Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: volovisti - 08.07.2011, 10:02:02
-
Onko ollut vastaavia ongelmia? Ajellessa normaalisti esim. 100 kmh auto sammuu hetkeksi ja kaikki punaiset varoitusvalot syttyvät. Veto loppuu kuin seinään aivan kuin sammuttaisi avaimesta. Se ei kestä kuin 1-2 s. ja taas toimii normaalisti. Kaikki voima on tallella. Auto on myös sammunut 2 kertaa risteyksessä. Lähtee kuitenkin heti startilla käyntiin. Välillä toimii viikon ja välillä tekee joka päivä katkoksia. Vaikuttaisi joltain virtakatkokselta?? Mitään vikakoodeja EI OLE. On tarkastettu. Autoon on laitettu keväällä Volvolla uusi mittaristo Joten ei luulisi sen reistaavan. Kaikki näkösällä olevat johdot on hyvin kiinni. Kiva vika esim ohittaessa tai risteyksessä kun kulku loppuu. Apua! Menee hermot ja eurot Volvon kans. Auto on V70 D5 automaatti -02 aj. 309000.
Tänään ajeltiin 200km ja nykäs 2 kertaa ja sammu 2 kertaa 60-70 vauhdista. Autossa on tehoboksi, voiskohan se reistata noin, tai virtalukko tai joku rele? Joo en oo Volvolla käyttäny johdonpäässä vaan muulla korjaamolla. Näkisköhän ne siellä tarkemmin?
-
Minulla samanlainen saman vuosimallin D5.Yli vuosi on mennyt säkövikoja etsiessä ja korjatessa.Ei sentään kone sammunut,murtta mittarit nollille ja varoitusvalot syttyivät niinkuin sinullakin.Mittaristo vaihdettiin uuteen Volvolla ja CEM-yksikkö kahteen kertaan.Edelleen vika jatkui.Seuraavaksi tarkistettiin johtosarja ja vika jatkui.Nyt juotettiin CCM-yksikkö radion alta kojetaulussa.Nyt on pelittänyt ja odotellaan jännirtyksellä jos vaikka vika olisi vihdoin saatu korjattua.
-
Sitäpä määkin pelkään että summassa aletaan vaihtamaan osia. Särkyis kunnolla ni vois oikea vika löytyäkkin.
-
Kokeiles piruuttasi avata konehuoneessa oleva pitkulainen sulake/relerasia. Siinä toisessa reunassa näkyy sellainen about 2x4cm harmaa liitin. Ota liitin irti, suihkauta jotain kontaktiöljyä tjms. ja toivo parasta.
Tämä ei ole varma korjauskeino, mutta jos siitä on apua, niin toisi tukea epäilyksille ;)
-
Se voi olla että joku ohjausyksikkö/aivot saa jostain väärää tietoa ja sammuttaa auton?!?!?
Tai voisko se olla joku varojärjestelmä että jossain olisi lievä oikosulku??
Syytä en tiiä ja pitäis olla vika päällä kokoajan että saa selville!
En oo perehtyny uusiin autoihin, siks vaan arvailen vaikka ei se varmaan sua lohduta!
-
Kokeilin eilen liikutella ja rassailla tehoboksin liittimiä ja johtoja. Toiminut nyt 60 km. Tosin ajettu vain 15 km sivuja. Yleensä oikutellut pidemmillä matkoilla. Ei auta kuin seurailla ja käydä yksi kohta kerrallaan läpi. Kokeiltava seuraavaksi se sulakerasian liitin.
-
Harmaa liitinkin nyt putsattu ja auto sammuilee välillä. Perjantaina sammu käydessään tyhjäkäyntiä parkissa. Ja heti lähti taas käyntiin ja toimi n. 10 km ja sitten nykäs. Tuntuu että lämpösellä kelillä tekkee useammin. Akku ainakin menee vaihtoon. Näkyy vuotavan happoa aika lailla. On jo 4 v vanhakin. Lataa kyllä ihan normaalisti. Turha toivo varmaan että akku tuollasta aiheuttais.
-
Uusi akku vaihdettu eilen ja tänään ajeltu reilu 100 km ja lämmintäkin 24-25 astetta. Toiminut moitteitta koko päivän, vaan ei uskalla ihan vielä hurrata. Pitää seurailla mitä tuleman pitää..
