Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Skuuskyt - 04.12.2015, 10:03:17
-
mutta ei oikealle kääntäessä, lisäksi kuuluu kova rahina.
Näitä vikoja on täällä muutama ollut, mutta onkohan tullut kuntoon ja millä tavalla. ?
etupäähän on vaihdettu kaikki nivelet ja laakerit ym. ABS kehässä ei mitään vikaa ja kiihtyvyysanturi vaihdettu...
Kun painaa napista DSTC:n pois päältä, äänikin häviää ja tietenkin vikakin. ????
-
Siirsin tämän tänne korjaamolle, mutta kerroppa mikä auto, nimimerksitäsi repäsin että olisko S60 joten siksi on täällä...
DSTC:n toimintahan on kyllä samanlaista kaikilla samaa systeemiä käyttävillä malleilla mutta nekin kaikki on tässä samassa oli se sitten V70/S60 tai S80 vuosimallikin voi vaikuttaa... mutta tuossa kyllä hyvä vian kuvaus.
-
Mites tämä vika alkoi esiintymään? Oliko jotain remonttia tai vastaavaa? Ratin asentotieto oikea/ anturi ehjäksi todettu?
-
onko vikakoodeja katellesa tullu vastaan nopeusmittarin anturi singnaali virhettä?
itellä rutis luistonesto vasemmalle kääntyessä ja luiston estoo ei saanu päältä pois. vika selvisi kun käytin autoa leimalla, apparinpuolen etulaakeri oli väljä. rutinat loppu laakerin vaihtamalla mutta luistonesto ei vieläkään lähde pois päältä. vikakoodiksi antoi nopeusmittarin anturin signaali häiriö, en oo vielä käyny ajamassa että onko korjautunu kun vaihdoin anturin.
Mutta autona itellä on V70 tdi 2000.vm
-
Anteeksi, kirjoittelin taas niin äkkiä, että mallihan jäi pois, mutta niinkuin nimimerkkikin kertoo, auto on tosiaan S60 vm.2001 T5. Vika oli autossa, kun ostin sen, mutta silloin se oli ajoittainen, enkä huomannut sitä heti, luulin, että rengas ottaa kiinni lokasuojaan.
Laakerit olen vaihtanut molemmin puolin ja aivan kaikki muutkin osat etupäähän, koska otti päähän se kolina, mikä volvoissa on aika herkässä etupäässä.
Ratin asentoanturi on seuraavaksi menossa vaihtoon, mutta kun se maksaa 510 euroa marmoritiskillä ohjelmointineen.
vikakoodeja en ole vielä päässyt lukemaan, pitäisi saada siihenkin apua, että millä softalla volvoihin pääsee, itsellä on VAG kaapeli, mutta siitä ei nyt ole mitään apua.
-
vikakoodeja en ole vielä päässyt lukemaan, pitäisi saada siihenkin apua, että millä softalla volvoihin pääsee
Omassa käytössä on tuollaiset:
http://www.elekma.com/volvo_vikakoodinlukija_1
http://www.elekma.com/icarsoft_i906_volvo_vikakoodinlukija
Ja taitaa kierrätyskeskuksessakin olla myynnissä tälläkin hetkellä vikakoodin lukijoita..
-
Kiitos.
Pitää hommata tuo lukija vielä, tosin tuli opittua bemarista se, että vikokoodia tuli aivan jostain muualta, kuin missä se vika lopulta oli, mutta muuten tämä oliskin aivan liian helppoa. ;D
-
tuo elekma muuten puhuu volvoa eikä yleistä obd hömppää joten koodit ons amat kuin mitä volvonlukijalla joten on tarkempaa tuo vian haku koodien perusteella..
-
:)
NO niin , vika löytyi... Oikean puoleinen ABS anturi antoi väärää tietoa pyörän pyörimisnopeudesta ja siksi DSTC yritti turhaan hillitä pyörien nopeuseroa.