Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: always BB - 22.11.2015, 21:07:28
-
Auto on 200K koneella ja tankki pitäs vaihtaa uuteen kun sauman välistä on ruvennut vuotamaan.
Hutlarissa ei ole mitään luukkua esimerkiksi anturille pääsyyn. Tuleeko tankki sen verran alas että letkut
tulee näkyviin ja minkälaisen avaimen tarvitsee kun ottaa sen kohosydeemin pois
-
Auto on 200K koneella ja tankki pitäs vaihtaa uuteen kun sauman välistä on ruvennut vuotamaan.
Hutlarissa ei ole mitään luukkua esimerkiksi anturille pääsyyn. Tuleeko tankki sen verran alas että letkut
tulee näkyviin ja minkälaisen avaimen tarvitsee kun ottaa sen kohosydeemin pois
kyllä siellä luukussa on reikä mistä pääset ottaa letkut irti,neliskulmanen pelti mikä on ruuveilla kiinni 4kpl tai2 en muista,luukku on sen kohouman kohdalla eli takaa katsottuna aika edessä,kohotsydeemin tarviit ruuvarin ja vasaran niin saat lyötyä pantaa aukipäin niin tulee pois(saattaa olla aika mätä)täyttöputki irti ja pultit alhaalta niin siinähän se on,onko auto farmari vai sedan?
-
Hemputti ai siellä on luukku, pitääpä purkaa sitten yläkautta. lahoja voi olla. Onko ruiskussa samat sisuskalut
tankissa vai onko siellä pumppu kanssa. Se on joskus en kesänä muuttumassa ruiskuksi (T5/T6)
-
ruiskukoneessa eri anturi kuin kaasutinkoneessa ,siellä siirtopumppu anturin päässä ,pääpumppu tulee sitten kuskin puolelle takamatkustajan pohjan alle ,polttoainelinjat myös kuuluu olla eli meno ja paluu .meno muoviputkea ja paluu rautaa tai muuta .voi laittaa tietenkin esim kupariputkea .tuleeko sähkö vai mekaaninen ruisku .
-
eikös noi ole sähköruiskuja kaikki etuvetosen ruiskut
-
eikös noi ole sähköruiskuja kaikki etuvetosen ruiskut
On
-
(http://i304.photobucket.com/albums/nn183/Dartagnan_album/Volvo%20240/30042015455_zpsvpuhyjao.jpg) (http://s304.photobucket.com/user/Dartagnan_album/media/Volvo%20240/30042015455_zpsvpuhyjao.jpg.html)
Tuon näköinen rengas pitää saada auki että saa tankkilaitteen pois. Älä taivuta tai väännä yhtään polttoaineputkia, ne menevät helposti kokonaan poikki kun ovat vanhoja ja ruostuneita. Imuroi ensiksi kaikki irtopaska pois ja laita runsaasti CRCtä tai vastaavaa yön yli likoamaan.
Vasaralla ja ruuvimeisselillä on hankala päästä lyömään. Tuohonhan on ihan oma erikoisavaimensakin, mutta tein itse niin että sahasin sopivan kokoisen filmivanerin palan joka sopi noiden väkästen väliin ja sillä + jakoavaimella avittamalla sain käännettyä lukkorenkaan ehjänä auki. Kannattaa painaa samalla kun kääntää hieman alaspäin kun siellä välissä on vielä kumitiiviste.
-
huomenna pitäs homma aloittaa, meni vaan uusiksi toi tankki. Tilasin mätänetistä ja sovittu että se 129,90
mitä viimme torstaina katsottiin... No tänään txt että osa tuli ja hakemaan ja kassalle neiti että 189 minä
siihen että ei pidä paikkaansa ja osa jäi sinne ja Fixukseen sieltä ja tankki huomiseksi ja huomattavasti
mätänettiä halvemmalla. Ois vaan pitänyt ottaa kirjallisena tilaus vahvistus ensin että ei olisi tarvinnut
säätää. Mutta huomenna otetaan verhoilut hutlarista pois ja yöksi efetriinit likoomaaan
Meinasin tosin samalla uusia noi linjatkin jotka on letkua
-
Polttoaineletkut kannattaa tosiaan samalla vaihtaa jos ovat alkuperäiset. Itse laitoin kaikki uusiksi Gatesin etanolia kestävillä letkuilla. Kahta eri kokoa tarvitaan.
