Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volmart - 14.11.2015, 11:40:25
-
Elikäs. kyseessä volvo 850 tdi -96.
Eilen aamulla käynnisty ihan hyvin ei mitään hälyttävää missään. Mutta töistä kun piti lähteä kotiin, niin
Ei jaksanut enään startata? Akku on uusi ja lukon pohja on uusi. Merkkivalot kyllä sytty, mutta ei jakasanut pyörittää.
Olisko startti kyrvähtänyt? Ajettu on ja pirusti! Yli 600 000.
Vielä en ole autolle päässy, seisoo työmaan pihalla. Yritetään kaapeleilla käyntiin.
Tuo kun on automaatti, niin sitähän ei voi hinata?
Alkaa tuntua siltä,että nyt riittää >:(
-
Jos se kuitenkin yrittää pyörittää, niin startti. Mutta varmaan kannattaa tarkistaa maadoitus myös.
-
Villi veikkaus että moottorin maadoituskaapeli on katkennut tai melkein poikki. omista 850:stä oli kummastakin melkein katkennut kokonaan poikki liittimen juuresta vaihdelaatikon päästä.
Maa kaapelin kunto on helppo testata apuvirta kaapelilla. Laittaa vaan kaapelin akun - navasta johonkin moottorin kupeeseen ja jos lähtee käyntiin niin vika on todennäköisesti juuri tuossa maakaapelissa.
-
No niin volvo saatu kotia. Outo vika on??
Työmaan pihalta apuvirralla käyntiin kuin palmun alta. Kaikki toimi muutaman kilometrin,
kunnes sytty SRS valo ja keltanen nuoli valo vähän sen jälkeen meni kaikki valot pimeäksi ja
sammu,no taas apuvirtaa toisesta autosta ja kaikki oli niin kirkasta,että. Kunnes taas muutaman
kilsan jälkeen ja vissiin kuudennen apu startti käynnistyksen jälkeen volvo ei jaksanut liikkua,eikä
käydä metriäkään!!!!!!! No hinurilla kotia( oli halpaa kun ei kaskoa) Ja lavetilta talliin ja kas! Mittarin
merkkivalot loisti taas kun ei mitään.mutta ei jaksa pyörittää startia.
Nyt akku latauksessa, Huom! Sekin on uusi? Ja kokeillaan huomena miten käy.
Mitäpä viisaat sanoo?? Missä vika? Uusi akku oikarissa vaiko startti kaput vaiko laturi?. Ja latauksen
merkki valo ei palanut käydessä..
Taitaa volvo olla väärä merkki.... minulle >:( >:(
-
Jos apuvirralla jaksaa pyörittää, niin vika ilmeisimmin virtalinjoissa. Tarkasta ensinnä tuo xuppon mainitsema vaihdelaatikon maakiinnitys. Itselläkin ollut joissakin poikki juuri tuolta tai hapettumaa välissä, ettei saa kontaktia. Noi varotusvalotkin kielii, ettei virta kulje.
-
Tänään eilisen latauksen jäljiltä volvo käy kuin mitään ei ois ollutkaan! No ei siis ainakaan
mikään syö virtoja. Tarvii tarkastaa nuo maajohdot kun tästä olotila paranee, tuli sen verta kylmää
eilen,että pukkaa kuumetta päälle!
Ihme rysä toi volvo,koko ajan jotain vääntämistä!! jos ei vittuile ajonesto niin sitte joku muu!!
Ois vissiin pitänyt pysyä citikassa!! >:(
-
Ois vissiin pitänyt pysyä citikassa!! >:(
Ehkä.
Voi vaan olla että pienelläkin panostuksella volleraattorin arvo pysyy paremmin?
Tiiä näistä paskoista..
Tosin se startti on usein kypsä tuossa vaiheessa, ei vaan jaksa s aatana.
-
Ihme rysä toi volvo,koko ajan jotain vääntämistä!! jos ei vittuile ajonesto niin sitte joku muu!!
Ois vissiin pitänyt pysyä citikassa!! >:(
No toisaalta, olisi aika ihme jos ei 19v vanhassa ja reilun 600k ajetussa autossa jo yhtä sun toista olisi.
Villinä veikkauksena heitän, että miltei kaikki citikat näillä ajomäärillä ovat jo paalissa. :)
-
No nyt alko lyyti kirjottaan!! Laturi paska,siis täysin mykkä!
No tarvii viikolla mennä laturi kauppaan,kunhan sais ton ensin irti :'(
Ylä puolen pultit on pois,mutta jossain alhaalla on joku? Ku näkis tai löytäis sen. kuume houruissa ei nää.
Tuokin on totta mitä mainittiin,,,,citika olis varmaan jo paalissa,ehkä?
-
Olisko siinä laturissa vaan hiilet loppu? Tuohon saa vaihdettua hiili/säädinpaketin laturia irrottamatta, tosin hieman ahdasta on...
-
Tuo laturi on tehostajan öljyllä kyllästetty, niin vaihdan koko paskan kun saan sen ensin irti.
