paljon muutoksia. Minulla rutut taisi olla 9pintaa, nokkaa aikaistettu jonkun verran. Mutta jos asiasta vielä jotain niin laita yv. Ei liittyne turbon riittävyyteen tämä.