Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Jykeri - 10.07.2011, 18:49:36
-
Eli tällainen "ominaisuus" tuli ilmi kyseisessä volvossa. Tosiaan moottori kiertää hienosti 4 tonniin asti ja sitten tuntuu nykäys ja kiihtyy puutuneesti tuonne 5.5 tonniin asti jonka jälkeen lähtee kuin raketti taas.
Tulee ilmi vain kun moottori on lämmennyt asteikon n. puoleen väliin asti.
Ja autoa ei ole piristetty muuten paitsi bmc:n suodattimella, kilometrejä on 230 tuhatta ja edellisen omistajan mukaan turbo on huollettu viime vuonna. kaasuläppä kotelo on uusittu 2009. Bensa touhut täytyy tarkastella vielä ja myös tulpat. En tiedä liityisikö ko. vika jollakin tapaa aiempaan ilmoitukseen jossa oli puhe et suodattimesta kuuluu armoton pörinä kaasua painaessa lämpöjen ollessa korkealla ja auto laiskistuu myös silloin. Eli välillä toimii ja välillä pörisee ja välillä kiihtyy puutuneesti isommilla kierroksilla. ???
Olisiko ehdotuksia..??
-
automaattiko?
-
Ei vaan manuaali.
-
Koska turbo huollettu ja missään ei ilmavuotoa.
Kone saa bensaa eli suodatin ja ruiskupumppu ok ja paineet tarkistettu polttoainelinjassa.
Kipinä puoli kunnossa eli autossa on alkuperäiset tulpat kun turbo on tarkkaa noista tulpista.
Sekä se viimeinen konetta ei ole piristetty jokin väärä viritysohjelma tekee tätä että kone hyytyy noissa 4000 paikeilla.Laita sitä historiaa siihen aloitusviestiin kuten ajetut kilometrit ja muuta joka helpottaa tätä vastausta.Silloin niitä vastauksia tulee.
-
Onko ahtopainemittaria, mitä se näyttää?
-
Varmaan immuvika, vai onko jo sähkökaasuläpällä?--->-99--> Sit voi olla siinäkin häikkää.
-
Niin ja ei ole ahtopainemittaria.