Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: HirviTarra - 03.12.2015, 14:47:54
-
Kyseiseen autoon iski mystinen vika päälle (ei siis ole oma auto).
Googleakin kokeilin, eikä mitään löytynyt..
Eli siis kävi ihan normaalisti n. 10min, jonka jälkeen sammui, eikä sen jäkeen ole enää lähtenyt käyntiin. Tulpat katsottu ja bensaa saa. Vaikuttaa sytkä tms. sähkövialta.
Välillä lyö putkeen startatessa ja kerran kävi muutaman sekunnin todella hitaasti ja vaikeasti starttauksen jälkeen sekä löi putkeen.
Auto siis seissyt muutaman viikon ja ulkona todella kostea keli, jos nyt kyseisillä asioilla jotain osaa tähän vikaan on..
E: Vikakoodeja koitettu lukea jollain motonetin bluetooth laitteella ja torque:n ilmaisversiolla, mutta ei saa jostain syystä yhteyttä älylaatikkoon?? :idiot2:
-
Nokan tai kampiakselin asentotunnistin. Ei sytytä jos rikki.
-
Nyt se sitten lähti käyntiin, mutta pätki oikein kunnolla ja sitten kun meinas siirtää talliin niin sammu keskelle pihaa eikä enää käynnistyny..
-
Kyseiseen autoon iski mystinen vika päälle (ei siis ole oma auto).
Googleakin kokeilin, eikä mitään löytynyt..
Eli siis kävi ihan normaalisti n. 10min, jonka jälkeen sammui, eikä sen jäkeen ole enää lähtenyt käyntiin. Tulpat katsottu ja bensaa saa. Vaikuttaa sytkä tms. sähkövialta.
Välillä lyö putkeen startatessa ja kerran kävi muutaman sekunnin todella hitaasti ja vaikeasti starttauksen jälkeen sekä löi putkeen.
Auto siis seissyt muutaman viikon ja ulkona todella kostea keli, jos nyt kyseisillä asioilla jotain osaa tähän vikaan on..
E: Vikakoodeja koitettu lukea jollain motonetin bluetooth laitteella ja torque:n ilmaisversiolla, mutta ei saa jostain syystä yhteyttä älylaatikkoon?? :idiot2:
Torque tuskin älyää yhtään Fenix ECUsta saatika muista Volvon ECUIsta, jotka ei tue OBD-II:tä vaan vain ledi vilkutusta. 20V moottorin ECU osaa joitain OBD-II standardi komentoja...
Mun appsi tällä hetkellä ainut, joka osaa Volvon omia komentoja. Valmistuu joskus.
-
Vettä virranjakajassa.
-
Torque tuskin älyää yhtään Fenix ECUsta saatika muista Volvon ECUIsta, jotka ei tue OBD-II:tä vaan vain ledi vilkutusta. 20V moottorin ECU osaa joitain OBD-II standardi komentoja...
Mun appsi tällä hetkellä ainut, joka osaa Volvon omia komentoja. Valmistuu joskus.
Valaiseppa asiaa sitten hieman, että miten tuosta luet koodit ilman monen sadan euron laitteita?
-
Valaiseppa asiaa sitten hieman, että miten tuosta luet koodit ilman monen sadan euron laitteita?
Johtoa, kytkin, ledi, vastus ja katkaisin:
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=28419
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=46943
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=58566
-
Eli siis tuo muutaman kympin bluetooth lukija oli täysin turha ostos, vai onko se nyt vaan tuosta torquesta kiinni? Mistähän tuohon sitten löytää listan vikakoodeista? Ei varmaan kuitenkaan samoja koodeja ole kun T5:ssa..?
Tänään auton omistaja ilmeisesti vaihtaa tulpanjohdot ja katsoo jakajan. Jos ei niillä korjaannu niin sit pitää vaikka tuollanen kyhätä.
E: Vika korjattu. Putsas kuulemma jakajan kannen ja vaihto tulpanjohdot niin toimii kun ennenkin. Kiitos neuvoista! :)
-
Kertokaahan viisaammat mistä lähteä vikaa ettimään ku emännän 850 2.5 20V -95 volvo lähtee käymään laakista, nostaa kierrokset tyhjäkäyntiin ja sammuu..tekee näin jatkuvasti.
Kaasua kun painaa, ei tapahdu mitään.
-
Kertokaahan viisaammat mistä lähteä vikaa ettimään ku emännän 850 2.5 20V -95 volvo lähtee käymään laakista, nostaa kierrokset tyhjäkäyntiin ja sammuu..tekee näin jatkuvasti.
Kaasua kun painaa, ei tapahdu mitään.
Ihan ensimmäisenä vikakoodien luku sillä ledisysteemillä joka löytyy konehuoneesta.
Ohjeet faq-puolella jos ei muuten onnistu.
Onko kasuläppäkytkimen liitin kiinni?
Kytkin voi olla viallinen mutta sehän selviää koodienluvulla.
-
Polttoainepumppu.
-
Polttoainepumppu.
tää mullakin kävi mielessä mutta ei huvita ulkona sateessa tutkia...tarvii ootella että saa auton talliin
-
Ihan ensimmäisenä vikakoodien luku sillä ledisysteemillä joka löytyy konehuoneesta.
Ohjeet faq-puolella jos ei muuten onnistu.
Onko kasuläppäkytkimen liitin kiinni?
Kytkin voi olla viallinen mutta sehän selviää koodienluvulla.
noniin..ohjeitten mukaan yritin vikakoodeja lukea mutta kas kummaa...ledi ei lähde vilkkumaan lyhyen eikä pitkänkään painalluksen jälkeen. Mikäs tollasen tekee??
Jotenkin nää etuveto volvot saa nykyään verenpaineen kohoamaan :tickedoff:
-
Mulla teki sen, kun ei vilkkunu, ei lähteny käyntiin, kun vilkku niin lähti, teki tätä toistuvasti, ja eikun ECU uusiksi. Sitten toimi taas kaikki, oli Siemensin ecu.
-
Ei tuossa omassa autossakaan ledi ala aina ensimmäisellä painalluksella vilkkumaan, mutta kyllä se yleensä viimeistään muutaman yrityksen jälkeen. Syttyykö se ledi edes kun painat napista?
-
Ledi syttyi kyllä. N.10 kertaa yritin ja ei lähtenyt vilkkumaan..