Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: JANIIIIII - 30.10.2015, 19:35:43

Otsikko: V70xc -00 päästö ongelma B5244T
Kirjoitti: JANIIIIII - 30.10.2015, 19:35:43
Elikkä kävin tänään em. auton kanssa leimalla ja pomppas co2 arvosta kierroksilla (0.77 sallittu 0.3). Antaa vikakoodia P0422 Main Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1) Mikähän mahtaisi olla avuksi? Koodin kun nollaa niin valo pysyy pois noin 15-20km.. Onko se nyt katin vaihto edessä vai mikä avuksi? Pakosarjan tiivisteet on vaihdettu, ahtovuodot on tutkittu ja pakoputki näyttää muuten ehjältä. Muut arvot saatiin hetken kikkailun jälkeen kuriin. Ei huvittais laittaa toista tonnia päästöjen korjaukseen kun tuli Nivotkin vaihdettua uusiin  :-\ Ja semmonen tuli viellä ilmi kun siinnä konttorilla olin niin hetken polkemisen jälkeen jäähdytys nesteet katos alle minimin -> auto sammuksiin, hieman korkkia auki ja taas oli nesteet kohdillaan. Ei ole ennen ainakaa jäähdytin nestettä syönyt, että mihinköhän ne mahtoi hävitä?  ???

Otsikko: Vs: V70xc -00 päästö ongelma B5244T
Kirjoitti: laatikkovika - 30.10.2015, 22:57:35
Vika on yksiselitteinen koska päästöt ovat oikeastikin liian suuret, katti vaihtoon.
Tuolta on joskus tullut tilattua, melko edullista verrattuna kotimaan hintoihin ja tulee ainakin vielä ilman tullia. http://www.cats2u.co.uk/Catalytic-Converters/VOLVO+XC70+2.5+Petrol

Huom. Eivät lähetä Britannian ulkopuolelle mallia joka ei ole "type approved".
Otsikko: Vs: V70xc -00 päästö ongelma B5244T
Kirjoitti: sukka - 30.10.2015, 23:23:09
Itsellä pari volvoa on vienyt vuodessa/25000km noin litran glykolia ilman että syy selvisi/edes jaksoin tutkia. Toinen kone oli vielä rempattu ja ahdin vaihdettu.
Kaukaa haettua tohon sun ongelmaan,mutta jos neste häviäisi turbosta/koneesta pakopuolelle,niin en tiedä onko totta mutta jotkut sanovat glykolin rikkovan katin ja lambdat?
Pystyykö sulle hommaamaan tarvike katin jos siirtää vaikka ensimmäiselle suoralle kohdalle johon sen saisi asennettua järkevästi mahdollisimman lähelle pakosarjaa että myös toimii? Halvempi kun alkuperäiset uudet katit...

Kun laskee alle minimin ja kuumana avaa korkin niin säiliö tosiaan täyttyy kun pääsee laajenemaan?korjatkaa jos olen väärässä.

Edit:nyt vasta katsoin laatikkovian linkin,tuohon hintaan  jos saa suoraan paikalleen sopivan putken  niin itse en alkaisi rakentelemaan osista mutta vaihtoehto se on sekin jos ei tuota tahdo valmiina ostaa. Sopivan putken teettäminen korjaamossa maksaa kuitenkin jos ei itsellä ole aikaa paikkaa mielenkiintoa rakennella. Parhaimmillaa se tein itse säästin tippuu talvella osuessaan ensimmäiseen rekan lokarista tippuneeseen jää palaan