Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Diepro-76 - 12.11.2015, 18:54:17
-
Eli oisi kyse -95 850 2.5i 20.v (125kw)5-sylinterinen farkku volvo!
Käynnistin auton marketin pihalla ja hieman nykimistä oli havaittavista,sehän alkoi mennä ihan älyttömäksi,pidin tossa 3000-4000rpm välillä,ja avot putkesta metrisen liekin nakkas,no sammutettiin auto,vietiin korjaamolle,joka vaihtoi lambda anturin,ja itte vaihdoin virranjakajan kannen.
Elikkäs vaihdettu on lambda,puolan johdot,virranjakajan kansi ja tulpat,mutta auto ei vaan käynnisty,ennen lambdan vaihtoo auto lähti jotenkin käymään,tunnusti että kävi neljällä sylinterillä,ja yks päästi bensat pakoputkeen.
Osaisiko joku neuvoa että mikä voisi olla.??
Alkaa jo stressata kun ei vikaa löydy :-\
Olisin todella kiitollinen jos joku voisi auttaa tässä propleemassa!!??
kiitos jo etukäteen jos joku auttaisi...
-
Oisko ilmamäärä mittari syypää, ootko käyttäny autoa piuhassa, eli vikakoodit lukenut?
Pyörittääkö startti?, toinen vaihtoehto on nokka-akselin asentotunnistin, se on yks ongelma kohta jos ei starttaa. Koodeja lukemalla selviää varmasti asiat.
-
IMM on vielä katsomatta,niin kiireinen korjaamo että ei kerenny laittaa piuhoihin kiinni,toivottavasti huomenna kerkeisi.
Kiitos neuvoista,näillä eteenpäin..ja jospa se vika löytyisi!!
-
IMM on vielä katsomatta,niin kiireinen korjaamo että ei kerenny laittaa piuhoihin kiinni,toivottavasti huomenna kerkeisi.
Kiitos neuvoista,näillä eteenpäin..ja jospa se vika löytyisi!!
Toivotaan että vian aiheuttaja löytyy ja saat auton kuntoon :)
-
Kaverilla oli bensapumppu jotenkin puolisökönä ja tarpeeksi kun oli sahannut niin hävisi puristukset totaalisesti.
Pieni tilkka 2t-öljyä jokaiseen pyttyyn niin tuli kyllä puristukset takaisin.
-
Jos sulla on tosiaan -95 malli niin siitähän luet vikakoodit itse sillä konehuoneen ledihäkkyrällä, ohje on täälläkin faq puolella.
Jos se on jo -96 mallia eli tullut myyntiin -95 syksyllä niin siinä on obd portti vaihdekepin etupuolella kolikkopaikan alla.
Palaako vikavalo? Tuota imm veikkaan myös viaksi.
Voihan se olla viallinen puola tai sen kupeessa oleva sytkänpääte joka on puolassa kiinteästi.
-
Aa,tosta en olekkaan kuullut että sen kolikko systeemin alla on tollainen.eli mitenkä sen katto konehuoneesta ledil??ja malli on -95
-
Tossa suora linkki fag-puolen juttuun. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=165.0
-
Liimaventtiili?
Avaimen patteri?
Ajonesto päällä?
-
Elikkäs kävin autolla tuleeko kipinä tulpille,ja jokainen pelasi,tää alkaa niin mysteeriksi mennä et alussa löi melkein raakana bensaa putkistoon,no lambda vaihdettiin niin ei sitäkään vertaa yritä käyntiin,ennen lambdan vaihtoo sentäs lähti käyntiin.
Ja tietty puhelin jäi kotiin kun oisin niitä ledi juttuja kattonu,A-boksissa tuli muihin virta paitsi nr.7 ei tullut,ja B-puolella ei tullu mihkään virtoja...ja liekkö mittari vaihdettu kun ei oo mittarissa muuta kun trippi mittarin nuppi!!
-
Niin se piti kysyä että ilmanputsariin kun tulee 2:lla torksi ruuvilla kiinni ja siihen menee 4-pinninen liitin,ja näkyy ilman otto aukosta,siitä kohti missä lähin ilman rööri ennen konetta,niin onko se ilmamassamittari??purin irti sen ja siellä sisällä sellainen 3 haarainen mikropiiri levy,ja josta ensimmäinen on katkennut...lähtiskö käyntiin vaikka se ei täydellisesti pelaiskaan!!ja vuosimalli oli -95 850 20-venttiilinen 2.5i 5-Sylinterinen kone,kun katottiin eilen 10.venttiilisen koneen ilmanputsarin sitä ilmamassamittaria,ja niissä oli aika paljon eroja!!
Voisiko joku valistaa mua... :)
-
Se vielä,eli kun on boksi A ja boksi B josta niitä ledi systeemejä kattoo,niin onko boksi A sytytys puolelle?
Ja boksi B onko sitten bensa puolen juttuja??
Kun itsellekkin tää oli uus tieto niin vähän haku ammunnalla noista tietää jtn.
Olisi kiva tietää!!
Todella paljon kiitoksia kaikille jotka ovat jo auttaneet,vielä kun saisi noista ledi boksin toiminnasta tietoo niin olisi todella kullan arvoinen tieto!!
-
Tossa suora linkki fag-puolen juttuun. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=165.0
-
Tosiaan lue ne fag-puolen ohjeet joihin linkin laitoin. Ei tässä paljoo enempää voi neuvoa. A-boksista luetaan ne kaikki, eri numeroinen reikä vaan mitä vikoja halutaan ulos. OHJEET..
