Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: Lainio80 - 10.11.2015, 21:53:21
-
Neuvoille/ideoille tarvetta..
Ajatuksena päivittää farkku amazoni uudempaan tekniikkaan! Onko mahdollista sovittaa tekniikka jostain uudemmasta mallista? (Moottori,laatikko,akseli) esim240?! Ja mitenkä mootorin vaihto on katsastus setää ajatellen, voiko moottoria ottaa toisesta mallista.?
Ps. Ehkä kävi jo selväksi että kyseessä ensimmäinen amazonini :idiot2:
-
Onhan se mahdollista kunhan ei tehot ja kuutiot kasva liikaa..
Olen nähnyt jopa pösön diesel moottorilla katsastetun farkku Amazonin. ELK
-
Onhan se mahdollista kunhan ei tehot ja kuutiot kasva liikaa..
Olen nähnyt jopa pösön diesel moottorilla katsastetun farkku Amazonin. ELK
Entäs aluvitonen..
-
Entäs aluvitonen..
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28920.0 Siitä vaan mallia kattomaan :pomo:
-
Tarina ja omat silmät kertoi leimatusta kolmiovisesta farkkuamasta jossa oli vw/volvo kuutosdiesel. Eli moniakin vaihtoehtoja on.
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28920.0 Siitä vaan mallia kattomaan :pomo:
Ajatuksena laittaa s40 kone vm03. 2.4 (103kw) konttorilta sanoivat että poikkeusluvan joutuu hakemaan, mutta pienin perusteluin lupa pitäisi tulla! Nyt kysymys kuuluu mikä laatikko voisi tuohon koneeseen sopia? M90!?
-
Tarina ja omat silmät kertoi leimatusta kolmiovisesta farkkuamasta jossa oli vw/volvo kuutosdiesel. Eli moniakin vaihtoehtoja on.
Tässä todistusaineistoa muidenkin silmille :)
(http://img.photobucket.com/albums/v245/Kulmamies/Amazon%20dtic/7c59179a.jpg) (http://smg.photobucket.com/user/Kulmamies/media/Amazon%20dtic/7c59179a.jpg.html)
-
Ajatuksena laittaa s40 kone vm03. 2.4 (103kw) konttorilta sanoivat että poikkeusluvan joutuu hakemaan, mutta pienin perusteluin lupa pitäisi tulla! Nyt kysymys kuuluu mikä laatikko voisi tuohon koneeseen sopia? M90!?
Sehän siihen käy suoraan, sovitelevyllä tai kytkinkopan hitsauksella moni muukin.
-
Sehän siihen käy suoraan, sovitelevyllä tai kytkinkopan hitsauksella moni muukin.
Käy suoraan mutta peltihommia on luvassa, senverran iso möykky se on. Bemarin laatikot taitaisivat olla vähän sirompia kooltaan, ja myös vahvempia jos enemmän voimaa haluaa.
-
Käy suoraan mutta peltihommia on luvassa, senverran iso möykky se on. Bemarin laatikot taitaisivat olla vähän sirompia kooltaan, ja myös vahvempia jos enemmän voimaa haluaa.
Siis bemarin lootaa etsimään.. Mikä malli tai vm jne on paras?! Entäs kardaani?
levyjarrut on tavoitteena joka nurkkaan. Onko silloin 240 taka-akseli paras vaihtoehto?
Kiitos jo etukäteen :o
-
Bemarin laatikoita voi kysyä ainakin Boostilta http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=55180.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=55180.0)
240 taka-akseli käy, on tosin hieman alkuperäistä leveämpi,vanteiden jako muuttuu ja vaatii uudet kiinnikkeet mutta levyjarrut saa samalla. Kardaani pitää rakennella kun laatikko ja perä on valittu ja soviteltu.
Neuvoisin vielä että mieti ensin mitä kokonaisuutta tavoittelet ja rupea sen mukaan hankkimaan palikoita. Vaatimukset ovat hyvinkin erinlaiset jos tavoitteena on tehdä 500 heppainen ratapeli vain riittääkö vakiot 140 hevosvoimaa.
-
Kiitos vinkeistä!
Ajatuksena on tehdä uudella tekniikalla varustettu amazon..
Nyt on kone löytynyt ja vaihdelaatikko menee tilaukseen. jos jollain on 240 taka-akseli ylimääräisenä kuleksimassa niin ostan pois!