Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jkrally - 17.11.2015, 08:37:21
-
Kävin Biliassa,putsauttamassa kaasuläppäkotelon,mutta se olikin aivan puhdas.
Ongelma autossa on huono tyhjäkäynti ja joskus sammuu kokonaan.
Ehdottivat VVT soleinoidin uusinta ensimmäisenä,seuraavana ahtopaine venttiilin uusintaa.
Molemmat ovat helpot itse vaihtaa,mutta pystyykö VVT solenoidin testaamaan/puhdistamaan jotenkin ?
-
Siinähän solenoidin tiivisteessä on sihti,ettei olisi tukossa?
-
Siinähän solenoidin tiivisteessä on sihti,ettei olisi tukossa?
Ei ollut tiivisteessä sihtiä. Tänään sammui ajostakin ja ei meinannut ottaa millään kierroksia, imuvuodotkin katottiin Biliassa.
-
Osallistun arvontaan bensapumpulla. :D
Voi olla noin tuhat muutakin juttua, eli livedataa pitäisi nähdä siitä silloin kun vika on päällä. Eikö sieltä mitään vikakoodeja tullut ulos?
-
Silllon kun sammui ei tullut koodia,eikä moottorivaloa, myöhemmässä vaiheessa tuli 0171 (liian laihalla) koodi.
-
Mä osallistun arvontaan ilmamassa mittarilla.
Itellä samalla tekniikalla S60 ja sammuili itekseen millon mistäkin,
yleensä tyhjäkäynniltä mutta pari kertaa lennostakin.
Vaihdoin IMMrin ja toimii, toki ei voi varmaks sanoo sun tapauksesta..
En usko että ahtopaineventtiili ainakaan sammuttelis autoo vaikkei toimiskaan,
ei vaan ahda mitään ja sekin on tullut vastaan itsellä.
Ja tosiaan ei antanut mitään koodia, samalla tapaa veikkauksista ja tutkimuksista päädyin tuohon.