Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jiivee666 - 11.11.2015, 20:50:08
-
(http://i118.photobucket.com/albums/o118/Jiivee217/Mobile%20Uploads/WP_20151111_20_28_59_Pro_zpskuuzxrec.jpg) (http://s118.photobucket.com/user/Jiivee217/media/Mobile%20Uploads/WP_20151111_20_28_59_Pro_zpskuuzxrec.jpg.html)
Asensin Do88 3" turbon imuputken ja sain tollasen aikaseks jotenkin.
Toihan viittaa magneettiventtiiliin joka on flektin muovissa kiinni.
Johto ainakin ok, venttiili uusittukkin joku aika sitten...
Kysymys kuuluukin että kuuluuko huohottimen lämmitysvastus jotenkin tuono EVAP
järjestelmään, sinnehän se letku menee. Mulla on sen vastuksen johto ollut jo vuosia irti ilman ongelmia
ja nyt kuitenkin sen törkkäsin kiinni putken vaihdossa. Oli tosi likainen liitin, putsasin sen ja kiinni.
Toi oli ainut mikä "muutos" oli lukuunottamatta putkea. Pitää ottaa irti ja koittaa katooko koodi.
Toinen koodi oli mikä kylläkin katos nollauksella kuului jotenkin "read memory of ADR module" tms..
e: "P1655 Please check DTC Memory of ADR Control Module"
noinhan se tais mennä kun vähän guuglaili
-
Evapin sulake palanut. Tilanne ohi(toistaiseksi...)
Eikä letku siihen mennykkään vaan viereiseen letkunippaan, hyvä muisti ;D
-
No ei ollu pitkä toistaiseksi, Evap is bäk ja sen kaveri
(http://i118.photobucket.com/albums/o118/Jiivee217/Mobile%20Uploads/WP_20151112_07_53_30_Pro_zpsw6auixe0.jpg) (http://s118.photobucket.com/user/Jiivee217/media/Mobile%20Uploads/WP_20151112_07_53_30_Pro_zpsw6auixe0.jpg.html)
Mikähän toi ADR moduuli on?
(http://i118.photobucket.com/albums/o118/Jiivee217/Mobile%20Uploads/WP_20151112_17_56_26_Pro_zpscyrkc5ly.jpg) (http://s118.photobucket.com/user/Jiivee217/media/Mobile%20Uploads/WP_20151112_17_56_26_Pro_zpscyrkc5ly.jpg.html)
vika selvitetty
-
Päivitit viestiisi vian selvinneen. Kerrotko meille muillekin foorumilaisille, mikä oli vika ja miten se korjautui. Muillakin saattaa joskus ilmetä sama ongelma.
-
Oli huohottimen lämmityksen 2 napaisesta pistokkeesta toinen johto poikki ja se otti maihin moottorin kylkeen ja aiheutti vikakoodiryppään.
-
Hyvä että selvisi :-)
Jäin vielä ihmettelemään koodinlukijasi antamaa selitettä vikakoodille P1655. Volvon OBD-listalta löytyy selitteeksi: P1655 ECM-6440 Camshaft reset valve. Signal too low.
Tuo ADR Control Moduleen viittaava selite löytyy Audin vikakoodiluettelosta ja eikös VAG-tuoteissa ole ADR-koneita...
-
Hyvä että selvisi :-)
Jäin vielä ihmettelemään koodinlukijasi antamaa selitettä vikakoodille P1655. Volvon OBD-listalta löytyy selitteeksi: P1655 ECM-6440 Camshaft reset valve. Signal too low.
Tuo ADR Control Moduleen viittaava selite löytyy Audin vikakoodiluettelosta ja eikös VAG-tuoteissa ole ADR-koneita...
Joo mietin tota itsekkin, toi on joku yleislukija ekoissa kuvissa et se ei varmaan osannu kohdistaa oikein noita koodeja
vaikka se pyysi tarkentamaan mistä autosta on kyse koodeja lukiessa..
Sitten katoin tolla autocomia vastaavalla niin oli ehkä vähän järkevämmän näköstä.