-
Jos auto muuttuu ruiskuksi niin kannatta linjat tehdä sitä silmällä pitäen .ruiskussa suodattimelta muoviputki ..
-
Mikset osta uutta tankkia tai käytettynä?
-
Mikset osta uutta tankkia tai käytettynä?
eikös ylempänä lue että uusi tankki ostettu?
-
Tankki menossa paikalleen, mutta pitää etsiä uusi lukitusrengas ja tankin ja täyttöputken klemmari. niin ruosteessa
että just pysynyt kasassa että näki mallin. Sitten joko poistaa kokonaan tai rakentaa uusi etukannake. Samalla hitsattava reikä joka tuli kun paräkontin verhoilumattoa irrotin valkoinen titti tuli läpi nastan kanssa. Saa nähdä saako ton renkaan ja klemmarin varaosana vai onko marmori keikka. Irrotukseen meni sen 4 tuntia kasaus ehkä 30min
-
Scandix,volvo liike,kl varaosat ja pirkanmaan v palvelu .kiristysrengas jotain 10 luokkaa ja panta ei muista .o-rengas 10 tai o rengasliikkeestä metritavarasta liimattuna muutama euro .
-
Hemmetti menihän se kasaus 30minuutissa :idiot2:, kaikki pirun hyvin ja viimmeinen bensan paluulinjan letku pöydällä
paikalleen ja naps murtu poikki juuresta. Nyt kuumeisesti etsitään vastaavaa messinki putkea että saisi juotettua
uuden pätkän siihen, päällyhalkaisia on sen 6mm
Toinen askarruttava asia on jarruissa kun takasatulat on ilman kumiletkun pätkiä kokonaan. Varaosana kuitenkin
tuntee noi kumiletkut. Takajarrut pitää samalla korjata mutta odotettavissa on että kun satulasta ottaa mutskut
auki niin menee noi jarruputketkin poikki 100 varmasti
-
Hemmetti menihän se kasaus 30minuutissa :idiot2:, kaikki pirun hyvin ja viimmeinen bensan paluulinjan letku pöydällä
paikalleen ja naps murtu poikki juuresta. Nyt kuumeisesti etsitään vastaavaa messinki putkea että saisi juotettua
uuden pätkän siihen, päällyhalkaisia on sen 6mm
Toinen askarruttava asia on jarruissa kun takasatulat on ilman kumiletkun pätkiä kokonaan. Varaosana kuitenkin
tuntee noi kumiletkut. Takajarrut pitää samalla korjata mutta odotettavissa on että kun satulasta ottaa mutskut
auki niin menee noi jarruputketkin poikki 100 varmasti
Takajarruletkuthan on korin ja taka-akselin välissä. Vai mitä meinasit? Ja kyllä ne satulat sen putken varassa hetken roikkuu kun vähän kattoo miten laskee :)
-
roikkuu varmaan kun pelkät palat vaihtas mutta kun käsärin osatkin uusin ja laikat. pitää noi satulat
irroittaan ihan sen takia että saa putsata kunnolla
Eli joo jos hajoo satulasta irroittaessa tulee jossain rungon ja akselin välissä kumista jarruletkua palanen
-
oon aina laittanut satulan nipparilla jouseen siksiaikaa kun on satula ollut tiellä.
-
oon aina laittanut satulan nipparilla jouseen siksiaikaa kun on satula ollut tiellä.
äärimmäisen toimiva ratkaisu. eikä niitä jarruputkia saa kuitenkaan ehjänä irti kun joku fiksu on tehtaalla laittanut messinkiliittimet päihin.
-
äärimmäisen toimiva ratkaisu. eikä niitä jarruputkia saa kuitenkaan ehjänä irti kun joku fiksu on tehtaalla laittanut messinkiliittimet päihin.
se on juuri näin! ;)
-
apparin puoli aukesi satulaslasta mutta kuskinpuoli ei mutta souwat. männät oli sisäpuolelta
molemmissa satuloissa niin jumissa kun olla voi.. uusittava kuitenkin satulatkin