Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Gt-70 - 21.11.2015, 23:24:10
-
Onko kertynyt kokemuksia moisesta operaatiosta,hintoja ko.operaatiolle?
Pesu suoritetaan kuulemma Forten engine flushilla .tms aineella.
-
Kiinnostaisipa minuakin. Vaan ei ole tainnut kukaan palstalainen vielä uskaltaa. Hieman kalliimpaa kuin normiöljynvaihto. Olisko 400eur
-
Pesu on 150€ ja siihen öljynvaihto päälle :(
-
Esimerkiksi Ii:n Kärkkäinen huollossa TF80 laatikon pesu noin 400€. Sisältää oliko 12 vai 14 litraa Mobilin ATF3309 öljyt.
Ovat saaneet useita laatikoita vaihtamaan jouhevasti/sujuvasti/pehmeästi.
Itsellä puntaroinnissa pesu. Omassa ongelmina 3:selle vaiho, joka mene kuin kahdessa vaiheessa. Venyttää/luistaa selvästi 2-3s, kunnes kytkeytyy lopullisesti. Vaihto lähes normaali, jos löysää hieman kaasua tai jos kiihdyttää reippaammin kuin "normi ajossa". Toinen epäpuhtaus satunnaisesti jonkun vaihteen hieman töksähtävä vaihto, mutta sitä kuulostaa olevan usealla..
Eli: Omani taita olla mekaanisesti kulunut, joten pesu ei korjaa rauta-/lamellipuutteita..
Venapenkin ja suodattimen vaihdoin viime syksynnä.. Turhaan..
-
Itsellä puntaroinnissa pesu. Omassa ongelmina 3:selle vaiho, joka mene kuin kahdessa vaiheessa. Venyttää/luistaa selvästi 2-3s, kunnes kytkeytyy lopullisesti.
Eli: Omani taita olla mekaanisesti kulunut, joten pesu ei korjaa rauta-/lamellipuutteita..
Venapenkin ja suodattimen vaihdoin viime syksynnä.. Turhaan..
Noinhan sen kuuluukin toimia. Aluksi pidetään turbiinilukkoa auki ja vähän ajan päästä lukitaan, näin saadaan aikaiseksi mahdollisimman huomaamaton vaihtotapahtuma. Tuon vuoksi ei tullutkaan eroa vaihtamisessa kun vaihdoit venapenkin ja siihen liittyvät tarpeet, koska missäänei ole mitään vikaa.
-
Toi uudempi on oikein kumilanka laatikko että oikein ärsyttää. Vanhempi 5 vaihteinen on omaan makuun paljon parempi.
-
Noinhan sen kuuluukin toimia.
..mutta kun ostin auton, kaikki vaihteet vaihtoivat samalla tavalla, ajan funktiona saman kestoisesti. Turbiinilukon näkee kierroksista ihan erikseen, kun lukittuu..
Eli siis; kolmonen on vaan ihan erilainen kuin muut..
(?)
-
..mutta kun ostin auton, kaikki vaihteet vaihtoivat samalla tavalla, ajan funktiona saman kestoisesti. Turbiinilukon näkee kierroksista ihan erikseen, kun lukittuu..
Eli siis; kolmonen on vaan ihan erilainen kuin muut..
(?)
Kyllähän laatikko sopeutuu ajon ja laatikon kulumisen vuoksi ja tämä saattaa tehdä muutoksia vaihteiden vaihtoon, mutta jos luistaa tai tekee jotain mitä sen ei kuulu tehdä niin vikatilaan menee todella herkästi. Nuo Volvon laatikot paukkuu, ryskii ja venuttelee, aivopieruiksi myös kutsutaan ja ne vaan "kuuluu" Volvon automaattiin. Kieltämättä mitä on itse ajellut automaatteja niin Kian ja Huyndain jälkeen kamalin yhdistelmä, mutta kun sen tietää ja hyväksyy niin mikä ettei. Sitikalla vastaava laatikko taas toimii kuin ajatus, käsittämätöntä...
-
Ok, niin alan pikkuhiljaa uskomaan. Niin monella tommosta venyttelyä kuulostaa olevan.
Sellainen huomio ehkä liittyy 3.sen outoiluun, kun tei adaptaation Vidalla, niin kaikilla vääntöalueilla softa hyväksyi kolmosen vaihtamisen ok:na lähes helpoiten vs. muut vaihteet. Venytti vaihtoa välillä pitkästikki (2-3s), mutta se on venytys/luistaminen, jota softa(eli ohjausyksikkö) ei huomaa.
Tuota yhteyttä/ilmiötä ei ole osannut kukaan selittää..
-
Sitikalla vastaava laatikko taas toimii kuin ajatus, käsittämätöntä...
Olin yhden taksi c5 kyydissä ja se teki juuri samoin kuin mun tf80 eli kun kuski lähestyi jarruttaen risteystä ja kevyen jarrutuksen jälkeen avasi jälleen kaasun niin JYNKS! Oli kodikas olo takapenkillä;-) Mulla on jyksiny jo 100tkm. Ominaisuus?
-
Just tänään käytin pajalla "pesulla". käyttivät pro-tecin flush ainetta. tällä kun oli ajettu hetki niin sitte öljynvaihto huuhtelemalla ja perään uusien öljyjen joukkoon pro-tecin hoitoaine.
Oli topic mulla jossa käsittelin tuota vaihteiston rykäytystä. tämän pesun jälkeen ei ole rykäissyt...vielä :) seurataan tilannetta.
Hinta oli 335€ koko lysti.
-
Olin yhden taksi c5 kyydissä ja se teki juuri samoin kuin mun tf80 eli kun kuski lähestyi jarruttaen risteystä ja kevyen jarrutuksen jälkeen avasi jälleen kaasun niin JYNKS! Oli kodikas olo takapenkillä;-) Mulla on jyksiny jo 100tkm. Ominaisuus?
No hitto, itse en ole vielä törmännyt eli voidaan siis luetella ominaisuudeksi ;D. Tosin yhden vanhan citikkataksin muistan missä tuota teki oikein pahasti ja siinä vaihdettiin vai pestiin venttiilipöytä niin loppui tuo ominaisuus.
-
Just tänään käytin pajalla "pesulla". käyttivät pro-tecin flush ainetta. tällä kun oli ajettu hetki niin sitte öljynvaihto huuhtelemalla ja perään uusien öljyjen joukkoon pro-tecin hoitoaine.
Oli topic mulla jossa käsittelin tuota vaihteiston rykäytystä. tämän pesun jälkeen ei ole rykäissyt...vielä :) seurataan tilannetta.
Hinta oli 335€ koko lysti.
Eli se vaihteenvaihdon rykäys hävisi? Hyvä homma! Oliko sulla ennen pesua tuota " jynksäystä" eli kaasu pois taajamassa, kierrokset tippuu, kaasua ja jynks! Jos oli niin häviskö pesussa?