Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 144-460 - 14.11.2015, 10:18:52
-
Elikkä volvoista tietämätön tumpelo tarviis mestareiden apua. Itseltä löytyy tuommone turbo 940 jenkkituonti johon vaihdettu m47 manuaali aski joskus menneisyydessä. Auton mukana tuli raaka m90 laatikko ilman kartaania vaihekepukoita ja vauhtipyörä. Eli nyt vähän apuja että mitähän kaikkea joutuu vaihtamaan ja hankkimaan.
-
Edestä taaksepäin listaten, menee suurinpiirtein näin:
- Pottapyörää voi käyttää tietyin edellytyksin. Sama asetelma käy, kaveriksi tarvitset D24+M90 paketin kytkinlevyn. Kovan pyörän kanssa pitää aina olla jousitettu levy.
- Painelaakeri ja työsylinteri käyvät neliseiskasta (ellei joku hölöömö oo tehny siihen vaijerikytkintä), haarukasta en ole aivan varma.
- Neliseiskan kardaani sopii, mutta tukilaakerin kiinnikelevyyn täytyy tehdä uudet reiät, aika lailla niin eteen kuin saa.
- Keppitellinki on aika paljon erilainen, sen soveltaminen voikin sitten olla hankalaa. Melkein sanoisin, että kepin ja välitysvivut tarvii hankkia tai ainakin löytää malli jonka mukaan tehdä.
-
Sopiihan sinne bensavehkeenkin kytkinlevy pottaan. Tuskin se pottapyörän turbolevy(liekö nykyään sama jo kaikissa pottayhdistelmissä?)on tiisselin limppua huonompi? Asetelmahan niissä aikas paljonnii ratkasee.
Voin puhua paskaakin. :)
-
Sopiihan se levy sinne pottaan. Mutta ei se askiin sovi, ja/tai vaihtoehtoisesti m90 bensavehkeen levy ei sovi pottaan.
-
Voin puhua paskaakin. :)
Sanoinhan mä.
Unehtu tuo pooritus.