-
Kyllä nyt tuntus siltä että vika jäi autotallin lattialle vanhaan akkuun! Volvo on siitä asti pelannut (siltä kohdalta) moitteetta. Vissiin sitten sai jotain virtapiikkejä rikkinäisestä akusta. Onneks en vielä Volvolle kerinny viemään. No remontit jatkuu etu ja takapuskurin välillä. Onneks ei enää muuta kuin takap.laakeri ja jarruletku.
-
Itselläni oli moottoripyörässä aivan sama vika, huollossa viaksi löytyi löysällä oleva akun kaapelikenkä. Kiristyksen jälkeen toiminut moitteetta. Voi olla, että sinullakin oli vanhassa akussa pohjalla jo niin paljon karstaa että välillä meni kennot oikosulkuun ja siksi moottori sammui.
-
Mulla oli myös samanlainen ongelma sammui muutaman kerran
Ja sitten ei lähtenyt d5 v70-02 käymään. Virrat tuli normaalisti
päälle, muttei yrittänytkään käyntiin. Syyksi löysin moottorin ja rungon
välinen maajohto joka oli hapettunut tosi pahasti melkein poikki.
Laitoin uuden maajohdon ja d5 on toiminut sen jälkeen normaalisti.
-
Kappas kehveli, itellä on ihan sama ongelma -03 V70 D5:n kans. pitääpä konuta rassaamaan sitä akkutilaa... Onko vikaa ollut enään, kun näköjään viimeisistä viesteistä on jo hetki?
-
Oma ongelma parani paljon (muttei kokonaan) kun näppäsin akkuun lisämaadoituskaapelin peräkontin pohjaan kiinni, ihan siihen akun viereen. Sen jälkeen on viikon aikana kerran tehnyt sammumistempun ja päivässä tulee kuitenkin noin 100km ajoa. Pitänee vielä se kiina-akku vaihtaa vartalaiseen...
-
Akku tuli tuossa vaihdettua ja pätkiminen jatkuu. Välillä sammuu tyystin ja mikäpä sen mukavampaa keskellä ruuhkaa... Kryptinen vika!
-
Akun vaihdon jälkeen pelasi kauan aikaa. Samalla tosin putsasin kaikki johto liittimet mitä löysin. Sammuillut jälleen muutamia kertoja, Mutta Vika lienee sulake/relerasian harmaassa liittimessä tai tehoboksin liittimessä. Niitä kun putsailee ja suihkauttaa kontaktispreitä niin taas antaa kyytiä. Akun johdon oon varmuudeksi irrottanut aina ennen rassaamista ettei vaan saa mitään joutavia hepulia, Volvo kun on.
-
Akku tuli tuossa vaihdettua ja pätkiminen jatkuu. Välillä sammuu tyystin ja mikäpä sen mukavampaa keskellä ruuhkaa... Kryptinen vika!
Kyllä vika taitaa olla muualla kuin akussa. Onkohan jollain täällä sähkökuvaa mikä kertoisi pari ensimmäistä relettä tai boksia joiden kautta virta syötetään eteenpäin? Tai mikä boksi kontrolloi auton sähköjä?
-
Autossa on tehoboksi
Kokeileppa ottaa toi boksi pois. Kaverilla oli mursussa samanlaisia ongelmia. Alko pelamaan ku otti pois ja pelaa edelleen.
-
Oma ongelma taisi ratketa, moottorinohjausrele oli tulossa tiensä päähän. Se vaihdettiin ja nyt on menty pari-kolmesataa kilsaa ongelmitta!
-
Moi!
Sama vika on vaivannut myös meidän D5:sta.
Kiitos neuvoista eli uusin orginaali akun ja moottorin ohjausreleen ( 16€).
Viallinen rele on todella kuuma, eli jos autosi pätkii, niin avaa relekotelon kansi ja kokeile
keskilinjasta katsottuna lähintä relettä. Normaalisti se on lämmin, mutta ei kuuma.
Edullinen korjaus oli kyseessä.
T. JPE
-
Taas teki temput. Releen vaihdoin muutama viikko sitten ja toimi tähän asti hienosti, mutta tänään käytin autoa ilmastointihuollossa (Vianor 99e) niin sieltä lähdettyä Volvo sammu kolmesti, viimeisellä kerralla ei lähtenyt ees enää käyntiin. Heiluttelin johtoja moottorin päällä ja sulakerasiaan meneviä, niin taas toimii. Mikä voi olla. Onko kellään ollut johtosarjoissa vikaa? Onko joku saanut oikeesti auton toimimaan vaikka 6kk?Huollossa tänään käytettiin moottorin muovisuoja pois ja paisuntasäiliötä ja ohjaustehostimen öljysäiliötä hieman nostettiin. Muuhun ei koskettu. Sen jälkeen se alkoi reistaileen.