Ala kiinnitys jossain? Mutta missä. Samalla tarvii kattoa miksi tehostimen putki on vuotanut tai
sitten on joskus kaadettu yli öljyt. Aika kettumainen irroittaa tuo on.
-
Itellä oli tehostimen öljyn vaihdon yhteydessä sattunut sama että öljyllä kyllästetty laturi, lähti pelaamaan putsaamisen jälkeen.
-
Pientä viivettä laturin vaihdossa??
Nyt jotenki kasassa tuo volvo?
Mutta!! Kylmänä ei meinaa käynnistyä millään,varmaan 5 minuuttia kun sahaa niin alkaa röhkien
herämään ? Savua on ko taikurin teltassa!! Sen jälkeen kyllä saa käyntiin?? Mikähän piru tota
romua vaivaa?? Tosin tuon pitäs lähteä pajalle huomena? Ite ei jaksa enään.!!
Marraskuusta asti jotain ollut päin v.....ua!!
Ja ei oo ajon esto!! Ei rele,nekin on jo kerran uusittu.
-
Onko puristukset?
Onko kipinä?
Bensa ja bensanpaine?
Startauksessa oleva jännite? (jos notkahtaa liian alaks ei se tietokone pysy käynnissä)
Nokka-akselin ja kampiakselin tunnistin... tosin en tiedä volvon ECUa mitä vaatii kaikkea toimiakseen.
...
Jos kylmä kuuma ongelma niin lämpötila anturit tsekkaisin. Koettaisin huijata vastuksella jos joku on mykkä.
-
Pumpun ajoitus ja hihnan kunto voi olla syy tuohon huonoon käynnistyvyyteen.
Onko kipinä?
Bensa ja bensanpaine?
Ei varmasti mikään näistä kun on diesel.
-
Kaikki hihnat on just vaihdettu? Sama kaveri katsoo nyt sitä. Itsekkin epäilen ajotusta. Kaveri laitto noi hihnat merkkien mukaan? Pitäiskö tuo pumppu säätää oikein volvolla?
Onko Lahdessa muuta järkevää diesel huoltoa kuin Volvo? Meinaan ,jos ei tule kuntoon vieläkään?
-
Itse kävin tänään Autosalvassa kun perjantaina lakkas vitosmuki pelittämästä eikä tulppien vaihto auttanut. Kyseessä S70 2.5 20v aut -98 . No hyvin tuo kulkee neljälläkin. Ei puristuksia ollenkaan vitosessa. ;D ;D
-
Kaikki hihnat on just vaihdettu? Sama kaveri katsoo nyt sitä. Itsekkin epäilen ajotusta. Kaveri laitto noi hihnat merkkien mukaan? Pitäiskö tuo pumppu säätää oikein volvolla?
Onko Lahdessa muuta järkevää diesel huoltoa kuin Volvo? Meinaan ,jos ei tule kuntoon vieläkään?
Mitähän merkkejä käytti, jos niitä kuuluisia "tussi-kynän merkkejä" voi olla pahasti pielessä, noin paljon ajettu kone niin hehkutkin jo vaatii pakkasella.
Heinolassa VW dieselkorjaaja Hahl tietää.
https://www.fonecta.fi/profile?city=Heinola&id=352958&name=Dieselpiste+Hahl
-
Pumpun ajoitus ja hihnan kunto voi olla syy tuohon huonoon käynnistyvyyteen.
Ei varmasti mikään näistä kun on diesel.
Nonnii ei kipinää joten vika on siinä! Hekoheko. Anteeksi nyt mun moka kun jaksanut kahtoa onko diesel henkilön allekirjoituksesta.
-
Tarvii huomenna käydä kattomassa volvoa. Ei tolla ainakaan mittareita oo? Mutta paljon noita
korjannut. Ei ainakaan myöntänyt, että pumpun jako pielessä.
Tarvii tuota Heinolaa kysyä, jos ja kun ei tule tuolla tolkkua.
Ainakin hehkun merkki valo toimii??
Juu ei oo bensa. Siksi diisseli ja paku kun olisi huokeeta ajella työ matkaa. Nyt ei, alla 3,8 L
Pontiac transport :'(
-
Ja päivitystä tänne!!
No nyt pitäs huomenna volvo tulla kotia.
Edellinen korjaaja, (sama joka vaihto syksyllä hihnat )Anto rapiat kaks viikkoo valohoitoo kun
menin epäileen herran asennustaitoja! No ei siinä mitään, otin hinurin ja vein toiselle pajalle.
Ja yllätys, yllätys pumpun remmi laittu päin v....tua!! Ihme yleensä,että kävi!
Josko nyt pääsis taittamaan taivalta volvon kanssa? Toivottavasti.
-
Pieni lisäys? Nyt volvo kunnossa. Nyt tiedän missä huollatan autoni!
www.expertautohuolto.fi tuolla!!
Nyt volvo lähtee kuin talkkari jäiseltä katolta!!