Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Volvo 240GL - 11.11.2015, 07:53:28
-
Elikkä tuli ostettuu tällä kertaa ruiskuvolvo. Ongelmana on että kylmänä käynnistäessä kierrokset nousee heti melko korkealle ja parin sekunnin päästä yltyy siitäkin vielä vähän (oisko about 2500-3000) korkuudel. Antaa vähän aikaa huutaa niin se laskee tyhjäkäynnille, sen jälkee kulkee ja käy normisti taas. Oisko ideoita mikä vois olla vikana?
-
Lämpötila-anturi? Palaako vikavalo?
-
Ei pala vikavalot.
-
TPS rikki tai väärässä asennossa.
-
Mitäs tarkoitat tps:ällä?
-
tps= throttle position sensor eli kaasuläpän asentotunnistin.
-
Pystyykä sitä mittaamaan mitenkään? Tai jos se on väärässä asennossa, miten sen saa oikeeseen asentoon?
-
Kaasuläppää kun käännät hieman, niin sen pitää naksahtaa. Säätämisestä en tiedä.
-
Siinä kaasuläpässä on kaksi säädettävää asiaa. Sen katkaisijan pitää naksahtaa heti kun kaasuun kosketaan. Ja toinen on kaasuläpän perussäätö eli tyhjäkäyntimoottorin letku tukittuna 500rpm.
-
Naksahtaa kyllä heti kun kaasuläppään koskee. Eli se on ainakin ok. Mitäs sit voisi kokeilla?
-
Naksahtaa kyllä heti kun kaasuläppään koskee. Eli se on ainakin ok. Mitäs sit voisi kokeilla?
Kannattaa vielä mitata siitä liittimestä että kytkee oikeasti se kytkin. Se voi naksahtaa, muttei kytke mitään.
-
Laitettiin testeri kii ja semmosii vikakoodei oli et voi ollakki ruiskuboksis jotai häikkää.. täytyy tutkia lisää.