Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Jouscar - 13.11.2015, 15:46:26
-
Auto on-98 2.5 TDI ja keskikulutus 10l satasella, todellinen ei ajotietokone arvo.. Aika pirteän tuntuinen verrattuna -00 S80:iin joka kuluttaa 6l. Onko näitä ollut tapana ohjelmoida tai tehdä pirivirilastuja?
-
Pumpun johtosarjassa voi olla tehoboksi, mutta ei kai sekään yksinään tuollaista aiheuta... Pumpun kantta on myös voitu koputella,ks. "Hammer mod".
Miten ihan perusjutut, ajoitus, vikakoodit, eihän vuoda polttoainetta jne?
-
Ei tuon pitäisi millään syödä noin paljoa. Ainakaan jos etäisestikään noudattaa nopeusrajoituksia. Lähinnä paluupuolen vuoto tulee mieleen.
7-8l väliin meneviin kulutuksiin pitää antaa aika raakaan malliin tennaria, ja viritykset yleensä laskee kulutusta dieselissä.
-
Mä olen päässyt 10-11 litran kulutuksiin silloin kun vedin trailerilla Amazonia. :D
Voi siellä olla joku tehoboksi tai evrymod, mutta ei ne noin kovaa kulutusta aiheuta. Jotain vikaa on nyt jossain.
-
Mulla oli tollanen 945 vuonna 2000, ja tais syödä jotain 7 litraa...
Ja ei se kyllä ainakaan pirteältä pitäis tuntua.. :D
Onko auton ylläpito ollut moitteetonta vai onko ajanhammas päässyt puremaan?
Äkkiä jos vähän kaikki komponentit sinnepäin, moottori ei säädöissä ja puristukset puuttuu, jarrut kinnaa, pyörän laakerit lopussa yms...
-
Mulla oli tollanen 945 vuonna 2000, ja tais syödä jotain 7 litraa...
Ja ei se kyllä ainakaan pirteältä pitäis tuntua.. :D
Onko auton ylläpito ollut moitteetonta vai onko ajanhammas päässyt puremaan?
Äkkiä jos vähän kaikki komponentit sinnepäin, moottori ei säädöissä ja puristukset puuttuu, jarrut kinnaa, pyörän laakerit lopussa yms...
No tässä nyt kyseessä on kuitenkin V70. Eli "vähän" eri tekniikkaa kuin se jeesuksenaikanen D24.
Todnäk sinne on laitettu evry ilman katkaisijaa ja vähän hammermodia, jos ei autossa ole vikakoodeja muistissa. Oikein ohjelmoitu laite ei tuommosia määriä syö ilman ylimääräistä kuormaa.
-
Tdissä voi lastuki heittää vikakoodia polttoaineen määrälle. Tarkkaa koodia en nyt muista. Noin reilua kulutusta mulla ei ollu koskaan paitsi kun ahtopaineet vuosi ja kun imm oli rikki.
Mitenkään uutta ei olis sekään, että map-anturin nippa olis tukossa ja auto ei oo ollenkaan kartoilla paljonko pitäs soppaa syöttää. Ootko sitä tarkistanut?
-
Olihan siellä joku valkoinen purkki oikealla edessä olevassa laatikossa. Voihan tämmöiset ulkoiset "lastut"purkaa pois jotei mene koko järjestelmä sekaisin. Laitettiin a hto mittari ja puskee 1.3 bar. Sotkee nämä kylmäkäynnistysä kovalla pakkasella ja pitääköhän näillä olla pumpun ajoitus tehdas asetuksissa?
-
Olihan siellä joku valkoinen purkki oikealla edessä olevassa laatikossa. Voihan tämmöiset ulkoiset "lastut"purkaa pois jotei mene koko järjestelmä sekaisin. Laitettiin a hto mittari ja puskee 1.3 bar. Sotkee nämä kylmäkäynnistysä kovalla pakkasella ja pitääköhän näillä olla pumpun ajoitus tehdas asetuksissa?
Tämmöinen purkki. Neljä johtoa ja alipaineletku menee sisään
http://aijaa.com/numiFJ (http://aijaa.com/numiFJ)
(http://i4.aijaa.com/t/00094/14081520.t.jpg) (http://aijaa.com/numiFJ)
Johdot menee ilmeisesti syöttöpumpulle