Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: heke63 - 06.07.2011, 11:41:05
-
Mikähän mahtaa olla kun tyhjäkäynti hävisi tyystin. Ei yhtä äkkiä vaan pikkuhiljaa noin viikon kuluessa. Kaasari luultavasti 2-kurkkuinen strömberg. Kone+kaasari vuodelta -85. Starttipilottia ruiskuteltu sinne tänne, eikä ilmavuotoja tunnu olevan. Lisäksi vaihdoin ne kiinnityslaipan tiivisteet, jotka ovat molemmin puolin pakeliittia vaan ei auttanut ja musta tyhjäkäyntivahti (minne menee kaksi johtoa) on ilmeisesti kunnossa. Viime syksynä sinisen asentaja sääti välitöinään sieltä kiinnityslaipassa olevasta seosruuvista vähän rikkaammalle ja toimi talven yli ihan OK. Eli auttaisiko jos lähtisi sieltä ruuvista mutu- tuntumalla kääntelemään ja mistähän löytyisi niin pitkä ruuvari vai onko siihen olemassa joku erikoismallinen pitkä avain. Ja kumpaan suuntaan menee rikkaammalle? Vaiva on siis hyvin kiusallinen, Akka meinasi jo ajaa ulostulorampilta ulos kun kone sammui ja tientenkin tehostimet hävisi! Kiitos jo etukäteen, omat evääni eivät enää riitä.
-
Solex Cisac tuo kaasari luultavammin. Kaasarista ruiskuun. Viikolla 240 b2.1et ssä tyhjäkäynti kierrokset tippui nollaan. Jarrutehostajan ja siitä lähtevän alipaine letkun välillä olevassa valkoisesta liittimestä pääty irronnut. Hyrppi siitä sitten ilmoja. 1. kertaa ilmavuotoa täällä. Cisaceissa juuri tuo bakeliittu 20 vuotta palvenneena alkaapi vuotaa.
Cisacissa seoksen säätöön käy ihan normaali pikkanen meisseli. Ottaa päästölapun (täällä päin 10e) ja samalla tulee säädettyä arvot kohilleen.
-
Jarrutehostajan ja siitä lähtevän alipaine letkun välillä olevassa valkoisesta liittimestä pääty irronnut. Hyrppi siitä sitten ilmoja. 1. kertaa ilmavuotoa täällä. Cisaceissa juuri tuo bakeliittu 20 vuotta palvenneena alkaapi vuotaa.
Cisacissa seoksen säätöön käy ihan normaali pikkanen meisseli. Ottaa päästölapun (täällä päin 10e) ja samalla tulee säädettyä arvot kohilleen.
[/quote]
No se jarrutehostinhomma on tarkistettu jo monesti ja itse asiassa se pakeliittikin on vain pari vuotta vanha. Tänään lainasin sinisellä pitkän ruuvarin ja säätelin sinne tänne. Vähän parani, mutta ei käy vieläkään kuin huonosti tai ei ollenkaan. Tuntui, että se säätöruuvikaan ei reagoisi niin kuin viime syksynä kun sinisen mies sitä käänteli. Harmi vaan että oli ko. kaveri lomalla. Kuulemma pajan ainoa, joka oikeasti kakssatasista vielä jotain ymmärtää. Eli lisää neuvoja vielä, pleace.
-
Jos on läppäakseli kulunu niin horii sieltäkin ilmaa, vanhemmiten nuo alkaa oireileen väkisinkin. Varaosia tuohon on muistaakseni saatavilla aika heikosti.
-
Pääsin käsiksi siihen seosruuviin (löytyi pitkä ruuvari eräästä liikkeesta). Täysin auki kierrettäessä käy paremmin, mutta ei tasaisesti. Eikä auta tyhjäkäyntiruuvin kiertely ja se seosruuvikin vain vähän. Kulkee ja kiertää kyllä ihan normaalisti kun kaasua painaa. Mistähän löytyisi sellainen purkaamo, josta saisi ostaa koko kaasuttimen? Vai löytyisikö vielä kikkoja. Pinna alkaa olemaan tohon vaivaan niin tiukalla, että olen valmis ostamaan vaikka uuden kaasarin, jos jostain sellaisen enää jostain saa.
-
Ostoilmotus vaan tänne nii kyllä niitä löytyy, itelläkin on sellanen mut kunnosta en voi mennä takuuseen :-[
-
http://www.kaasutinexpertti.fi/
soita kurki-suoniolle ja kysele siltä