Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Lasu - 07.11.2015, 17:34:03
-
Tervehdys.Otsikon mukainen auto temppuilee,risteyksiin tultaessa,kun kaasun päästää tyhjäkäynnille,niin sammuilee.Varoitusvalot syttyvät,öljynpainevalo jää palamaan,vaihde P-asentoon ja starttaus,hyvin lähtee käyntiin ja tottelee kaasua,ajaminen sujuu hyvin,kunnes tullaan taas seuraavaan risteykseen tai liittymään.Onkohan se kallis kaasuläppäkotelo sanomassa työsopimuksen irti vai mikä vollea riivaa?Ajettu 360000.Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
-
Onko vikakoodit luettu ??
-
Ei ole vikakoodeja,eikä moottorihäiriövalo ole palanut
-
Mulla teki aikoinaan Audissa viallinen lambda-anturi tuota.
-
Kaasuläppäkotelolta kuulostaa. Puhdistamisesta kannattaa aloittaa. Ei kovin iso homma. Haulla löytyy lisätietoja.
Itsellä auttoi (S60 -03 vapaastihengittävä) pari kolmevuotta sitten ja muuta ei ole tarvinnut, vielä.
-
Täysin samaa ongelmaa esiintyi itsellä aikoinaan -00 vuosimallin V70:sessä, auto oli tosin manuaali, mutta tuolla surullisen kuuluisalla Magneti Marellin kaasuläppäkotelolla. Risteyksissä hyytyi, mutta avaimesta kääntämällä heti taas käyntiin, ei oireillut muuten mitenkään, ja puhdistuksen jälkeen tuli ajeltua ilman ongelmia sen aikaa kun auto minulla oli.
Ei muutakun rohkeasti irroittamaan läppää ja rätillä sekä elektroniikan puhdistussprayllä pääsee jo pitkälle. Nettihän on pullollaan infovideoita kuinka tuo läppä irtoaa. :)
-
Juu...kävin aamulla Forssan Keskusautohallilla,jossa tehtiin kaasuläppäkotelon putsaus.Oli kyllä täynnä mustaa nokea erityisesti imusarjan puoleinen lohko,asentajakin sanoi,että ohhoo,ompas likainen.Kotelo putsattiin,uudet softat moottorinohjausyksikölle ja kaasuläppäyksikölle.Hintaa tuli 125 euroa ja noin tunti meni siihen.Nyt sitten kokeillaan,joko vika poistui,ajoin jo varmaan 40 kilometriä kaupunkiajoa ja toimii kuin junan vessa.Että semmoinen homma,osaan nyt itsekin putsata,kun näin,että miten se tehdään.P.S Korjaamopäällikkö sanoi,että uusi kotelo maksaa heillä 460 euroa,on kuulemma hinnat tulleet alaspäin.Paljon kiitoksia kaikille opastusta hommaan antaneille! :) :) :)
-
On joo koteloiden hinnat tulleet reilusti alas, mutta eivät kuulemma kestä enään niin hyvin jostain syystä. Onko alettu valmistaa jossain halpamaassa vai mikä on. Niitä on kuulemma jouduttu vaihteleen hetken päästä uudestaan. >:(
-
Näinhän se on,nykyään ei tehdä enää mitään muuta kuin pelkkää romua! >:( :-[ :(
-
On joo koteloiden hinnat tulleet reilusti alas, mutta eivät kuulemma kestä enään niin hyvin jostain syystä. Onko alettu valmistaa jossain halpamaassa vai mikä on. Niitä on kuulemma jouduttu vaihteleen hetken päästä uudestaan. >:(
Taitavat olla ns. refurbished malleja. Pyhästä hengestä kiinni kauanko kestävät.