Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: Tulokas - 01.12.2015, 22:59:46
-
Potilaana on siis vm. -97 italiaano T5 awd jossa alkoi ilmetä veto päällä kääntäessä sellaista ihme jurnutusta.
Ajattelin että apparin puolen vetarin sisempi vetonivel alkaa olla ehtoo puolella joten tilasin uuden vetoakselin amerikan maalta, joka on tarkoitettu vm -98 automaatti V70R:ään ja tuo omanihan on manuaali...
Netistä luin että noissa man/auto vetareissa ei pitäisi olla muuta eroa kuin vetarin paksuus.
Noissa on kuitenkin erilaiset sisäpään murrokset ja tuon uuden vetarin vaihdon jälkeen kiihdyttäessä rupesi tuntumaan ravistusta.
Irroitin taas tuon vetarin ja tulin siihen päätökseen että tuossa uudessa vetarissa tuo sisempi murros (tripodi) jää melko lähelle sen "kupin" ulkoreunaa johon tuo murros tulee sisälle... :idiot2:
Onkos näissä nyt sitten kuinka montaa erilaista vetaria olemassa, vai missähän nyt on menty metsään??? ???
-
Oliko vetarit saman mittaiset? Eikait sen tripodin pitäisi "huulille" tulla
-
Oliko vetarit saman mittaiset? Eikait sen tripodin pitäisi "huulille" tulla
Sisemmän murroksen liikkuma varan huomioon ottaen nuo ainakin aika lähelle saman pituiset on, tosin se sisempi murros jää aika ulkoreunaan...
Onko näillä mitään vuosimalli/moottori/vetotapa rajaa, että milloin tuo sisempi murros vaihtuu toisen tyyppiseksi??? ???