Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: siffonen - 27.11.2015, 09:54:26
-
S60 2.4i 2001 alkoi temppuilemaan varsinkin aamuisin.
Aamulla kylmänä kun heittää vapaalle lyhyen ajon jälkeen, tyhjäkäynti seilaa ja ajovalot himmenee ja kirkastuu tyhjäkäynnin tahtiin, ensimmäisellä kerralla kun näin teki niin myös mittaristossa paloi oikealla puolella olevia varoitusvaloja.
Tyhjäkäynti käy n.500rpm kohdalla nousten about normaaliksi.
Eilen pidemmän ajon jälkeen (60km) vapaalle heittäessä auto sammui vähän ajan kuluttua.
Vikavalo ei syty, eikä koodeja omalla lukulaitteella löytynyt.
Kellään sattunut samaa ja mistähän voisi vikaa etsiä tarkemmin.
-
Käyt imuputkia läpi, jos sielä on jossain reikiä.
-
Täytyy tutkia putket, merkkiliikkeen korjaaja epäili vahvasti kaasuläppäkoteloa. Oire on pahentunut jatkuvasti ja ajaminen on v-mäistä kun sammuu joka risteykseen.
-
Meillä vaihdettu kaasuläppäkotelo kahdesti reilun puolenvuoden sisään. (meni tosin takuuseen tuo toinen kerta) :idiot2:
-
Onkohan kukaan vaihtanut noita asennontunnistimia kaasuläppäkoteloon? Ebayssa näyttäisi olevan tarjolla parempaa ilman kontaktia tapahtuvaa tunnistinta, eli sen kuluminen poistuisi?
-
Varmaan monikin minulla ei auttanut asentotunnistimen vaihto,joutui vaihtamaan koko kaasuläppäkotelon.
Pistä hakusanaksi googleen Sacer Tai Xemodex alkaa löytymään ohjeita.