Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: LordM - 13.11.2015, 19:25:40
-
Hei,
Auto on V70 2.5T AWD -97. Siinä lisämittarina Triscon öljyn lämpötilamittari (ja ahtopaine). Anturin paikka on ratkaistu siten,
että öljypropussa on reikä, johon anturi johtoineen on ujutettu. Öljyjä vaihtaessa käy sitten niin, että johtohan siinä
kiertyy samalla, kun proppua irrottaa, ja nyt johto on poikki. Mistähän saisi samanlaisen propun? Tai mistä saisi sellaisen haaroitetun
propun, jossa olisi anturille on oma sisäänmeno? Semmosia kuulemma on, mutta niitä ei tunne Volvo eikä Motonet. Tai minnehän tuo anturi kannattaisi oikeesti kiinnittää?
-
Jos mahkuja, koita liittää se johto uusiksi ja laita avattava liitin pienen matkan päähän ropusta. Sen voi sit nykästä auki kun alkaa roppua avaamaan.
Eihän tolla öljynlämpömittarilla kyllä mitään tee, onhan siellä öljyjäähy ja varmaankin se riittää.
Tai sitten vaan uus tavallinen roppu ja siihen poraten reikä ja anturi sinne tiivistellen sopivalla aineella, vai onko joku tietty kierre, jos semmonen niin jenkaa vaan roppuun, se liitin siihen johtoon sitten että saa auki roppua avatessa.
Tää näin maalaisesti aatellen.
-
Itsellä oli sokeripalalla yhdistettynä apurungon kohdalla jossa johto oli nippusiteellä kiinni. Autogaugen mittari
-
Kiitoksia vastauksista. Tottahan on, että öjynlämpötilamittarilla ei mitään tee, mutta olishan kiva saada edes viisari värähtämään mittarissa :sundaydriver: :arkkupakastin: