Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jusahi - 19.11.2015, 23:27:10

Otsikko: 850 vm.97 kampiakselin asentutunnistimen resistanssiarvo
Kirjoitti: jusahi - 19.11.2015, 23:27:10
Ei lähde auto käyntiin. Vaihdettu on jo yhtä ja toista. Kipinä tulee ainakin yhdelle tulpalle ja tulpat kastuu. Ei edes yritä käyntiin. Kaasua pumppaamalla rytmikkäästi startatessa saa auton ikään kuin käyntiin startin ajaksi. Samoin koittaa tovin käydä jos bensapumpusta ottaa virrat pois. Perin outoa. Nokka-akselin asentotunnistimen vaihto ei auttanut ja nyt katsoin mitä yleismittari näyttää kampiakselin tunnistimen navoista. Vastusarvo on 136 ohmia. Mitä sen pitäisi olla eli oisko anturi kaput?
Otsikko: Vs: 850 vm.97 kampiakselin asentutunnistimen resistanssiarvo
Kirjoitti: rocktie - 20.11.2015, 07:18:16
Autodata sanoo 200-400 Ohm, joku muu lähde taas 200-500Ohm.
Otsikko: Vs: 850 vm.97 kampiakselin asentutunnistimen resistanssiarvo
Kirjoitti: jusahi - 20.11.2015, 07:27:13
Ok. Pitääpä vielä kokeille toisella mittarilla. Vähän jäi epäilys, kun näytti 2kohm alueella 0.318, mutta sitten 200 ohmin alueella tuon 130 jotain ohmia. Helppohan tuokin anturi olisi kokeilla, jos olis toinen auto mistä nyppäistä.
Otsikko: Vs: 850 vm.97 kampiakselin asentutunnistimen resistanssiarvo
Kirjoitti: aprilli - 23.11.2015, 08:37:51
200-400 ohmin välistä pitäisi olla. Käytännössä ne muutamat toimivat anturit on antanu aika tarkasti siitä välistä sen noin 300 ohmia mitä on tullu joskus mitattua.
Otsikko: Vs: 850 vm.97 kampiakselin asentutunnistimen resistanssiarvo
Kirjoitti: jusahi - 23.11.2015, 12:33:36
Kiitti infosta. Käytin eilen vielä anturia irti ja päälle 300 ohmia oli vastus. Mittasin samalla myös lämpötila-anturin ja sekin näytti järkeviä lukemia. Sepustelin vikakuvausta finnsien sivuille '850 ei käynnisty' säikeeseen mikäli joku haluaa käydä lukaisemassa ja antaisi vinkkejä...