Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: aamuna87 - 07.11.2015, 14:49:34
-
Kyseessä siis kaverin 940 B230FB moottorilla varustettu auto.
Vikahan on seuraavanlainen. Ei käy oikein huonostikaan tyhjäkäyntiä saatikka ota kierroksia.
Vikakoodeja antaa 2-3-2, 2-3-1 aina, eilettäin vilautti kerran koodia 2-2-3 mutta ei uusinut poiston jälkeen.
-Vaihdettu bensansuodatin ja pumppu, paineet nousi sieltä 2barin tienoilta karvan alle 3bariin.
-Kaasuläppäanturi uusittu.
-Hiljattain IMM uusittu, mallia biltema, tänään kokeiltu boschilaista, ei vaikutusta.
-IMM johdon ku näppää irti ja starttaa ni lähtee käyntiin mutta huonosti, tasaisen varovasti ku koittaa nostaa kierroksia ni yrittää heräillä mutta puutuu ja sammuu aika nopeaa. Kun liitin on paikallaan niin ei oikein suostu käynnistymään ja paukuttaa putkessa.
-Tyhjäkäyntiventtiilin luisti liikkuu kun auton saa käyntiin, oletettavasti ehjä.
-Kun auton saa käyntiin ja raottaa imusarjan päästä sitä letkua mikä menee tyhjäkäyntiventtiilillle niin moottori toimii jotakuinkin normaalisti ja ottaa kierroksiaki jotakuinkin normaalisti. Eli käytännössä kun moottori saa lisää ilmaa niin toimii.
-Lambdakin on kuulemma suhteellisen uusi.
Äkkiseltään vaikuttaisi että käy ronskisti rikkaalla mutta miksi ???
Alkaa usko loppua jo niin omistajalta kuin kihoiltakin :-[ :-[ :-[
-
Missä tilanteessa ne paineet on sen 3 bar? Liian rikkaalla ainakin vikakoodien puolesta, ja se että lambda suht uus, ei tarkota että välttämättä ois ehjä.
-
Missä tilanteessa ne paineet on sen 3 bar? Liian rikkaalla ainakin vikakoodien puolesta, ja se että lambda suht uus, ei tarkota että välttämättä ois ehjä.
Silloin kun auto ns normaalitilassa (kaikki liittimet kiinni yms) niin startatessa karvan alle 3bar ja sit ku lopettaa starttaamisen ja pumppu pukkaa vielä sekunnin niin paine nousahtaa 3bariin ja sitte laskee nollille.
-
Kyl siellä pitäis olla vielä paine vaikka pumppu lopettaakin. ettei vaan joku suutin/suuttimet puske niin paljon kamaa mitä päästää läpi? tai sit ecu vika ja kaikki suuttimet auki?
-
Kyl siellä pitäis olla vielä paine vaikka pumppu lopettaakin. ettei vaan joku suutin/suuttimet puske niin paljon kamaa mitä päästää läpi? tai sit ecu vika ja kaikki suuttimet auki?
Eli voisiko joku suutin olla mekaanisesti rikki ja kusee paineet ja aineet läpi ?
Suuttimet siis virrattomana pitäisi pitää paineet, eli pitäisi olla kiinni silloin kun liittimen näppäsee irti?
-
Suuttimet siis virrattomana pitäisi pitää paineet, eli pitäisi olla kiinni silloin kun liittimen näppäsee irti?
Kyllä.
-
Kyllä.
Okei, pitääpäs tutkiskella.
-
Heitä kuikkaa tai pulua sillä biltema imm.
Onkos lambaada myös biltemasta. Jos kyllä niin kuikkaa kohti.
Käytetyt bossilaiset pelaa paremmin mitä uudet biltemalaiset.
-
Heitä kuikkaa tai pulua sillä biltema imm.
Onkos lambaada myös biltemasta. Jos kyllä niin kuikkaa kohti.
Käytetyt bossilaiset pelaa paremmin mitä uudet biltemalaiset.
en tiä kenen tekele lambda on. kyllä kaverille totesinki että ei ei biltemasta :D pitää nyt tutkiskella nuo suuttimet että kuseekos siellä joku ku bensapaine tosiaan laskee nollille heti ku avaimen kääntää nolla asentoon.
-
Onko luettu myös sytytyksen viat? Reikä 6.
Kuulostaa kyllä kovasti imm-vialta tai moottorin lämpöanturin temppuilulta. Nollattiinko koodit ennen toisen imm kokeilua?
Kannattaa ehkä mitata se imm ohjeiden mukaan, löytyvät faq puolelta kohdasta 700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit
Ota yksi suutinliitin irti ja laita siihen vaikka 5w lasikantapoltin ja starttaa, vilkkuuko lamppu? Jos ei vilku niin boksi ei maadoita suuttimia. Jos poltin palaa aina kun virta on päällä, silloin suuttimetkin ovat auki aina. Vika johtosarjassa tai boksissa.
Tuo bensanpaineen nopea häipyminen voi johtua siitä vaihdetusta bensapumpusta, kaikissa tarvikepumpuissa ei ole mukana takaiskuventtiiliä vaan se pitää ottaa vanhasta. Koneen pitäisi toki käynnistyä pitemmän startin jälkeen.
-
Onko luettu myös sytytyksen viat? Reikä 6.
Kuulostaa kyllä kovasti imm-vialta tai moottorin lämpöanturin temppuilulta. Nollattiinko koodit ennen toisen imm kokeilua?
Kannattaa ehkä mitata se imm ohjeiden mukaan, löytyvät faq puolelta kohdasta 700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit
Ota yksi suutinliitin irti ja laita siihen vaikka 5w lasikantapoltin ja starttaa, vilkkuuko lamppu? Jos ei vilku niin boksi ei maadoita suuttimia. Jos poltin palaa aina kun virta on päällä, silloin suuttimetkin ovat auki aina. Vika johtosarjassa tai boksissa.
Tuo bensanpaineen nopea häipyminen voi johtua siitä vaihdetusta bensapumpusta, kaikissa tarvikepumpuissa ei ole mukana takaiskuventtiiliä vaan se pitää ottaa vanhasta. Koneen pitäisi toki käynnistyä pitemmän startin jälkeen.
En ainakaan ite ole kattonu syttöpuolen koodeja, pitää tarkastaa ku on seuraavan kerran auton kimpussa. Uskon että pumpussa on takaisku ku otettu varaosaautosta eli on orkkis, ainaki vissiin... Pitääpä testata pikkupolttimolla nuo suuttimien liittimet mitä ne kertoo..