20 ja 10 venttiilinen on ihan eri systeemit. 10 v on imuilmanlämpöanturi 20v on massamittari. Jos siellä jotain poikki on niin sökö se on.
-
Lähtee se ehkä käyntiinkin ilman ilmamassamittaria. Ota töpseli irti.
Mutta tuo kuvaamasi imuputken instrumentti on tietenkin oltava ehjä. Ja se on ilmamassamittari.
-
No niin,nyt käytiin vikakoodi läpi,eli 4-4-4 hydrauli yksikkö,
Acceleration singnal P1307 low P1380 high.....siis kun lukee noita vika koodi listaa,ja niinkun ABS:n vika ois toi,mutta miten toi käynnistämiseen??alkaa jo oikeesti usko loppua ton auton kanssa,sulakkeet ok,sytytys pelaa mut ei vaan yritäkkään käyntiin!!
-
Onko jako kohdallaan?
Hetkinen, saitko saman koodin sekä kakkos- että kolmospesästä?
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2410.0
Onko nokka-akseli vuotanut öljyä pyörimisen tunnistimelle?
-
SAA POISTAA ILMOITUKSEN
-
SAA POISTAA ILMOITUKSEN
Miten Internetistä saa poistettua?
Kertoisit nyt annetun avun vastineeksi, mikä autosaa oli vikana.
-
SAA POISTAA ILMOITUKSEN
Eikä saa!
-
Eli autoo ei keretty saada kuntoon,kun oli korjaamon pihalla joku f*king fiksu käyny tiputtaa kaikki lasit ja lamput paskaksi!!et sytkä puoli ainakin saatiin kuntoon mutta mua jäi mietityttää kun sellanen no ei merkki paja laitto sitä osittain osittain itse laitoin,kun ennen lambda anturia lähti käyntiin ja kävi vähän niinkuin 4:llä olisi käyny,että viides sylinteri ei ois mukana ollu!!noh korjaus pajalla vaihto lambdan niin sen jälkeen ei yrittänytkään käyntiin!!et oliko tää pili pali paja tehny jonkun mokan kun vaihto lambdan,et oliko siinä tullu esim vahingossa johdot kolvattua väärin??ja toi mua kans mietitytti että kun lambdan kävin ostaa niin varaosaliikkeessä painotti älä tinaa kiinni johtoja että mukaan tulevilla liittimillä!!sanoin siellä pajalla siitä,ja mukana oli vielä A4 paperi missä luki että älä tinaa johtoja kiinni!!mutta täähän oli tinannu,vahingossa yksi työntekiä sanoi että(juu kyllä se piip henkilö on tinannu jo johdot!!) no siinä sitten funtsin omassa mielessä että olisiko tinaaminen voinut hajottaa uuden lambdan??ja kun auto oli pajan pihassa 3.vk ja tosiaan tällä paikan pomolla tuntu koko ajan olevan olevan kiire,ja että ei rupeis kattoo,mut vastahakoisesti etti ajan että rupeis laittaa autoa!!noh pe kävin sopimassa että tiistaina hän rupeis laittaa tai etsimään vikaa,mutta sitten tapahtui tämä auton ilkivalta,no korvashan ne auton hintaa nähden ihan ok:sti,mutta auto piti luovuttaa autovahinko keskukseen,ja enhän mä ainakaan plussan puolelle jäänyt,laskin tossa kuitteja,yht.n.700€ joissa ei työn määrää ole laskettu,...suoraan sanottuna vi*utti,kun just löytäny helkkarin hyvä korisen 850 volvon,ei missään ruostetta,siksi laitoin etupäähän ja takapäähän lähes kaikki uutta,mut ei se vakuutus tarkastaja paljo niille arvoo antanu,en saanu edes ottaa 17"n aluja pois,kun ei toisia kesäkumeja ollut,ja talvirenkaat vaativat!!mutta yhteen laskettuna mulle jäi se käsite että uus lambda ei ruennu pelaa!!mä kävin tulpat läpi,uudet tulpat,uusi virranjakajan kansi,pyöriä,tulpanjohdot,puola...mut sitä kun pätevänä rupes laittelee uusia osia sen lambdan jälkeen niin ois pitäny koputtaa päätä,ja ottaa järki käteen ja miettiä että voisi kaverin ottaa ja tarkistaa esim.kipinän,mutta ainut minkä vikakoodin anto 4-4-4 eli abseihin jotain sähkö häikkää??en tiedä oliko siinä osuus??että kulkiko sitä kautta virta johonkin muuallekkin!!mutta jos on mysteeri vika,käyttäkää merkki korjaamolla,vaikka muutaman kympin enemmän maksaa sieltä saa tiedon missä vika!!!eivät arvo että vaihdettasko tuo,ja sit tuo jne siinä meiken neuvot!!
nyt volvo s40 vm-2002 niin olen ollut tyytyväinen!!
-
Mutta toivon että joku saisi tästä jotain apua vian etsintään!!
ja konehan oli 850 2.5i 5-sylinterinen 20.venttiilinen 170hp,sama kone taitaa olla myös T5 koneissa,ainakin 850 ja ilmeisesti joissain v70 volvoissa!!??ihan sata varmaksi en tiedä mutta tämmöstä olen kuullut,eli 850 samalla koneella mut turbolla höystetty on 192hp vakiona!!