Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: manuel - 02.11.2015, 16:02:46
-
juu auto seisoi kesällä 2vko ja kun siirsin sitä niin abs valo jäi palamaan. seuraavalla kerralla kun siirsin niin sutas vähän ja samalla syttyi se track valo. nyt kun lähtee ajamaan niin röpöttää vähän kiihdyttäessä ja sitten track valo aina syttyy uudestaa. sen alun jälkeen ei röpötä. mistähän vois aloittaa?
-
Vikakoodien luvulla on hyvä aloittaa..
-
joo tänään ehdin käydä motonetissa ja järjestelmätesti tehtii. 313 pyöräntunnistin vasen taka viallinen signaali, tcs 213 jarruvalokytkin ,313 taka vasen nopeusanturi signaali puuttuu tai virheellinen, 017c keskuslukitus katkonainen, 017d turvavyön muistutin,virheellinen signaali katkonainen, moottori 91 vääntömomentin ohjaus että semmoista litaniaa tarjos mulle! perkules! pitää vissiin kurkata sinne takapyörään ja kokeilla putsailla. samalla meinasin vaihtaa takalevyt ja palat. eiköhän kitkat kannata samalla laitella alle. mitähän toi vääntömomentin ohjaus tarkoittaa?
-
nyt on vasen taka abs anturi vaihdettu ja valot sammuivat kojetaulusta. pitääkö silti obd muisti nollata ennen katsastusta?
-
Suotavaa olis tarkistaa ettei oo muistiin jääny koodi/koodeja, vaikkei vikavalo palaiskaan. Sitä en tiiä kattooko katsurit sen kummemmin koodin merkitystä vai tuleeko jokaisesta muistissa olevasta sanomista. Vanhempien autosta ihan varmuudeks tarkistin muistin vian korjauksen jälkeen, tässä tapauksessa ei kuitekaa ollu jääny.
-
Katsuria kiinnostaa vain päästöihin vaikuttavat koodit ensisijaisesti.
-
ok! kiitos neuvoistanne.