Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: thoai - 04.11.2015, 11:17:55
-
Elikkäs viime viikolla liikkeestä ostettu Volvo alkoi eilisestä lähtien näyttämään moottorin vikavaloa mittaristossa ja lisäksi tänään huomattiin, että toi otsikossa mainittu "pumpe UP28" (ilmeisesti sähköinen alipainepumppu jarruille??) pitää n. 1min verran sirisevää ja tikittävää ääntä moottorin sammutettua. Lisäksi kys. pumppu on kuuma (tosi kuuma) ajon jälkeen.
Itse en ole autolla vielä ajanut oston jälkeen, mutta semmoiset infot sain isältä, joka autolla on ajanut.
Muilla ollut samoja ongelmia, vikakohdetta?
Olen tässä aamulla pikaisesti googletellut, mutta vielä mitään selkeää vikakohdetta en ole löytänyt. Lähdenkö vaihtamaan tuota pumppua (joka maksaa n. 300-400e)??
Kysyisin, onko normaalia että toi pumppu on kuuma ja pitää ääntä auton sammumisen jälkeen?
Vikakoodeja en ole vielä käynyt lukemassa (onko joku harrastajista Oulun seudulla, joka kykenis lukemaan?)
Kiitti etukäteen
-
Sen verran googlettelin lisää, että vika luultavasti tuossa paineanturissa, joka ohjaa tuota sähköistä alipainepumppua.
Osaako joku sanoa, missä tuo anturi sijaitsee ja millä nimellä tuota anturia myydään? :o
-
Liike korjaa vian.
-
Liike korjaa vian.
Tämän kortin katsoisin ensin ennenkö itse tekisin mitään...
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=46581.msg816129#msg816129
olisko yks vika tähän juttuun liittyvä... Se pumppu voi vissiin sulaa pilalle jos käy kokoajan....