Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Heinämies - 21.11.2015, 21:42:37
-
Volvo 850 farkku -96. Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu alkusyksyllä, A2-luokan purkuosa. Nyt on alkanut ilmetä sitä että toisinaan tyhjäkäynti on korkeammalla kuin normaalisti. Joskus tyhjäkäynti myös seilaa hieman. Vaihdon jälkeen siis pelitti ihan hyvin kunnes nyt viime aikoina.....
Voisiko nää ilmiöt liittyä tuohon asentoanturiin vai sopiiko oireilu johonkin muuhun myös?
-
Joutokäyntimoottori/lisäilmaluistin, on siinä kaasuläpän vieressä sellainen ns.sähkömoottori.
se voi vaikuttaa siihen.
-
Itelläni rupes tyhjäkäynti humppaamaan hieman laajakaista lambdan asennuksen jälkeen (korvasin vakion sillä). Pointti tässä oli se, että kai lambdakin sitä voi aiheuttaa, tai joku pieni vuoto jossain..
-
Mulla seilas kans kierrokset... syynä oli ruiskutuspumpun hinha, se oli hypännyt hampaan pari. uus hihna sarja vaan ja kovaa ajoa. 2,4tdi
-
Onko siis luultavaa että tää "vaiva" ei liity nokka-akselin asentoanturiin mitenkään?
-
Onko siis luultavaa että tää "vaiva" ei liity nokka-akselin asentoanturiin mitenkään?
Ei välttämättä , mulla aiheutti viallinen ilmamassa-anturi tyhjäkäynnin vaeltelu, useimmiten sammui esim. liikennevaloihin. Nyt tyhjäkäynti humppaa kuumana ja epäilen väljää läppäkoteloa.
-
Ääni ilmamassamittarille. Vai onko 10v kone? Eikö siinä ollut ilman lämpötila anturi tmv. Onko imm piuhaa koitettu irrottaa? Pitäs käydä paremmin?
-
Kymppiventtiilinen joo.... En ole vielä tehnyt ton kanssa mitään.
Torstaina vien ton amikselle pesuun ja puunaukseen. Voisin kysästä jos jätkät ehtii vähän vilkasta totakin hommaa....
-
Sellainen huomio, että kun kierrokset nyt monasti jää liian korkealle kun pysähdyn vaikka liikennevaloihin, niin nopea kevyt kaasun painallus saa kierrokset palaamaan normaaliin. Tuo seilaaminen on vielä toistaiseksi harvinaisempaa...
-
Sellainen huomio, että kun kierrokset nyt monasti jää liian korkealle kun pysähdyn vaikka liikennevaloihin, niin nopea kevyt kaasun painallus saa kierrokset palaamaan normaaliin. Tuo seilaaminen on vielä toistaiseksi harvinaisempaa...
Olisko niin helppo vaiva, että kaasuläppä jää kanittamaan? putsaus ja voitelu!!
-
Sen mie tein jo kesällä, mutta äkkiäkös tuon nyt putsaa.... Samalla näkee onko huohottanut öljyistä töhnää miten lisää muutaman kuukauden aikana.
-
Onko tyhjäkäyntimoottoria/lisäilmaluistia putsattu ??? ja onhan kaikki letkut ehjiä? Allekirjoituksen ärrässä tyhjäkäynti leijui kun kaasuläpän letkussa oli halkeama :)