Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: RAUTANEITO - 30.11.2015, 19:33:36
-
morjes. ois tollane 740 2.4 turpotiisseli tulossa ns. projektiks, niin siinä on vissiin turpo menny ja samalla sammunu. oisko menny turbon kautta männälle öljyä jonka syystä sammunu? vai minkälaista vikaa veikkaatte?
-
Dieselkone ottaa ns. hullut (alkaa ottamaan kierroksia itsestään), jos öljyä pääsee liikaa koneeseen imun kautta. Silloin se ei sammu kuin vaihteen ja jarrun kanssa. Tässäkin tapauksessa olisi hyvä tietää miten tuo turbo on hajonnut, siivet kappaleina vai laakerit alkanut laskemaan öljyä läpi ?
jos siivet palasina niin konekin on varmaan silloin entinen...
-
Dieselkone ottaa ns. hullut (alkaa ottamaan kierroksia itsestään), jos öljyä pääsee liikaa koneeseen imun kautta. Silloin se ei sammu kuin vaihteen ja jarrun kanssa. Tässäkin tapauksessa olisi hyvä tietää miten tuo turbo on hajonnut, siivet kappaleina vai laakerit alkanut laskemaan öljyä läpi ?
jos siivet palasina niin konekin on varmaan silloin entinen...
laakeri vika vissiin
-
Syöttöpumpun ajoitus heittäny voltin kun nokan takapään pultti löystyny. Ei sammu jos ahdin hajoaa.
-
Ei sen laakerin hajoamisesta tosiaan pitäisi sammua vaan alkaa savuttamaan sinistä reippaasti tai ottamaan kierroksia. Tiedän ainakin yhden 740 dieselin mikä alkoi ottamaan kierroksia ahtimen hajottua :D
-
Syöttöpumpun ajoitus heittäny voltin kun nokan takapään pultti löystyny. Ei sammu jos ahdin hajoaa.
tämänkö takia voinut sammua ajossa? mites laitetaan kohilleen
-
Tuolla (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=659.0) on ohjeet ennakon säätöön.
-
elikkäs turbosta oli menny öljyä koneeseen ja sen jälkee ei oo lähteny pyörimään. vähän selvennykseks kysynkin että millane operaatio edessä
-
Onko se ennakko nyt kohdallaan ?...pelkkä väljä turbo ei pitäisi olla syynä ettei lähde käymään.
-
tänään vasta hain sen niin kyselin vikaa lisää. huomenna menen laittelemaan. mitenkäs se öljy männissä?
-
Pitäisi sen käynnistyä vaikka vähän olisi öljyä mennytkin ja onhan ne varmasti seistessä valuneet männänrenkaiden ohi öljypohjaan. Jos sitä ei litratolkulla ole mennyt niin ei se muuta aiheuta kuin sinisen savun käydessä.
-
nii siinä oli kierrokset korkeella ja työntäny savua ja sitten ovat sammuttaneet sen ja eikä enää lähteny käyntiin ja se on siitä asti seisonu 4v.
-
Jos se on 4v seissyt niin aloittaisin polttoainesuodattimen vaihdolla ja hehkut kannattaa tarkastaa että toimivat. Muuten voi olla vähän sahaamista se käynnistäminen, jos ei hehkuta tai ilmaa järjestelmässä.
ehjä turbokin kannattaa etsiä tuon hajonneen tilalle, jos sitä ei ole vaihdettu...
-
Jos se on 4v seissyt niin aloittaisin polttoainesuodattimen vaihdolla ja hehkut kannattaa tarkastaa että toimivat. Muuten voi olla vähän sahaamista se käynnistäminen, jos ei hehkuta tai ilmaa järjestelmässä.
ehjä turbokin kannattaa etsiä tuon hajonneen tilalle, jos sitä ei ole vaihdettu...
niin pitää huomenna käydä ostamassa. uskaltaakos sitä yrittää käynnistää tuolla vanhalla jakohihnalla että liekkö kuinka korpuks menny? pitää muutenki kaikki hihnat vaihtaa mutta jos niillä sais ees käyntiin asti sen.
-
Kyllähän sitä voi varmaan vähän käytellä, mutta pidempää lenkkiä ei kannata ajella.
-
mikäs garretin turbo malliltaan tuossa on? onko t3?
-
Kyllä näissä aina on T3 garrett .
-
Niin tuli täs mieleen että ottaako moottorin tekniikka ihteesä kun turbo päästää öljyä läpitte nii että pitää sammuttaa vaihteel ja jarrul auto? jos ottaa niin millä tavalla?
-
Ottaako se kierroksia itsestään ja pitää sen takia vaihteella sammuttaa ?
-
Eiku se sillon ajat sitten oli motaril ruvennu työntää valkeeta savua ja kiihtyny itestää
-
Ei se välttämättä ole mihinkään hajonnut. Turbo vaihtoon ja kokeilemalla selviää onko rikki, jos ei savuta enää ja käynnistyy hyvin niin ei kai se ihan rikki silloin ole.