Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: automaattikasipätkä - 14.11.2015, 12:16:42
-
Ykköskoppaisen V70:sen hälytin on parina viime talvena lauennut itsestään kovilla pakkasilla. Nyt hälytin laukeaa itsekseen jo nollakelissä, joten jotain pitäisi tehdä...jotenkin vaikuttaisi akkuvialta?
Hälytin on Volvon alkuperäinen. Eikö tässäkin pitäisi olla sellainen boksi, jonka voi sahata auki ja vaihtaa akut? En löytänyt vanhoista keskusteluista juttua/kuvia kuin kakkoskoppaisesta, jossa boksi on apukuskin puoleisessa pyöräkotelossa suojamuovin takana. Missä tämä boksi siis on? Ainakaan tuolta pyöräkotelosta sitä en löytänyt, siellä on vain lasinpesurin säiliö.
-
Ne akut on varmaan siellä sireenin sisällä jos konehuoneessa se sireeni on. Vai mistäpäin se melu kuuluu kun häly huutaa?
Eiks tuo juttu muuttanut lokasuojaan vähän myöhemmin, en oo varma.
Onko konehuoneessa tuollasta (https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTboZdl47MMwJGPGkeCmMhYXIxMJ4VtV3dz2CmCsKa1TYmhlX9c4A)
Jos on niin sen sisässähän vois olla akut.
Muokataas vielä.
Nuo akuthan on vain varmistus ja pitäis kait pelata ilmanki jos vaan auton oman järjestelmän jännite on tarpeeksi korkea.
Jos akkujännite putoo alle sallitun niin hälyn patterit on taustatukena, jos ne on huonot niin häly huutaa.
Mittaa auton oman akun napajännite vaikka yön seisomisen jälkeen, pitäs olla joku väh. 12.55-12.75.
Jos vaikka alle 12.4 tai 12.3 :o niin nakkaa akulla kuikkaa jos autolla ajetaan pitempiä matkojakin eikä vaan siwan kaljareissuja.
-
Täytyy tsekata ton akun jännite.
Sireeni on tosiaan konehuoneessa, olin vain ymmärtänyt, että siellä on erillinen boksi josta akut löytyvät.
-
Akun jännite oli ihan ok, mutta pidin silti pari vuorokautta akkua kiinni ylläpitolaturissa. Heti startatessa huomasi eron, tärähti terävämmin käyntiin. Hälytinkin on nyt ollut kokeilumielessä päällä, tosin varmuuden vuoksi summerin pistoke irti kytkettynä, näkeehän tuon hälyn laukeamisen vilkuistakin. Parhaimmillaan oli 6 astetta pakkasta, eikä vielä ole lauennut.
-
Jaahas, taas eilen illalla huomasin, että volvossa vilkut päällä...
Häly pois päältä (eli ovet auki napista) ja uudestaan napeista lukkoon. Hetken odottelun jälkeen kuuluu sellainen surahdus, ja taas laukeaa vilkut päälle...sireenin töpselinhän kytkin irti, ettei herätä koko naapurustoa keskellä yötä. Kai sitä tarvitsee antautua ja laittaa auto aina lukkoon avaimella...vai onko vielä vinkkejä?
-
Ne hälyn akut kannattaisi kokeilla uusia. Ei varmasti paljon maksa, kun katsoo tyypit ja tilaa jostain vastaavat.
-
Kuluneet ovien lukot aiheuttaa epämääräisiä hälyjä. Sohlaako sisävalot? Jos jää jalkatilan valo palamaan, niin kielii se todennäköisestä kuluneesta lukosta. Täältä löytyy ohjeita senkin entraamiseen. Jos etsii mun viesteistä micro switch, pitäis löytyä juttua
-
Lukot ovat toimineet, ei jää sisävalot palamaan.
Eli onko tässä ykköskoppaisessa jossakin ne hälyn akut?
-
Ainoo missä voi olla hälyssä on akut on sireeni. Jos sulla semmonen perus töötän näköinen siinä tulipellissä, niin sit ei oo akkuja. Hälyn boksi on siellä kuskin jalkatilassa sen releboksin lähellä.
-
Ne akut on varmaan siellä sireenin sisällä jos konehuoneessa se sireeni on. Vai mistäpäin se melu kuuluu kun häly huutaa?
Eiks tuo juttu muuttanut lokasuojaan vähän myöhemmin, en oo varma.
Onko konehuoneessa tuollasta (https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTboZdl47MMwJGPGkeCmMhYXIxMJ4VtV3dz2CmCsKa1TYmhlX9c4A)
Jos on niin sen sisässähän vois olla akut.
:o