Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Juusoo - 03.12.2015, 18:00:27
-
Tänään kastui 940 lattia, vettä kuskin ja hanttarin lattialla. Taitaa olla kenno paskana?
Jäähdytysjärjestelmä sai aika kovan tällin vajaa viikko sitten kun kansipahvi hajos täysvedossa kansipulttien annettua periksi. Syyläristäkin repes toinen pääty irti. Sen jälkeen kuitenkin ajeltu 5 päivää remontin jälkeen ongelmitta, enkä ennen tätä päivää huomannu kennon suunnalla vuotoa. Mahtaisko tota saada edes väliaikaisesti pitään millään paikka-aineella? Autolla tarvis pärjätä vielä jonkun aikaa mutta vuoden vaihteen jälkeen ois tarkotus siirtää tekniikka toiseen koriin, niin ei viitsis kennoa alkaa enää vaihtamaan.
Auto siis vuosimallia 95, ilmastoimaton 945 turbo.
-
Jos vuotaa vähän vain niin kyllähän sillä pystyy ajamaan, vaikka lämmöt pois aina kun mahdollista. En laittaisi mitään aineita järjestelmään jos kuitenkin on tarkoitus käyttää tekniikkaa vielä.
-
Jos vuotaa vähän vain niin kyllähän sillä pystyy ajamaan, vaikka lämmöt pois aina kun mahdollista. En laittaisi mitään aineita järjestelmään jos kuitenkin on tarkoitus käyttää tekniikkaa vielä.
Tekniikka just rakennettu uudestaan, siirtymässä terveempään koriin. En itsekään oikeen mistään aineista innostu mutta vuotaa kyllä sen verran ettei oikeen tollaisenakaan mene.
-
Ohittaa kennon konehuoneen puolelta ja tyytyy palelemaan. Sulla ei vissiin ilmastointia ollut?
-
Juu ei oo ilmastointia. Ja letkut vedinkin jo aamupäivällä yhteen kun piti töihin päästä, ajattelin vaan jos jollain olis kokemusta kennon paikkaamisesta jollain aineilla :-\
-
Ilmastoimattoman kenno on aika nopsa vaihtaa, hanaan ei kannata turhan takia koskea kun se typerä vaijerihärdelli siitä ympäriltä hajoaa mielellään, mullakin on tuhannella nippusiteellä se paketti kasassa.
-
Ostin nyt kuitenkin uuden kennon. Onkos toi vaihto jotenkin erilainen homma vrt ilmastoituun?
-
Jep. Ei tartte kun tehä kuskin jalkotilaan vähä tilaa, muistaakseni kaasupoljin kannattaa irrottaa ja pitiköhän jarrupolkimesta napata se tehostimelle menevän tangon sokka irti että polkimen sai sivummalle ja sitten ruuvailla kotelon pääty veke niin kenno ilmestyy jalkotilaan ja sieltä samaa latua tuupata uusi tilalle.
-
Ostin nyt kuitenkin uuden kennon. Onkos toi vaihto jotenkin erilainen homma vrt ilmastoituun?
Moottoritilan kuvan perusteella menisi sama kenno kun ilmastoituun. V:>
Pyöriteltävät napit kabiinissa? ???
E: kuvan perusteella pyöriteltävät napit.
-
Niin tosiaan ilmastoinnillisen operaatio pätee 1:1 jos alipainelämppäri. Mun mainitsema helpompi prosedyyri jos vaijerimalli.
-
Niin tosiaan ilmastoinnillisen operaatio pätee 1:1 jos alipainelämppäri. Mun mainitsema helpompi prosedyyri jos vaijerimalli.
Vaijerimallin tunnistaa siitä että on vain pelkät veivattavat nupit EIKÄ ole sisäilmankiertonappia (eikä tietenkään ilmastointi nappia).
-
Vaijerimallia on. Ei ilmastointi valmiutta.