-
Taas teki temput. Releen vaihdoin muutama viikko sitten ja toimi tähän asti hienosti, mutta tänään käytin autoa ilmastointihuollossa (Vianor 99e) niin sieltä lähdettyä Volvo sammu kolmesti, viimeisellä kerralla ei lähtenyt ees enää käyntiin. Heiluttelin johtoja moottorin päällä ja sulakerasiaan meneviä, niin taas toimii. Mikä voi olla. Onko kellään ollut johtosarjoissa vikaa? Onko joku saanut oikeesti auton toimimaan vaikka 6kk?Huollossa tänään käytettiin moottorin muovisuoja pois ja paisuntasäiliötä ja ohjaustehostimen öljysäiliötä hieman nostettiin. Muuhun ei koskettu. Sen jälkeen se alkoi reistaileen.
Vois vähän viitata siihen että johtonipussa on joku johto poikki ja päät vain vastakkain ja tärinästä loppu kontakti ja sammuu.
Onko vikamuistia luettu?
-
Ei jää mitään vikoja muistiin, eli joku virtakatkos lie.
-
Joo vielä vaan sammuilee. Tänään suutuspäissäni otin tehoboksin pois, saapahan ainakin testattua sen toimivuuden. Tehon menetys oli ainakin huomattava. Tuli sitten uudet kylmäaineetkin tallinlattialle ilmastoinnin jäähdytys kennosta, elikkä ei lopu rassaaminen eikä tee eurot pesää lompsaan :-[
-
oletko tarkistanut ettei mikään liittimen sisällä oleva nasta(ja ovat suorassa) pakene kun liittimet laittaa kiinni.
Ja kun vika ilmenee, heiluta ensin yhdestä kohtaan johtoja kokeile käynnistystä, sitten toisesta kokeile käynnistystä jne...
olisi varmasti parempi jos joku toinen voisi käynnistää kun samalla vääntelet johtoja, jotta vian aiheuttama kohta paljastuisi.
-
Saattaa hyvinkin johtua tehoboxista. omakohtasta kokemusta on.
-
On toiminut pari päivää boksin pois oton jälkeen. Tyhjäkäynti on paljon tasaisempaa. Huomenna vetästään 800 km kunnon testilenkki.
-
On toiminut pari päivää boksin pois oton jälkeen. Tyhjäkäynti on paljon tasaisempaa. Huomenna vetästään 800 km kunnon testilenkki.
Niin tuon tehoboxin otit pois? ??? Nuissa tahtoo olla se ongelma että sekottaa auton järjestelmää ja alkaa pätkimiset. Oikea optimointi niin pelaa hyvin. Mulla on talvella ohjelma laitettu eikä mitään ongelmia ole ollu ;)
-
Joo tehoboksin pois ottamisen jälkeen toiminut reilu 1000km nyt oireitta. Kerkieehän sitä tuollakin kun lähtee vähän aikasemmin :2funny:.
-
Joo tehoboksin pois ottamisen jälkeen toiminut reilu 1000km nyt oireitta. Kerkieehän sitä tuollakin kun lähtee vähän aikasemmin :2funny:.
Näin vähän alunperin arvelinki ::)
-
Jatkuiko vika enää tämän jälkeen? Sijaitseeko tehoboksi ecun kanssa samassa kotelossa vai missä tarkalleen/miltä se näyttää jos sellainen tuolla sattuisi olemaan?
Joo tehoboksin pois ottamisen jälkeen toiminut reilu 1000km nyt oireitta. Kerkieehän sitä tuollakin kun lähtee vähän aikasemmin :2funny:.
-
Jatkuiko vika enää tämän jälkeen? Sijaitseeko tehoboksi ecun kanssa samassa kotelossa vai missä tarkalleen/miltä se näyttää jos sellainen tuolla sattuisi olemaan?
Nämä on yleensä auton johtojen väliin laitettavia erillisiä palikoita. Äkkiä sen näkee jos on ylimääräinen johtonippu ja sen päässä kotelo.